Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De av dere som bor på østlandet og er ute etter billig golfutstyr burde følge litt med på dormy.se. Det finnes flere dormybutikker nedover svenskekysten, samt en meget bra nettbutikk. De har som regel et kjempebra høstsalg, samt at prisene er mye lavere til å begynne med. Og i tillegg får jo vi dra nytte av en svak svensk krone. har handlet mye der selv. Tror nærmeste befinner seg i udevalla for oss norrbaggar.

Lenke til kommentar

mykere baller gir en smule kortere distanse,men til gjengjeld får man økt spinn og følelse i slaget.lander mykere på greenen og gjør det lettere å forme slagene.

 

hardere baller gir en smule mer distanse,men spinner mindre og vil for flere føles vond i treffet. får sjeldent følelsen av å ha gode balltreff.

 

hva enkelte liker å bruke på banen er vansklig å si,men mer ferske spillere velger stortsett de harde ballene pga rimelig pris,redusert spinn og den opphengtheten over å kanskje kunne slå lenger enn de andre.

 

mer erfarne spillere velger mykere baller som gir økt spinn-kontroll og følelse,men koster litt mer.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

de rimeligste mykere ballene koster så godt som det samme som de andre billigballene. wilson ("soft Tx2" tror jeg de het) har noen mykere baller som jeg betalte 350kr for dusinet. ikke de beste mykballene,men fult brukbare. finnes mange rimeligere mykballer fra diverse merker.det er bare å sjekke ut på nettet eller i din lokale proshop. "soft" og "spin" er i alle fall ordene du skal se etter på pakkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i sverige nå og spilte på mellerud. Sweet bane, 17 morsomme hull og ett kjedelig. Absolutt å anbefale! Fikk også kjøpt meg noen baller, kostet 249kr (svenske) for et dusin med pro v1 ballene. Det var "lake" baller som var pusset opp, så ikke forskjell på dem og en ny!

 

Har begynt å skrive meg ned i hcp nå. Og er snart under 20. Jeg har bestemt meg for å kjøpe nye køller når jeg kommer under 20 i hcp (spiller med noen billige nå). Er det noen som har prøvd: Nike Victory Red Forged Split Cavity Irons.

Lest mye bra om dem. Men de er litt dyre... Eventuelt andre køller dere kan anbefale?

Endret av kavk
Lenke til kommentar

er det slike såkalte "american lakeballs" du har skaffet? refinished lakeballer?

 

i såfall bør du ikke smile for bredt dessverre.har selv prøvd disse og ble veldig skuffet.i butikken hvor pakkene står stablet opp med flotte prislapper er fristelsen uimotståelig, "grade-A lakeballs".imponerende var det dog ikke da jeg prøvde dem på banen,spinner minimalt og har absolut ikke den samme følelsen en ubrukt prov1 skal ha. lot disse "refinished" lakeballs'ene gå litt på rundgang blant andre spillere som heller ikke lot seg imponere. "hadde ikke blitt overrasket dersom dette bare var noen rangeballer som har blitt omlakkerte og fått stemplet prov1 på siden" sa en av de som fikk prøve noen baller.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Eg har framleis nokre titals brukt Pro V1 frå eBay. Får god spin med dei, for god faktisk. Det er 2006-modell meiner eg, som er veldig mjuk. Synest årets Pro V1x-modell er ein veldig god ball. Desverre slår eg framleis alt for mange baller vekk til å kunne spele på dei.

 

Var ein tur på Nøtterøy GK sist veke og spelte tre dagar. Veldig flott bane og kjempegod service av personalet. Svingen derimot, den svikta meg totalt. Mine tre største feil kom tilbake og gjorde rundane til ein katastrofe. Sleit litt i forkant av turen og, men ikkje så mykje. I dag fant eg tilbake til den svingen eg vil ha, det var to-tre detaljar i svingen som var blitt borte vekk. Dei har eg no skrive ned på ein lapp som ligg i bagen til ei kvar tid. Endringen gav resultat umiddelbart i form av gode slag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med Corlan, så lenge ein slår vekk baller i stor skala er det ikkje noko poeng i å bruke pengar på det. Å kjøpe brukte frå eBay er lurt, eg gjer det same. Det eg vil anbefale er at du velger ein ball og kjøper eit haug sånne frå eBay. Helst ikkje dei dyraste 4-komponentsballane, dei har ofte mykje spin, noko som kan slå negativt ut på ein med høgt handicap sidan ein slice eller hook blir forværra. Søk litt på nettet og finn ein grei 2-komponentsball som du kan kjøpe på eBay. Harde baller er ikkje noko kjekt. Dei går kanskje beint fram, men ein får så dårleg følelse med dei på og rundt greenen. Bridgestone har mange gode modellar, E6, E5, E7 f.eks. Eg kjøpte eit dusin av dei og synest ballane var veldig gode, men slo dei vekk etterkvart.

 

Du kan velge ball etter dine kriterier her: http://www.bridgestonegolf.com/product/ball-fitting/online

 

Ved å bruke same ball heile tida vil du venne deg til den og ha betre følelse på og rundt greenen. Å kjøpe 50 forskjellige modellar i ein pose er ikkje noko til greier. Då kan du risikere å slå med ein Pro V1 ein dag og Top Flite den neste. Callaway har og gode 2-komponentsballar til ein rimelig penge, men hald deg til brukte, nye ballar er dyre uansett kva modell det er.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...