Gå til innhold

Spennende kabinett fra Antec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virket veldig bra, men det var litt tungt til å være alu, og ikke særlig pent.

Er fornøyd med mitt lian li jeg. :)

Tunge kabinetter er jo best, ihvertfall om målet er stillhet, slik som det er med dette kabinettet, tynn lett alu stopper jo ingen lyd.

 

Veldig spent på dette kabinettet, og hvor bra det yter, spesielt med tanke på at det er et hull i toppen, det med å ha en egen avedeling på bunnen er en god ide, om man feks har vannkjøling, så kan alle beveglige deler være i denne delen, og man får forhåpentligvis et stille og fint oppsett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, jeg sier meg enig med Vultur Gryphus. Ser gjerne at Hardware.no gjør en test av dette kabinettet da man har lest en del tidligere kabinett-tester og har sammenligningsgrunnlag. Vel og bra med den vi har fått lekkje til tidligere, men da må man sette seg inn i hvordan disse folkene tester ting, og sammenhengen mellom ting de har testet tidligere. ETc.

Lenke til kommentar

Hmmmmm, vurdere. Har ett Lian-Li som jeg ikke får plassert radiatoren til vannkjølingen i bakkant. Må evt borre i toppen og skru den fast i taket, noe jeg helst ikke ønsker. Men med AMD3500+, 6800GT, 5stk Hd'er etc blir det varmt ja, særlig når CPU går på 100% med Folding@Home 24/7. Blir viftesus av det gitt og har Thermaltake Bigwater stående hjemme som er vurdert sette inn i den eller gamle PC'en som samboer bruker. Ser ut som Radioteren til Bigwater settet får plass istedenfor bakvifta på kabbiset. :)

 

Blir vel å skaffe til høsten i så tilfelle dette kabbiset. :D Ser lekkert ut også.

Lenke til kommentar
Lurer paa om de har tenkt paa oss som har diskene i 5.25" i denne...

Det er jo 5.25-plasser der, men ikke i området ved bunnen. Uansett så virker dette som et kabinett som skal være stille, ikke en filserver.

Jepp, men det var hvordan denne diskplasseringen ville paavirke luftstroemmen jeg lurte paa. Om det vil vaere potensielt negativt. Foroevrig saa har denne senket disktemperaturene mine til aa vaere 3 stk over 40C til at 2 av dem er under 30C og 1 rett over. Kanksje noe aa tenke paa for flere? :)

Lenke til kommentar

det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere monterer HDD'ene som Antec gjør i Sonata. Og som Lian Li gjør i diverse bokser. Sidelengs. Hadde diskene blitt montert fra siden, og ikke bakfra som i denne boksen, så hadde dette uten tvil vært boksen jeg kjøper neste gang.

 

Side-montering i kombinasjon med den "senga" som Antec Sonata har er så langt den beste måten jeg har sett å montere HDD'er på... (Noen som har sett noe bedre?)

Lenke til kommentar
... Det er plass til (og følger med) en 120mm vifte montert midt imellom psu og hd. Den er hovedsaklig tenkt til å blåse luft over en vifteløs psu...

hehe, kjøpe en svindyr vifteløs psu forså og montere en vifte til og blåse på den.. :wee:

Point taken, point taken ... :blush: Men refererte bare til det som stod i SPCR-testen da :)

Lenke til kommentar
... Det er plass til (og følger med) en 120mm vifte montert midt imellom psu og hd. Den er hovedsaklig tenkt til å blåse luft over en vifteløs psu...

hehe, kjøpe en svindyr vifteløs psu forså og montere en vifte til og blåse på den.. :wee:

I utgangspunktet vil en 120 mm-vifte være lettere å få stille enn en strømforskyning, men jeg ser poenget ditt ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ser ut som det kan oppstå komplikasjoner dersom man ønsker å sette i en viftestrying med utstående knotter, slik som f.eks. Sunbeam Rheobus. Tenker på døren i fronten...

Nå vet ikke jeg hvor langt ut disse knappene på viftestyringene står ut.. ..men på noen av bildene av kassen i reviewen på SPCR så ser man at det er litt plass til knotter, eller hva?

 

Men, jeg absolutt digger denne kassa! :love:

Jeg har lest mange tester av forskjellige kasser men de aller, aller fleste faller igjennom på tre områder: Ikke store nok (les 12cm) vifteplasser, ikke vibrasjonsdempende HD-plasser og ikke filter forran vifteinntakene. Den beste kassa jeg har funnet til nå er denne Compucase kassa. Den oppfyller alle tre ønskene mine, men mangler detaljen med Hd'er og PSU i egen del av PC'en.. ..så neste kabinett (hvis det ikke kommer noen bedre) blir denne.. ..garantert! ;)

 

For å quote en popgruppe fra 60-tallet: Silence is golden (Fikk den tilfeldigvis på hjernen - hørte den på en TV-reklame for mange år siden :p )

(Etter en kjapp Googling fant jeg ut at de sannsynligvis het "The Tremeloes" ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...