Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Akkurat det samme som meg. Min første bøtte for et par uker siden, jeg tror ikke jeg traff godt på mer enn maks 5 baller. Har gått to runder nå, hhv 80 og 84 slag. Ikke bra, men alikevel, greit nok med tanke på at jeg egentlig vil ha et høyere hcp. Synes det er kjipt å være nødt å trene så mye for å vedlikeholde hcp mitt. Vil mest være sosial jeg :)

 

edit: Men det er viktig å være akkurat å god at man konsekvent slår familie og venner uansett når. Min største styrke på banen er definitivt psyken, når folk forsøker å psyke meg ut så spiller jeg bare bedre + at jeg elsker å gjøre det motsatte mot andre. :D

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt lyst på Vokey eg og, vil endre litt på wedgeoppsettet mitt med tanke på grader og spesielt bounce. Visste ikkje kva bounce var sist eg kjøpte. Det er ikkje krise, men wedgen eg chipper mest med har 14º bounce. Vurderer eit 50, 54, 58-oppsett. 58 som SW og 54 som hovud chipping wedge.

Lenke til kommentar

Skal muligens kjøpe meg nytt jernsett. Fant fram til www.nordicagolf.se. De køllene må jo bare være fantastiske i forhold til prisen? Har googla, sett videoer osv., bare gode kommentarer! :S Folk sier at de minst er like bra som de køllene de sammenlignes opp mot. Man kan sette på golf pride tour velvet grep, og true temper dynamic gold skaft, så dette må vel være bra? Er det noen som har de her?

Lenke til kommentar

ikke kjøp slike look-alike kopier av de kjente merkene. skaff deg klubber som ikke er look-alike's. det finnes nok av gode set som fra kvalitetsmerkene som ikke koster skjorta.

 

sjekk ebay,proshop for tilbud etc.

 

http://www.golf3000.se/webshop/jarnklubbor

 

kan sjekke her etter set som faller i smak. har kjøpt derfra selv.

 

her har du samme jernsettet jeg bruker til en svært hyggelig pris,men så er de sikkert godt brukt også.

 

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17310152

Lenke til kommentar
ikke kjøp slike look-alike kopier av de kjente merkene. skaff deg klubber som ikke er look-alike's. det finnes nok av gode set som fra kvalitetsmerkene som ikke koster skjorta.

 

sjekk ebay,proshop for tilbud etc.

 

http://www.golf3000.se/webshop/jarnklubbor

 

kan sjekke her etter set som faller i smak. har kjøpt derfra selv.

 

her har du samme jernsettet jeg bruker til en svært hyggelig pris,men så er de sikkert godt brukt også.

 

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17310152

 

Hehe, om du sjekker litt hva folk syntes i andre land, så kanskje du blir litt fristet selv eller?

 

http://www.freegolfinfo.com/forums/tm.aspx...y=

 

Køllene er faktisk testet, og det sies at køllene på noen områder er bedre enn de kjente merkene. Husk at Dell, HP osv bare var "kloner" før også! :).

Lenke til kommentar

hvor lenge har du spilt tropicana?

 

jeg har spilt i snart 11år aktivt og prøvd det meste. prøvd diverse billigklubber og fake's. disse er langt ifra like gode som de klubbene de skal immitere. hardere i treffet,glattere og dårligere grep og har liten mulighet for spinkontroll. eneste de har å vise for seg er en hyggelig prislapp.

 

om du på død og liv vil ha disse klubbene du henviser til,så greit nok.de holder mål for grøntkort spillere og ferske spillere ned mot 20 i hcp,men ikke for mer erfarne spillere.

 

skal du ha det beste og mest optimale må man gå for "the real deal".jeg for min del sverger til titleist når det gjelder jern.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg har lest tilbake i tråden og sett du har spilt 2år. ned til 15 på 2år er svært bra. utifra dette tolker jeg at golf er en idrett du vil satse på. det er svært bra:)

ser også at du snakker om titleist 735cm, dette er et knallbra set. dette settet kan man få for en rimelig penge også. hvorfor ikke gi den en sjanse?

Lenke til kommentar
hvor lenge har du spilt tropicana?

 

jeg har spilt i snart 11år aktivt og prøvd det meste. prøvd diverse billigklubber og fake's. disse er langt ifra like gode som de klubbene de skal immitere. hardere i treffet,glattere og dårligere grep og har liten mulighet for spinkontroll. eneste de har å vise for seg er en hyggelig prislapp.

