Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Hum..?

Driver må være den kølla jeg bruker mest? eller no sånt... Eller bruker den mye hvertfall? Herregud. Slår dere 250m med jern eller hva? :D

med 3'ern går det omlag 190-210m. mer enn det trenger jeg ikke stortsett. jeg slår stortsett pin-high på alle innspillene mine også. opp til og med 160m klarer jeg pin-high.planlegger å skaffe et 2'er jern. kjenner for øvrig flere som nestensagt bare bruker jern.

 

hvor langt du slår betyr ikke så mye,bare ballen går ditt den skal.

 

en kjent feil er at mange bare slår på rangen uten mål og mening. jeg slår alltid mot noe. bruker avstandskiltene og kurvene. jeg er ikke fornøyd om jeg ikke klarer 10 baller på rad mot 150m skiltet hvor ballene lander innenfor en radius på 4-5m.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men nå er det vel vesentlig forskjell på alder og ferdighetsnivå da :)

 

Jeg er enig med han som skrev på forrige side at det kan lønne seg å spille med woods når du er ung, først og fremst fordi man trenger den ekstra lengden da, men også fordi det er enklere å lære seg å spille med woods når man er yngre.

 

Når man blir dyktigere, og slår lengre, så kan man begynne å planlegge hullet litt mere og velge en kølle som går akkurat så langt at du ligger på favorittavstanden din inn til greenen.

 

+ at det er jo mye morsommere å druse avgårde ballen med en driver enn å slå et perfekt 5'er jern ut i midten av fairway :D

Lenke til kommentar

Endelig :D Spilte en brukbar runde ut i fra hcp i dag. Traff meget bra på hvert slag, men strøk på et hull siden jeg traff trær.. Dette hullet er meeeget smalt.. Resten av hullene fikk jeg poeng på.. Ingen par, menmen.. Ble bare 13 poeng, men så tidlig i sesongen er jeg fornøyd med det. Har hatt et friår og som kjent.. Begynner å bli hekta igjen ! ^^ Skal på banen i 4/5 timer i morgen+ at jeg skal reise et par timer til en annen bane i nærheten på lørdag :D

Lenke til kommentar
Endelig :D Spilte en brukbar runde ut i fra hcp i dag. Traff meget bra på hvert slag, men strøk på et hull siden jeg traff trær.. Dette hullet er meeeget smalt.. Resten av hullene fikk jeg poeng på.. Ingen par, menmen.. Ble bare 13 poeng, men så tidlig i sesongen er jeg fornøyd med det. Har hatt et friår og som kjent.. Begynner å bli hekta igjen ! ^^ Skal på banen i 4/5 timer i morgen+ at jeg skal reise et par timer til en annen bane i nærheten på lørdag :D

Hvilket hcp har du?

Lenke til kommentar

Yeh! Gikk en 9-hulls runde i dag. Klaffet veldig bra og puttingen satt meget godt. Jeg fikk 7 par på ni hull, og jeg enputtet stort sett hele tida. Jeg strøk et(SÅ SURT!) og jeg fikk ett poeng på en av hullene. Jeg lå på -3 før jeg strøk det "enkleste" hullet og kunne greid -4 på handicap, men det endte bare med -1 og ned 0.3 :).

 

Deilig å spille så bra så tidlig i sesongen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...