Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Det er jo ingen hemmelighet lenger at Pentium M Dothan prosessorer yter noe helt sinnsykt..

Jeg kjøpte nylig en Pentium M 750 prosessor, et Asus socket 479 CT adapter og et Asus P4C800E-DLX sånn bare for å leke meg litt.. :yes: Slengte dette oppsettet inn i en Mach II kjøler og vips... Resultatene lot ikke vente på seg...

 

Sjekk dette... og dette er med et kun litt klokket X800XT PE med orginalkjøler..

 

clock.jpg

mem.jpg

Record.jpg

bestsuperpi.jpg

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8619050

 

Må si meg fornøyd med dette....

:thumbup:

 

40K neste..!?

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan minne fikk den riggen nyte godt av?

God gammel BH-5?

Jepp.. God gammel BH 5@3,5 V.. Dette er de samme brikkene som satte verdensrekord i 3d mark 01 rundt juletider.. Mushkin level II Black Hi Perf pc3500..På er NF4 basert system greier disse brikkene 280mhz 1:1 @cas 1,5-2-2-5!

No shit!

Minuset er at de ikke er mine, jeg bare låner de av OVERKLOKK, han som satte rekorden i desember..

Lenke til kommentar

Oppsettet ble kjølt av en KEB (Kjell Erik Budalen) aka OVERKLOKK modifisert MachII kjøler med R507 gass med en temperatur på -50 på evap og ca -30 på core. Brukte et Asus p4c800-E deluxe hovedkort som er Vdroop moddet og Vcoremoddet, samt at jeg brukte en U wire mod på prosessoren.. http://www.xtremesystems.org/forums/attach...tid=31255&stc=1

 

Kremen er allikevel de minnebrikkene som jeg brukte, Mushkin PC 3500 Level II Black Hi Perf. Som yter noe helt sinnsykt...

Skal teste litt igjen i kveld med noen OCZ 3700EB brikker @ 3,7V.. Lurer litt på om jeg kan tjene litt på å kjøre høyrer fsb (265) og 12 multiplier isteden for 13 multiplier og 240fsb... Mushkin brikkene går ikke så høyt på intelsystemer..

 

Greide ny pers i 3D mark 01 i går igjen, etter å ha lagt inn WIN XP SP1 istenden for Win 2000, samt at jeg tweaket minneinnstillingene på skjermkortet.. Fikk da 37 592 poeng.. samt 23,920 sek i super pi.. Nå mangler jeg bare fattige 0,3 sek for å ta norgesrekorden i super pi 1M..... Feit den prosessoren... ingen tvil om det...

Lenke til kommentar

Bestilte meg nå også en moddet Mach II fra Kjell Erik Budalen til skjermkortet.. Tar sikte på å alllerede til neste helg være den tredje eller fjerde nordmann over 40K i 3D mark 01..

Skal reisolere socket i kveld, og vil da legge ut bilder til alle om evt er interessert i å sjekke hvordan jeg gjør dette. Tar ogå sikte på å komme meg ned på 23,5 sekunder i Super PI nå i kveld.. Bilder vil følge... Og hvem vet.. kanskje jeg når 3,2 ghz i kveld..!? Tror nok dette skal gå ganske greit... :hmm:

Følg med for mer galskap i kveld.... :dribble:

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Hva er original-klokkefrekvensen på denne? Er ikke det 1,7 GHz eller noe?? Imponerende uansett! :)

 

Hvordan er det egentlig med overklokking av pentium M i laptops? Er det mulig å oppnå noen nevneverdige resultater uten ekstra avkjøling og sånt styr? Jeg har 0,0 peiling på sånt, men jeg leste om en som overklokket en Pentium M 770 fra 2,13 til 2,56 GHz, og kjørte en test der den knuste all motstand fra de beste Pentium 4 og AMD Athlon (også laptop-versjoner)... Burde vel tyde på at det kan være en god del å hente i andre tilfelle også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...