 

om du på død og liv vil ha disse klubbene du henviser til,så greit nok.de holder mål for grøntkort spillere og ferske spillere ned mot 20 i hcp,men ikke for mer erfarne spillere.

 

skal du ha det beste og mest optimale må man gå for "the real deal".jeg for min del sverger til titleist når det gjelder jern.

 

Hehe, det er vel ikke dårlige grep og skaft osv. Man kan velge det ypperste av grep der, dom f.eks Golf Pride Tour velvet og ikke minst skaft som Dynamic gold true temper osv. I følge gode spillere fra USA, er disse køllene gode og nesten bedre enn de "ekte". At de er billige betyr ikke at de trenger å være noe dårligere, for de som virkelig tørr å gi de "falske" en sjanse, sier at de er bedre enn de tidligere titleist, callaway køllene som de hadde tidligere osv. Men ja, de 735cm køllene er veldig fine, ja. Problemet er vel prisen. Når jeg ser en hel haug med fornøyde kunder som er svært overrasket etter å ha handlet på f.eks GigaGolf(og dette lavthandicapere med erfaring)og syntes køllene er så gode, så er det vel ikke noe problem? Eneste de anbefalte meg, var å velge et veldig godt skaft og grip, da dette var veldig viktig.

Det jeg vil fram til, er at i følge mange gode spillere fra Amerikanske forum, så er det så mange som tester "brorene" til de "ekte køllene" og mener at de er så gode. Kanskje er det litt mere til å stole på Titleist, men det koster ikke dem mangen kronene å produsere køllene heller. Tviler sterkt på at det koster dem noe mere.

Falske køller går under en annen kategori. Disse køllene er som regel piratkopier som skal være så lik de ekte som mulig. Disse selges det ufattelig mye av på Ebay(spess merkene Callaway, Titleist og ping), og dette er køller som kun er beregnet for å være gode nok til å bæres ut av fabrikken, ikke noe mere enn det. Det er jalla kvalitet og de lyver med å skrive "callaway" bakpå køllehodet. Etter to runder begynner køllehodet å løsne(har vært utsatt for kjøp av piratkopi).

 

http://www.freegolfinfo.com/forums/tm.aspx...161&mpage=5

 

http://www.gigagolf.com/index.jsp

 

Den første linken er til et amerikansk golffora, mens den andre er til en av de mest populære plassene for kjøp av golfkøller i USA.

 

mvh

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
kjøpte ny titleist spin-milled wedge, 52 grader. kjentes som en drøm å slå med på rangen.

 

idag gikk det mye glattere på rangen. brukte speilet på rangen til det fulle og fikk korrigert teknikken og rytmen.

 

 

Okey, har til vanlig et "sett" med driver, woods jern osv samt pitch og sandwedge. Men syntes det er på trynet og bruke pitching kølla til floppene mine så har lurt på og kjøpe en sånn Titleist wedge men står litt fast i hva jeg skal velge? Og hvilke grader osv :) Noen tips?? :p

 

Fikk foresten hvit kort i dag (stolt) :whistle:

Lenke til kommentar
kjøpte ny titleist spin-milled wedge, 52 grader. kjentes som en drøm å slå med på rangen.

 

idag gikk det mye glattere på rangen. brukte speilet på rangen til det fulle og fikk korrigert teknikken og rytmen.

 

 

Okey, har til vanlig et "sett" med driver, woods jern osv samt pitch og sandwedge. Men syntes det er på trynet og bruke pitching kølla til floppene mine så har lurt på og kjøpe en sånn Titleist wedge men står litt fast i hva jeg skal velge? Og hvilke grader osv :) Noen tips?? :p

 

Fikk foresten hvit kort i dag (stolt) :whistle:

Du må nesten prøve hva du liker, og hva du føler du trenger mest. Selv har jeg bare 52 og 60 grader, kunne godt tenkt meg en 56 grader :roll:

Lenke til kommentar

Mitt beste tips når det gjeld wedger er følgande:

 

Kjøp 52º med rundt 8º bounce og 56º eller 58º med 10-12º bounce. PW er normalt 48º, då blir 50º overflødig. Deretter kjøper du boka The Art of The Short Game by Stan Utley og les denne. Las boka for nokre dagar sidan og har aldri vore betre på kortspelet enn eg er no. Gjekk 6 hol i dag og hadde 7 putter, gjekk 2 over par. Eg bomma på 5/6 greener, men klarte par på 4 av dei hola eg ikkje traff greenen på grunn av godt nærspel. Satte chippen og ein pitch innanfor 2 fot av flagget. To av dei rulla på holkanten og var nær birdie. Boka gjorde umiddelbart utslag på resultatet. Kjøpte og The Art of Putting av same forfattar, men har ikkje fått lese den endå. Nørspel har alltid vore mi sterkaste side, og den vart langt betre etter å ha lese den boka.

