Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Rogue er en av de beste klassene til å levle opp, spør du meg. Med heirlooms er det kanskje den klassen som gjør mest DPS, og du trenger ikke mana brakes.

 

Overlevelsesevne trengs ikke når man levler med heirlooms. Man skal være veldig uheldig/uforsiktig hvis man faktisk dør.

"Lure på å starte ny character på en ny server for å få good feelingen igjen med å måtte levle opp å tjene gold å trene proffession.. Synes det e kjedelig å levle ny char på samme realm hvor jeg har flere lvl85 char. For enkelt tilgang til gold osv."

 

Meget mulig at heirlooms er en del av det han vil unngå.

 

Jeg levla min rogue med heirlooms - to daggers og tre andre. Hadde ikke sjanse som level 80 å oneshotte noe som helst. Måtte sitte og spise etter stort sett hver mob i Mount Hyjal. Vil tro dette har litt med hvordan man levler, instancer vs questing - og spec, ikke minst. Jeg velger spec utfra hva jeg synes høres morsomt ut, ikke etter hva som er "best". Er man i feil soner kan det være smått med oppgraderinger. Dog, synes mange andre klasser (alle andre jeg har levla opp) har bedre survivability enn rogue.

Endret av Holyashell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se, levle opp en ny character og hva slags klasse.

 

Jeg har prøvd alle klasser så langt og har litt erfaring hva som er enkelt og hva som er vanskelig (husk dette er MINE synspunkter og erfaringer).

 

Raskest og ta opp: helt klart en tanking klasse. Blood DK og Prot paladin er de enkleste, du dør ikke og med litt smart spilling (mao. ikke drep en og en mob om gangen, men plukk opp flere om gangen), så kan du pløye gjennom alt enkelt opp til lvl 85. Warrior og feral (bear) druid er også morsomt, jeg vil nok holde en knapp på druid her fremfor warrior, men det er kun marginalt. Fordelen med warrior er jo helt klart victory rush som healer deg når du dreper en mob. Bare pass på at du ikke charger alt for mye slik at du ikke klarer å bruke victory rush i tide....

Fordelene med å levle opp som en tank, er at du har kortere ventetider for å komme inn i en instance enn som dps.

 

Healing klasser er også bra hvis du skal kun fokusere på å komme deg til lvl 85 gjennom dungeons. Opp til 85 så er ventetiden helt klart kortest hvis du signerer opp som healer i en dungeon.

Eneste klassen der som jeg syns tar veldig lang tid å levle opp utenfor dungeons er priest. De andre klassene (shaman, druid og paladin) har bra "off spec" (druid og pala anbefaler jeg å gå tank spec), personlig så syns jeg de har bedre off spec enn priest har. Velger du shaman, så ha elemental som off spec så slipper du å drasse rundt med 2 set med gear.

 

Rene dps klasser: hunter og warlock er ganske enkle å ta opp til maks nivå. Personlig så syns jeg nok at warlock var mer morsomt enn hunter, men det er 2 vidt forskjellige spill stiler begge. Som warlock ville jeg nok ha valgt Demon som spec da Felguard er OP mens du levler opp.

Fordelen med hunter er helt klart misdirect til din pet (bare så synd at du får MD først når du er lvl 76) og så lenge du har en tank pet, så er det bare å pew pew. Kommer mobs litt for nærme, trap (og misdirect igjen) mens du løper bort. Warlock har teleport som kan hjelpe deg (får det først på lvl 78 da men...), men sånn sett har hunters bedre tools. I BG's på lavt nivå så er hunters en helt klar vinner her. Alt dør før folk kommer til deg så lenge du bruker heirlooms.

Mage, morsom klasse å spille, gå frost og freeze alt du kommer over. Kan dog bli litt kjedelig i lengden som arcane syns jeg. Spilte en del arcane opp til 85, men 2 knapper er alt du bruker og selv om ting dør fort...kjedelig.

Rogue: bare husk å ha recuperate opp hele tiden så skal det meste være mulig å pløye "raskt" gjennom. Jeg hadde nok valgt subtlety som spec da den har fra mitt ståsted, bedre survivability enn de andre spec. Ekstremt morsomt å være rogue i BGs på lavt nivå så lenge som du klarer å angripe først. Hunters og mages kan være kjedelige å møte derimot hvis du ikke klarer å burste de ned fort.

 

Oppsummering: hva som er mest gøy å spille kommer helt klart ann på din play style. Heirlooms hjelper helt klart på hvor fort det går opp til lvl 85, men det er ikke en nødvendighet. Jeg ser at veldig ofte så er dungeons gear etter lvl 80 bedre enn heirlooms som gjelder helt opp til 85.

Hvis du spiller en hybrid klasse som kan være tank og/eller healer, ha tank og/eller healing som en av dine specs, hjelper deg veldig mye når du skal ta en dungeon.

Lenke til kommentar

Jeg likte å være defensive rogue (unnskyld uttrykket ;)) i lavlevel BGs. Stort sett sapping av folk som skulle ta flagget, slik at de mistet speed boost og egne CDs før de fikk tak i flagget. Samme med healere før de kom i combat. Ikke alltid pewpew gir best resultat. En årsak til at jeg brukte sap mer enn noe annet er nok at jeg i flere år stort sett har vært tank og healer, ikke vant med at det er mulig å drepe noe(n). :)

Lenke til kommentar

Vel en av oppgavene som rogue er jo å forsinke motstanderen å plukke opp flagget, så du er jo inne på noe her :-)

Lav level BG er totalt ute av sync for å si det slik. Alt er balansert rundt BG på lvl 85 disse dager og jeg tror ikke Blizzard kommer til å gjøre noe med det heller.

Som rogue på lav level så kan du ha det sykt morsomt og drepe folk i et sett for så å forsvinne igjen før noen andre kommer og tar deg. Bare pass på at du ikke blir angrepet først, rogue kan være lett å drepe hvis du blir sett først særlig på lav level. Husk Shiv når du kommer til level 70 da ;-:)

Lenke til kommentar

Spørs litt da hva du skal spille som. Hvis du går for prot så ville jeg ha valgt enten Night elf eller Dwarf. Bakgrunnen for dette er at Dwarf har en racial som heter Stoneform mens Night Elf har quickness. Stoneform er en cooldown som du kan bruke som reduserer all damage taken med 10% samt fjerner all poison, bleed effect og disease når du bruker den.

Quickness er en passiv ability som reduserer sjansen for at du skal bli truffet med 2%, med andre ord 2% ekstra gratis dodge

 

Skal du gå dps, så ville jeg ha valgt Worgen siden de har 1% ekstra crit. Hvis du skal fokusere kun på pvp derimot, så er Human et greit valg fordi de har Every man for himself som en cooldown (er en pvp stun/snare breaker trinket enkelt og greit). Men når det er sagt, så ville jeg fremdeles ha valgt worgen for dps bruk.

Lenke til kommentar

Dwarf eller Night elf ja.

Når jeg var på alliance siden selv, så var min prot pala dwarf mens min prot warrior var night elf.

Valget du må ta er enten en cooldown som du kan bruke for 10% damage reduction eller en flat 2% ekstra dodge. Begge har sine fordeler

Lenke til kommentar

Hey .

 

Jeg har lyst å begynne å spille igjen og så den gode dealen du får ved å få en scroll of resurecction. Problemet er at alle mine kompiser har sluttet å spille og det er ingen som kan sende meg enn. Lurer på om noen her inne har muligheten til det?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...