Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er sikkert bra men spørsmålet var om den kan customises like mye som PitBull kan, fordi det er det jeg ønsker. Synd at PB er dødt, det var den beste UFen for de som orket å sette seg inn i det uten å begynne med LUA.

Har ikke brukt PB før, men, ja. Den kan customises rimelig mye.

Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at bare PitBull er customizable til den grad den er... Det finnes jo tonn med avanserte brukere der ute som kan smi og hamre PitBull til det de vil, så at ingen alternativer eksisterer finner jeg merkelig. Og synd.

 

Hva er det pitbull kan som ikke shadowed kan egentlig?

Lenke til kommentar

Har du sett hva du kan gjøre i PitBull? Endre hver en bar på hver enkelt entity (in lack of better words). Du kan kode deler selv for hvordan ting skal vises med hp, mana osv. F.eks viser jeg current hp og %, da slenger jeg inn

font_string:SetShadowOffset(0, 0)

local s = Status(unit)

if s then

return s

end

local cur, max = HP(unit), MaxHP(unit)

return "%s/%s%%",Short(cur,true),Percent(cur, max)

og jeg får det slik jeg vil ha det. Finnes ikke det du vil ha så er det bare å google, sette sammen noe kode og så funker det bare. Ta å last ned PitBull4, gå igjennom ALLE menyer, still inn ALT du vil ha, nøyaktig slik du vil ha det (f.eks jeg som warlock driter i hvem som er MT, jeg ser to tanker som tanker bossen, da vet jeg nok, da har jeg raid leader og threat å følge med på, ellers er det DPSing som gjelder).

 

Så, når du har satt opp PB, sett SUF nøyaktig som du vil ha det. Det mangler en del settings der sammenlikna, ikke sant?

Lenke til kommentar

Har du sett hva du kan gjøre i PitBull? Endre hver en bar på hver enkelt entity (in lack of better words). Du kan kode deler selv for hvordan ting skal vises med hp, mana osv. F.eks viser jeg current hp og %, da slenger jeg inn

font_string:SetShadowOffset(0, 0)

local s = Status(unit)

if s then

return s

end

local cur, max = HP(unit), MaxHP(unit)

return "%s/%s%%",Short(cur,true),Percent(cur, max)

og jeg får det slik jeg vil ha det. Finnes ikke det du vil ha så er det bare å google, sette sammen noe kode og så funker det bare. Ta å last ned PitBull4, gå igjennom ALLE menyer, still inn ALT du vil ha, nøyaktig slik du vil ha det (f.eks jeg som warlock driter i hvem som er MT, jeg ser to tanker som tanker bossen, da vet jeg nok, da har jeg raid leader og threat å følge med på, ellers er det DPSing som gjelder).

 

Så, når du har satt opp PB, sett SUF nøyaktig som du vil ha det. Det mangler en del settings der sammenlikna, ikke sant?

 

Nei jeg aner ikke hva jeg kan gjøre i Pitbul. Det var derfor jeg spurte. Nå er jeg usikker på akkurat hva den kodesnippen din gjør, men jeg får vist akkurat det jeg vil av hp, mana, % og ørten andre greier i SUF.

Lenke til kommentar

Har du sett hva du kan gjøre i PitBull? Endre hver en bar på hver enkelt entity (in lack of better words). Du kan kode deler selv for hvordan ting skal vises med hp, mana osv. F.eks viser jeg current hp og %, da slenger jeg inn

font_string:SetShadowOffset(0, 0)

local s = Status(unit)

if s then

return s

end

local cur, max = HP(unit), MaxHP(unit)

return "%s/%s%%",Short(cur,true),Percent(cur, max)

og jeg får det slik jeg vil ha det. Finnes ikke det du vil ha så er det bare å google, sette sammen noe kode og så funker det bare. Ta å last ned PitBull4, gå igjennom ALLE menyer, still inn ALT du vil ha, nøyaktig slik du vil ha det (f.eks jeg som warlock driter i hvem som er MT, jeg ser to tanker som tanker bossen, da vet jeg nok, da har jeg raid leader og threat å følge med på, ellers er det DPSing som gjelder).

 

Så, når du har satt opp PB, sett SUF nøyaktig som du vil ha det. Det mangler en del settings der sammenlikna, ikke sant?

 

Nei jeg aner ikke hva jeg kan gjøre i Pitbul. Det var derfor jeg spurte. Nå er jeg usikker på akkurat hva den kodesnippen din gjør, men jeg får vist akkurat det jeg vil av hp, mana, % og ørten andre greier i SUF.

Jeg tok det som "SUF er best", men om du IKKE VET hva du kan gjøre i PitBull, kan jeg bare anbefale å google bilder av PitBull4, teste selv, og se hva du og andre ender opp med, for det er så mye instillinger at ingen har det likt bortsett fra de som kjører stock Pitbull (kjedelig). Du kan også sette opp PB4 raid til å være helt likt Grid.

 

Og som en sa i diskusjonen om PitBull4 på et annet forum: "You can make PitBull4 look exactly like Shadowed Unit Frames, but you can't make SUF look like PitBull4".

 

Eneste problemet er jo at Party, 10m, 25m og 40m config modes er ødelagt (dette gjelder gjerne alle UFs), så man ser ikke hvorda raidframes ser ut bortsett fra om man går i AV og stiller seg.

Lenke til kommentar

Kikket litt rundt nå. Utover at det har en del funksjoner som ikke finnes (som jeg vet om) i SUF men som jeg bruker en egen addon for å skaffe uansett så ser jeg ikke helt hvorfor det er så mye bedre. Funksjonene som blir listet opp og muligheten til å forandre utseende og hva slags info som skal vises finner en i SUF og. Menyene som jeg finner screens av på guidene til PB ser faktisk nesten helt like ut som de du finner i SUF.

 

Uansett, siden jeg ikke har brukt PB kan ikke jeg egentlig argumentere for at det er tilsvarende eller bedre enn PB, men du spurte om et alternativ og SUF er meget bra og blir mye anvendt i mine kretser.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Er det noen som anbefaler en pvp server, gjerne med litt high pop så det er mulig å treffe alliance ute i skogen? Gått lei serveren jeg er på, mest pga min gamle guild som har mer eller mindre blitt oppløst og så lengter jeg tilbake til en pvp server for MoP. (Litt for gode minner fra vanilla Burning Blade kanskje)

 

+ for eventuelle norske guilds/communities eller noen litt mer "voksne" social guilds. Har ikke spilt hardcore på noen år men tar da noen bosser innimellom rbgs/bgs/pvp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...