Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Okey fant denne , godkjent?

 

Prisen er 104.99 - INTERNATIONAL, DHL EXPRESS SHIPPING: $55.00, er dette frakt til norge eller gjelder den vanlige frakten Shipping: US $13.00?

 

Og en siste ting ang kjøp. Jeg bestiller, betaler med kort - den blir sendt til meg, jeg får den i posten og alle er glade. Eller er det bestill, betalt, hent random sted i norge og betal 25% skatt e.l ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei må kanskje registrere deg som kvitt kort spelar først ja.

 

Butikken ser grei ut ja, mange gode anbefalinger. Det er derimot lite å hente på ein så liten bestilling om du reknar ut alt.

 

$105+$55 = $160

$160*6.8 = 1088 kroner

1088*1.25 = 1360 kroner

Pluss eit behandlingsgebyr kjem ein opp i 1400-1500 kroner. Det er meir enn ei kølle kostar på ein butikk eller i proshop.

 

Problemet er dyr frakt til Norge, sånn er det med det meste ein kjøper frå utlandet. Du kan prøve å finne butikkar med lågare frakt, men du er likevel opp i 900 kroner kun for kølla, då skal det ikkje mykje frakt til før du er oppe i norsk pris.

 

Du betaler, får varene på dør eller i posten. Angåande moms så avhenger det av kven butikken leverer med og kven som overtar pakken i Norge. DHL kan f.eks. overta den og levere på døra. Då får du kanskje ein regning på momsen i posten nokre veker seinare. Tar Posten over så kan du måtte betale momsen når du henter pakken.

Lenke til kommentar

Okey så hvis jeg skal kjøpe noe fra USA så er det hvis jeg skal ha noe som er dyrere f.eks et jern sett elelr kanskje en 4-5k driver. Men småtteri som wedge eller putter er ikke noe vits og kjøpe så sant jeg ikke kjøper 4 forskjellige på en frakt. Then i see, så litt i pro shopen på Vestfold GK hvor jeg er medlem men de har bare Callaway X wedges...loool, så om du har noen norske nettsider eller noe skandinavisk som er og anbefale så kjør på :)

Lenke til kommentar

Eg spelar på forskjellige, men mest på Hardanger GK, ein 6-hols bane. Ellers er eg ein del på Kolnes og Sveio i Haugesund, samt Fana og Meland i Bergen. Favoritten er sistnevnte, fabelaktig flott bane.

 

Det stemmer zibiri, jo meir ein kjøper i slengen, jo meir vil ein spare. Det finnes nettbutikkar og du kan bruke.

 

The World Of Golf

Golfsmith

The Golf Warehouse

 

Eg har handla frå dei to første. Litt dyrare prisar samt frakt på Golfsmith, samt lang leveringstid, TWOG var eg veldig nøgd med.

Norske Pro Shopper har desverre alt for mykje Callaway og lite utval. Har aldri handla køller frå norske butikkar, men eg har vel eit par bokmerka:

 

Onlinegolf.no

Golfsenter-butikken (kjøpte bagen min her)

Via Posten Golf (lite utval, grep og tilbehør, men billige)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nice hadde 25 etter første 9 i går jeg x)

 

God golf hanske er viktig, for godt grep osv. Du får Nike hansker for 99,- som altså er evig mye bedre en biltema hanskene. Så sant du bare spiller litt på driving rangen en gang i måneden er det sikkert ok men om du skal spille en del så vet jeg ikke om jeg tør og anbefale det :p

 

Zeph. Angående The Word Golf, så fant jeg de billig. 109$ for wedgen + 75$ international shipping, det blir ca 1200 spenn, men legger til x-22 jernsett og får med en callaway-x wedge på kjøpet for 4500,- tilsammen. Norsk pris på alt dette er vell ca 9700,- ...TWOG pris er 5200,- for 2 wedges og x-22 jernsett. Men må jeg betale skatt av dette også, eller er det bare pris og frakt? :) 25% moms eller lignende .

Lenke til kommentar

hansker er ikke noe must, man velger selv om man vil spille med hansker eller ikke.altså smak og behag. kjenner flere som ikke bruker hansker når de spiller. dette er dyktige folk som er single-handicap'ere.

 

jeg har alltid brukt hansker. så lenge passformen er der bryr jeg meg lite om det står "callaway","nike" eller "olyo" på siden, bare den passer. hansker bytter man temmelig ofte uansett derfor behøver man ikke bestandig å gå for det dyreste hver gang.

 

hansker kjøper jeg på proshop'en.enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Du må betale 25% mva av varens totalverdi, samt fortollingsgebyr på en drøy hundrelapp (104,- kr eller noe slikt). Jeg er ikke 100% sikker på om du må betale moms på fraktkostnaden eller kun varens totalpris..

 

 

Ang. nike-hanskene, hvor fåes disse kjøpt hen?

Når jeg handler på ebay, så må jeg betale moms for både frakt og varens pris...Helt idiotisk men :hrm:

Lenke til kommentar
Du må betale 25% mva av varens totalverdi, samt fortollingsgebyr på en drøy hundrelapp (104,- kr eller noe slikt). Jeg er ikke 100% sikker på om du må betale moms på fraktkostnaden eller kun varens totalpris..

 

 

Ang. nike-hanskene, hvor fåes disse kjøpt hen?

Når jeg handler på ebay, så må jeg betale moms for både frakt og varens pris...Helt idiotisk men :hrm:

 

Antagelig for å hindre at noen jukser med forsendelsen, f.eks 200,- pris + 1500,- frakt :)

Lenke til kommentar
Åssen vet tollen prisen på varen? Kan man ikke si den kosta 200 istedet for 7000? :D

Selgeren må skrive prisen på pakken. Selvfølgelig kan selgeren bare skrive 20 dollar, men om pakken forsvinner i posten, får du kun igjen 20 dollar, uansett om varen egentlig kostet 100 dollar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...