Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Har spilt en del Diablo 3 i det siste, men i går kveld så logget jeg på WoW da det var problemer med pålogging til D3.

Ble sittende i Org og klø meg i hodet for hva jeg skulle gjøre. Ekstremt stille om dagen, lite raiding da guilden er ferdig med DS heroic og folk har tatt en liten pause fra WoW av forskjellige grunner.

 

Så jeg endte opp med å ta et par heroics (end time og hour of twillight) på min prot pala. Fikk en ny resto shaman for å være vår healer som sleit litt, så det endte opp med at jeg sto for litt over 30% self healing på boss fightene, hehe

 

Hvordan er det med dere andre her inne. Er dere lei WoW om dagen også eller er det fremdeles masse å gjøre for dere ?

Hvis noen på horde siden trenger en healer eller en tank for noen heroics, så send meg en melding her så kan jeg sikkert hjelpe til de dager jeg spiller. Kanskje vi kunne ha fått til en kveld med full gruppe av mennesker her inne.

Kommer nok til å gjøre et par gamle instancer fremover for å se om jeg kan få noen nye mounts (kara og tempest keep), samt en del gamle daily quests for rep slik at jeg kan få kjøpt flere mounts/pets (tenker da på netherwing og argent tournament).

Greit å ha noe å gjøre inntil MoP kommer ut. Blitt litt lei å levle opp nye char (har allerede 8 på 85)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fikk en scroll of res av vennen din så kan du vel få en lvl 80 char som du kan begynne med.

 

Men nei, det er ingen lovlig måte å hoppe over noen level utover det. Du må neste grinde deg gjennom nivåene opp til 85.

Du kan selvklart bli boostet opp av en venn som tar deg med på lav level dungeons.

 

Hvis du har mulighet til å få tak i heirlooms så hjelper det en del på hastigheten.

 

Men når det er sagt, Blizzard har gjort en del endringer på hastigheten det tar å komme opp til 85. Det er mye raskere nå å komme opp til 85 enn hva det var før

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet noen artikler før på andre forumer om raiding (hva som forventes av deg og slikt) samt noen artikler om "hva som forventes" av deg som dps, tank og/eller healer.

 

Dette er veldig basic artikler, men kan gi enkelte en liten pekepinne på hva de bør tenke på når de skal begynne med raiding.

 

Er det noen interesse her for at jeg skal oversette de til norsk og legge de ut også her ?

Lenke til kommentar

Einig i at Cata eigentlig har følest rimelig dødt lenge, i motsetning til dei andre utgåvene. Nå har eg ikkje utført nokon skikkelig raiding sidan classic, men merker det jo godt både på forumet, kompiser og serveren.

 

Glansperioden er nok forbi, men kjem nok til å kjøpe panda etterkvart og teste ut nye områda også.

Lenke til kommentar

Tidligere har jo Blizzard kommet med ny raid instance helt på tampen av en expansion, men ikke denne gangen. Regner med at de ikke gjorde det mye på grunn av at de ga ut Diablo 3

 

Hadde en plan å ha alle klassene på lvl 85 før MoP kom ut, men gidder rett og slett ikke å ta de 2 siste characterne mine opp til 85 (82 nå med min priest og fremdeles 80 på min hunter). Blir lei å gjøre de samme quests og dungeons over og over igjen.

 

Kunne jo ha farmet achivement points til jeg blir grønn i tryne, men.....

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet noen artikler før på andre forumer om raiding (hva som forventes av deg og slikt) samt noen artikler om "hva som forventes" av deg som dps, tank og/eller healer.

 

Dette er veldig basic artikler, men kan gi enkelte en liten pekepinne på hva de bør tenke på når de skal begynne med raiding.

 

Er det noen interesse her for at jeg skal oversette de til norsk og legge de ut også her ?

Jeg leker guild master, og selv om vi har våre forventninger til raiderne er det greit å få innspill. Post gjerne en link - engelsk versjon går fint. :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke raidet aktivt siden vanilla og vært veldig casual etter jeg nådde max lvl i TBC og prøvde meg på raiding og frem til godt ut i WotLK. Cata har jeg egentlig vært fornøyd med, men ikke no raiding da jeg rett og slett ikke har hatt tid til det og bare gjort vanlige HC for Valor. Startet med PVP da jeg er lei PVE og må si det er blåst nytt liv i WoW for min del. Veldig vanskelig synes jeg (aldri tatt PVP seriøst før nå), men går sakte men sikkert fremover. Arena er veldig morro, men veldig frustrerende også siden jeg fortsatt er mer eller mindre ubrukelig. Kommet med i et aktivt guild med tålmodige og hjelpsomme folk, til sammenligning med det forrige jeg var med i.

 

RP-server er morro, vært innom noen og utforsket litt. Men, mye av det ble litt for sært for min del, for å være ærlig. Kan være verdt å sjekke ut om noen er nysgjerrig. Kan være greit å sjekke forumet da og prøve å komme inn i et seriøst guild på en aktiv RP server.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet noen artikler før på andre forumer om raiding (hva som forventes av deg og slikt) samt noen artikler om "hva som forventes" av deg som dps, tank og/eller healer.

 

Dette er veldig basic artikler, men kan gi enkelte en liten pekepinne på hva de bør tenke på når de skal begynne med raiding.

 

Er det noen interesse her for at jeg skal oversette de til norsk og legge de ut også her ?

Jeg leker guild master, og selv om vi har våre forventninger til raiderne er det greit å få innspill. Post gjerne en link - engelsk versjon går fint. :)

Her har du en link til noe av det jeg skrev om raiding: So you wanna be a raider

Jeg var guild leder og raid leder for den guilden før. De hadde ikke raidet skikkelig da de var en casual guild og jeg fikk spørsmål om å joine de av et medlem i den guilden som jeg hadde spilt sammen med før. Ser dessverre at et par av de andre artiklene jeg har skrevet om dette er borte nå siden forumene er lagt ned :-(

Noe i den tråden jeg linket er spesifikt for den guilden jeg var i (f.eks. dette med å bruke Vent) og noe er utdatert akkurat nå (tenker da på dette med gear som du kan få gjennom reputation). Totalt er det vel 3 innlegg som du kan lese der

Endret av Crowpala
Lenke til kommentar

Bra guide! :) I stor grad sunn fornuft for de av oss som raider kontinuerlig, men flere gode poeng som kan være vanskelig å forklare nyere raidere. Vi sliter egentlig bare med én healer som er dårlig til å plassere seg. Stjeler charge under lightning phase på Hagara HC, glemmer å stacke på siden på Spine... Slike feil som gjerne kommer av dårlig fokus. Får vel vente på et bedre alternativ. :)

Lenke til kommentar

Takk for det. En del skrivefeil der ser jeg nå (stavekontroll er for feiginger, hehe), men det er basert på veldig enkel sunn fornuft.

 

Når det gjelder din healer så kan jeg kanskje gi et lite tips der. Be om en screendump av hvordan vedkommende har sin UI under en boss fight. Du vil fort se om problemet til vedkommende er at skjermen er fylt opp med for mye slik at vedkommende ikke kan se hva som skjer rundt seg.

 

Har en makro jeg bruker mye for å få bort typiske "feilmeldinger" som this ability is not ready yet samt øke mulighetene for å zoome ut.

Anbefaler alle som raider å bruke den:

/script UIErrorsFrame:UnregisterEvent("UI_ERROR_MESSAGE");

/console CameraDistanceMaxFactor 5

 

Hva slags healer er det dere ser etter forresten ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...