 

Ein sandwedge er normalt rundt 56º, men mange byttar ut SW i jernsettet med ein wedge.

Eg har i dag ein 52º Olyo, 56º, 60º og 64º Cleveland CG12. Kjøpte dei i fjor, så eg vil ikkje bytte dei ut endå, men kanskje til neste år. Då går eg sikkert for Titleist Vokey 52º 8º bounce og 58º 12º bounce. Har kome fram til at eg ikkje treng fleire wedger. Kan heller putte ein ekstra wood eller hybrid i bagen.

 

zibiri: Jo fleire grader ei kølle er vinkla, jo høgare og kortare går ballen. Eit 3-jern kan være 21º, 7-jern 35º og PW 48º. Billigast å kjøpe er frå utlandet, aller billigast frå eBay, men vær forsiktig sidan det finnes ein del falske køller i omløp. Hugs at det kjem 25% moms på varene.

 

Dei har kanskje endra krava, men du må ha minst ein runde med minst 36 poeng for å få kvitt kort. Før måtte du ha to over 34 og ein over 36, men eg meiner å ha høyrt at du kun treng ein på 36 no. I golfbox trur eg du må ha tre stykk.

 

Alle køllene er viktige. Om eg skulle brukt meir kroner på ei kølle måtte det bli putteren. Finn du ein putter du er nøgd med kan den vare evig. Det kan for så vidt fleire køller, men det er noko spesielt med putteren. Den går på feeling mykje meir enn andre køller. Mange har kun 3-4 puttere gjennom livet. Det er fleire som har to putter dei varierer mellom. Når den eine ikkje gjev godfølelsen blir den andre putta i bagen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Wow xD Godt og utfylt svar, fikk også svar på det jeg leita etter. Takk takk :)

 

Kjøper nok en 52*/8* som en start og boka kanskje, har en bok jeg vant i turnering på vestfold gk, golflegen els, men den ga meg ikke svar på så mye innen innspill som jeg ville så stan utley here i come. Men eBay derimot, så litt der i stad og har bare dårlig inntrykk av eBay. Ser jo bare litt dristig ut syntes jeg, helt vanlige folk som selger, vet jo ikke om de er brukt elller om de kommer fram en gang? :p

 

Over til hvit kort. Du må først spille minst 2 18 hulls runder med markør ( du må ha scorekortet ofc ) så hvis du etter det får 36 poeng eller mer på en runde så går du til proshopen og leverer 36poeng + de to andre score kortene fra andre ganger. Merk deg at det er det samme om du spiller på stryk eller 50 eller 21 poeng på de to rundene så lenge du har 2runder + 1 på 36p. Så sender de det til mekking og etter hvert vil du merke på golfbox at du har 36 eller mindre i hcp og hvit kort. :)

Lenke til kommentar

Kjøp av eBay stores så er du ganske sikker. Dei har ofte fleire titusen positive anbefalingar, vanskeleg å få feil der. Det er litt å spare, men ingenting i veien med å kjøpe lokalt sjølvsagt. Ein eller to wedger er jo ikkje den alt for store utgiften. Dei ligg vel på 1200-1300,- kr per stykk. Kjøpte sjølv jernsettet mitt på Ebay, gjekk strålande det.

 

Om du har Golfbox-tilgang kan ein og legga inn dei resultata sjølv. Det betyr ingenting kven som gjer det, treng ikkje være så høgtideleg heller. Om ein har GK og 36 i hcp eller kvitt kort og 36 hcp betyr ingenting. Det viktige er å få folk til å spele og skaffe seg kvitt kort så dei kan byrje arbeidet mot scratch! :D

 

Lokalbanen min er ein liten bane utan bemanning, då må alt gjerast på eiga hand. Når eg fekk Golfbox la eg inn tre scores og fekk 36 i hcp. Same gjorde ein kamerat som hadde GK.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...