Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som tipper at det er bortimot umulig å få WR med utstyret stoolman bestilte? Det kreves gjennompløying av MANGE chiper på cpu, begge gpu, kanskje til og med nb... Det må jo være en investor med dype lommer med i spillet her for at ting skal gå glatt. Ok, la oss si at stoolman på et mirakuløst vis får WR, hvor lenge varer det? Maks noen uker, kanskje en hel måned. En elendig invistering, og ikke spesielt appellerende reklame for den gjennomsnittslige PC bruker heller: "Utstyret vårt satt verdensrekord i 3DMark!" Tror ikke jeg kjenner noen som har middelmådig peilig på PC som bryr seg... Det er klart jeg synes mpx.no er greie, og at Stoolman og Overklokk gjør en kjempejobb, ja kanskje de til og med får WR i ett eller annet, men jeg må innrømme det virker som en dårlig invistering for en nettbutikk, og jeg skulle gjerne sett en investor i bildet for å ha tro på prosjektet. Har dere, Overklokk og Stoolman, rumpa full av penger er jo saken biff, men hvis ikke, tror jeg særdeles lite på at dere lykkes i å ta eller vedlikeholde en WR...

 

Huff, nå framstår jeg som en skikkelig partypooper, men det økonomiske perspektivet er minst like viktig som alt annet... :yes:

 

Jeg håper selvfølgelig dere får gode resultater, og ønsker dere lykke til med prosjektet :thumbup:

 

edit: leif was here

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Sturla Haukebø = Stoolmann??

Jeg kjøpte vel noe stæsj av deg en gang tror jeg....

ja.. selger jo litt fra tid til annen.... så det er godt mulig det...

Og nei... det er vel ingen overpris... :D

 

Hehe ! Ja.. Har vel kjøpt en del ting hos deg, jeg også... ;)

Velkommen i klubben!! :D:yes:

Lenke til kommentar
3000 for det stæsjet der...det er jo påske julaften og bursdag samtidig....og du får beholde alt?? Hvor mange pcer har du?

Jeg har en stasjonær (4000+ SD, 2048mb Patriot, 0,8TB diskplass, 7800GTX og brennere)

to laptoper: en PM 740 med 9700 64mb grafikk og en Celeron M med 360 chip i .

 

men så har jeg 9 forskjellige hovedkort utenom, 7 par med gode minnebrikker, fire råe CPUer og nå fem forskjellige 40GB samsung disker til forskjellige formål med både win2k, win server 2003 og winxp på, samt en 520psu OCZ og en 580psu fra Tagan.. Den siste skal brukes til SLI formål..

Har nå også to prommier, to (snart 2 DI/LN2 rør) snart en cascade og mye mye mer....

Lenke til kommentar

Det er forskjell fra os til os ja.. 3dm01 kjører best i 2k mens 03 best i xp f.eks.

 

Men det jeg lurte på var.. Jeg ser du sier du har 5disker til forskjellig bruk, hvorfor ikke bare bruke en disk med mange os partisjoner?? Selv har jeg 3os partisjoner, en til vanlig bruk, en til XP bencing og en til 2k benching, samt images av disse før drivere er lagt inn.. Taper jeg ytelse på dette??

 

Lykke til forresten, overklokk har jo allerede hatt en WR i 01 så jeg forstår ikke hvorfor folk tviler så mye her.. enten så holder det, eller ikke, det er vel liten tvil om at det med dette utstyret kommer til å være blant de beste i verden, og får derfor også en del oppmerksomhet...

 

edit:leif...

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at data som ligger 'tidlig' på disken er raskere å få tilgang til, kan kanskje ha noe med at når disken har en fast omdreiningshastighet (fx 7200 rpm), så vil den ytterste delen av platene snurre langt fortere enn innerst...

Vel, så fylles jo disken innenfra og ut...

Lenke til kommentar
men likevel... mener å huske fra diverse tester av harddisker at ytelsen måles høyere på starten av disken, og synker utover

Dette er forsåvidt riktig.. Nå aner ikke jeg om man begynner å fylle opp det ytterste laget først, eller noen ting om dette temaet igrunn, men man trenger jo ikke mer enn 5GB per OS og på en 250GB disk så tror jeg den forskjellen i hastighet er neglisjerbar..?

Lenke til kommentar
Ikke dumt å kjøre SATA-disker i RAID? PÅ en annen side så trekker kanskje dette litt ned på CPU - selv ved bruk av et RAID-kort?

har tenkt litt på dette selv og jeg tror ytelsen vil gå ned ved bruk av software raid iallefall, ved bruk av raid kort vet jeg ikke hva som vil skje?? uansett så tror jeg HD har minimalt å si på testresultatene, vanligvis er jo programmet lastet inn i minnet før man starter det... Noe som også bekrefter denne mistanken er at personer som oppainter og resten av XS ser ut til å bruke gamle p-ata disker... Men igjen så er jeg ikke sikker... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...