Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Brukte driver for første gang i dag, det varierte mellom rette slag på 220m, slag som skrudde 45 grader til høyre og én gang klarte jeg til og med å smelle driveren så hardt i matta at det ble gnister og jeg fikk riper, heldigvis er det bare en billig brukt driver :p

 

Neste gang skal jeg kjøpe en lengre peg i hvert fall.

 

Så til noe annet; ca. hva ligger bruktpris på for velholdt Ping G10 jernsett + woods?

Bruker lånt sett nå, usikker på om jeg skal kjøpe et rimelig nytt helsett (~2000) eller prøve å jakte velholdte billige brukte køller, men hører at et par av de dyre settene er så lette å spille med.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har tips til å slå bedre med driveren? Får ikke helt 1-wooden til, 5'ern går bedre. 3 går også som regel greit nok, vet ikke hva jeg gjør galt med nr. 1..

 

Et tips hvis du slicer mye med driveren er å prøve å legge ballen mer mot venstre fot (ikke ha den i midten).

Det hjalp masse for meg ihvertfall :) .

Lenke til kommentar

Ballen skal ligge på innsida av venstre fot med driveren. Grunnen er at køllehovudet skal være på vei opp når det treff ballen.

 

Ein slice blir forårsaka av eit åpe køllehovud. Den vanlegaste feilen er å åpne den i baksvingen eller nedsvingen og ikkje klare å få det tilbake før du treff ballen. Tren på å ikkje vri kølla med handledda mot høgre.

Lenke til kommentar

Lest litt gjennom tråden her, og virker som eindel har god peiling.

 

Begynner å få orden på tee skudd, men sliter med få gode skudd fra Fairway. Er ikkje noko særlig god enda, og har ein stygg tendens til å ta litt i med armer og løfte hodet for tidlig, men er klar over feilene, så det kommer seg.

Største problemet mitt er eindel topping av ball på fairway, spesielt med jern(3-5)

Har hatt litt meir hell med Woods og prøvd eit par ganger med hybrid, burde eg slutte med det med eingang og heller øve meir på fairway skudd med jern, eller kan eg fortsette med Woods og Hybrider?

 

Har hatt eit par 9 hulls runder med 12(ish) poeng no, vore eit par hull uten poeng og=(

 

Angåande grønt kort praktisk prøve, det er stort sett bane etikette? Eller vil ein stryke om ein ikkje er heilt habil på reglene og? Skal ta den neste mandag, men kurset gjorde eg for godt over 3 år sidan. Interessa forsvann litt då, men er tilbake for fullt no:)

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Ikke slutt med woods, og hvertfall ikke med hybriden. utrolig kjekk kølle som er lett å treffe med og går langt. Jeg sliter enormt med balltreff med i3-5, men treffer klokkerent med hybriden, som appåtil går lenger.

 

Når det gjelder baneprøve, så mener jeg å huske at man måtta få poeng på 2/4 hull, men du kan ta det helt med ro. Det er både i proenes og NGFs beste interesse å få flere ut på banene. Norsk golf sliter med for få spillere, og en kort sesong.

 

En ting som absolutt er å anbefale er dog å få tatt en protime ganske fort etter komplett grøntkort så man ikke legger til seg uvaner allerede fra starten. Relativt viktig med regelmessige protimer hvis man ønsker å bli bedre.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke gyldigheten til kurset, er ikkje sikker på om det varer evig. Du skal score poeng på nokre hol, då er det ein fordel å vite kva reglar som gjeld for deg. Spesielt med tanke på out of bounds, ball i vannhinder eller ball mistet. Etikette er viktig, men dei fleste som er i stand til å oppføre seg burde ikkje ha noko problem der. Det finnes mykje lesestoff om det på nettet som du kan søke deg fram til.

 

Eg vil anbefale å bruke hybrid på ditt nivå. Jern frå 6 og nedover er vanskeleg å slå med og kan skape stor frustrasjon. Det er betre bruke hybrider og eventuelt gå over til jern om ein vil når svingen er blitt betre. har sjølv 2 hybrider i bagen, men har i det siste brukt meir jern. Har 18,7 i hcp og veit at det er ein dårleg sving som gjer at eg ikkje kan bruke lange jern. Har jobba mykje med vektoverføring og å treffe ballen først i det siste, det hjalp veldig med lange jernslag.

