Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

En stund siden forrige post her inne, men tenkte å dele noen spørsmål.

 

Er 18 år, og har spilt golf i flere år. Startet da jeg var rundt 13-14 år, og spilte til jeg nærmet meg 16-17. Har hatt noen års pause, og lurte på om noen husket hvordan reglene var når man ikke er medlem osv med hcp? Er hvittkortet fremdeles tellende? Er ikke medlem av noen klubb for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jada det er det, har selv hatt opphold flere år for så å melde meg inn i en klubb igjen uten problemer. Den ene gangen hadde jeg ikke spilt på nærmere ti år og da fikk jeg bare min gamle klubb til å bekrefte at jeg hadde hcp-kort fra før, så gikk jeg en 9-hulls runde med proen også satte han et passende hcp for meg. Det er sikkert ikke helt etter boka men jeg tipper de fleste klubber er behjelpelig med dette, det burde de ihvertfall være mtp hvordan golfen sliter med rekrutteringen.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Skal ta grønt kort denne sesongen, og er på utkikk etter ett "nybegynner sett". Fant noe som jeg ser for meg er ett greit sett, men vil gjerne høre deres mening, da jeg igrunn ikke har peiling :p

 

Her er det settet jeg har kikket på:

http://www.golfhandelen.no/no/artiklar/golfhandelen/golfsett/herre-hyre/komplett-sett-13-kller-m_trallebag-12.html

 

Tar gjerne imot andre forslag :)

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I kveld er det PGA-touren og det er stor fare for Tiger Woods ryker ut pga anntatt juks?

Ser sjeldent på golf, så veit svært lite om den sporten. Det er iallefall gøy å spille det selv.

 

Men må vel være en nedtur vist woods ryker ut? Er vel den støste golf stjernen i moderne tid? Eller skyter eg meg selv i foten med å si det?

Men såklart en regels skal ikkje være tilbøyelig for enkelte folk, selv om dem er kjente og store innen sin idrett.

Lenke til kommentar

Det blir nedtur om Tiger blir diskvalifisert ja, men han har rota seg opp i situasjonen sjølv.

 

Tiger er den beste spelaren dei siste 15 åra, det er ingen tvil om. Spørsmålet er om han er den største gjennom tidene. Nokon meiner ja, andre seier han må nå Jack Nicklaus sine 18 Major-seire først. Han står i dag med 14 og har ikkje vunnet ein sidan 2008. Difor er det ein ekstra spesiell situasjon i dag. Tiger har vunnet tre turneringar i år og var av mange halde som favoritt før The Masters. No kan han risikere å ha kasta vekk den sjansen på grunn av ein feildroppa ball.

Lenke til kommentar

Men han har vel forsatt noen år som golfspiller på toppnivå, så skal vel være mulig å greie. Veit ikkje om det er noe alder før man begynner å tape seg i golf, men virker svært usannsynlig.

 

Ja, leste nyheten på tv og der seier jo Tiger at han gjekk til droppområde, men grunnet dårlig forholde, så gjekk han tilbake til der han opprinnelig slo slage, men 2 meter bak. Men dette er vel ikkje noe Tiger kan beste selv uten videre?

 

Itillegg så droppet han å føre opp ekstraslaget på scorekortet, noe som vel blir sett på som "skandale", vist en kan bruke et så sterkt utrykk.

 

Men kan ikkje skjønne kvifor Tiger gjør desse tingene, han har jo vært med så lenge at han burde vite at han gjør noe galt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...