 

Det er vanskeleg å vite kva som er årsaken til problemene dine, det er mange elementer som kan utløyse eit dårleg slag. Eg vil derimot tippe ganske mykje på at du prøver å løfte ballen, gjerne ubevisst. Du skal treffe ballen først, alltid. Om du prøver å løfte ballen vil du toppe den eller treffe bakken først. Då er slaget mislykka. Det er ein svært viktig detalj i svingen og noko veldig mange slit med, underteikna inkludert. For at det ikkje skal bli for mykje å tenke på så vil eg anbefale to fokuspunkter:

 

1: Få vekta over på venstrefoten når du kjem ned med kølla.

2: Treff ballen først og treff ned på ballen.

 

Med vekta bakpå er det umogeleg å kome ned på ballen. Du skal treffe ballen først og så bakken etterpå. Grunnen til at du slår betre på utslagene er at ballen er heva med ein tee. Då er det ikkje noko problem å kome under den, men du vil slå høgt og kortare. Gjer du det same på fairway vil du treffe bakken først eller toppe ballen. Å bruke tee er lurt, det bør ein gjere med alle utslag, men det er viktig å passe på at ein ikkje utviklar ein tendens til å kome under ballen. Det føles som om ballen går lengre når ein slår frå bakken, men det er kun fordi ein må treffe ballen først for å kome noko vei. På utslagene er det viktig å fokusere på det eg nevnte over, spesielt å kome ned på ballen og ikkje under.

 

Det beste tipset er å ta protimar, før ein lærer seg for mange feil. Eg veit av erfaring at det er vanskeleg på eit så tidleg stadie, men i dag angrar eg på at eg ikkje tok fleire når eg hadde grønt kort eller akkurat fått kvitt.

Lenke til kommentar

har selv sikla på scotty cameron putter,men synes den blir litt for dyr for en putter å være. de hadde en slik i proshop'en med prislapp på over 3000,-. nei,da lar jeg min gode gamle taylormade putter få leve en sesong til.

 

titleist vokey wedgene er smukke. jeg har både vokey og callaway x-tour MD grooves. titleist synes jeg har bedre følelse i treffet, liker dens vekt også. x-tour er litt tyngre og en smule hardere i treffet,men spinnkontrollen dens synes jeg er litt bedre en vokey. rillene biter bedre.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Spin milled vokey wedgene blir mer og mer populære

titleist vokey har alltid vært populære blant spillere. vurderer å kjøpe en ny vokey 56 grader. kjøpte en olyo performance wedge på tilbud som jeg trodde kunne holde,men den var elendig. kommer jeg over en titleist vokey 56 så kjøper jeg med engang.

 

følelsen dens er saftig god.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Odyssey 2-ball White Hot, har hatt den i flere år og er veldig fornøyd. Det eneste jeg savner er center-shaft, har prøvd puttere med dette og synes de føles litt bedre balansert.

 

Har en del fairwaywoods og hybrider jeg ikke helt klarer å velge mellom, har imidlertid en 7-wood fra Ben Hogan jeg simpelthen elsker. Denne vil jeg ikke legge fra meg før jeg finner noe bedre; har ikke klart det så langt etter to år..

Lenke til kommentar

Bruker Ben Hogan Baby Ben

bhb9-std.jpg

 

Var litt uvant med den ekstra tyngden, men etter å ha blitt vant med det synast eg den er flott til mitt spel iallefall.

 

Angåande det med grønt kort osv.

Var og gjekk ein runde igår, 9 hull og fekk ca 20 poeng. Så skulle me opp å melde meg inn i golfklubben for å få det gjort. Sidan eg egentlig ikkje er medlem noko plass. Og då fekk eg etablert eit handicap på 35 med eingong. Så fekk eg utskrevet eit midlertidig sånn bevis med det same. Trur eg blander litt no, men er det ikkje det kvitt kort gjer, og etablere eit handicap? Så dvs at eg har det no?

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...