Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uHVgFQ

ok, heres the deal, som i maraton er som overklokking, i maraton kan du trene til du dauer, men en kenyaner slår deg uansett. Overklokking kan du prøve til du dauer men siden det er 1 milliard kinesere og noen 100 millioner Japanere, så kan du umulig slå dem, de er for mange.

Lenke til kommentar
ok, heres the deal, som i maraton er som overklokking, i maraton kan du trene til du dauer, men en kenyaner slår deg uansett. Overklokking kan du prøve til du dauer men siden det er 1 milliard kinesere og noen 100 millioner Japanere, så kan du umulig slå dem, de er for mange.

Enig!!

Lenke til kommentar
ok, heres the deal, som i maraton er som overklokking, i maraton kan du trene til du dauer, men en kenyaner slår deg uansett. Overklokking kan du prøve til du dauer men siden det er 1 milliard kinesere og noen 100 millioner Japanere, så kan du umulig slå dem, de er for mange.

Enig!!

Nå er vel genetikk en del inne i bildet på maraton løping...? Tviler på at forskjellene er like store når det kommer til oveklokking.. Men det blir helt klart meget vanskelig siden japanerne har tweaket for S-Pi i en liten evighet, og har gjerne noen ess i ermet??

 

@sveinar: du kan jo kjøre selv og se hva du får ;) tviler på at du er i nærheten, 21s er helt klart et godt resultat, dog ville men vel gjerne håpt på litt mer mtp. at cpu hastigheten er så høy, men slik går det når systembussen ikke henger med i svingene :(

 

@Sub Zero Norway: Er det HK som er problemet mtp. systemhastighet? Eller oppfører ting seg bare merkelig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok, heres the deal, som i maraton er som overklokking, i maraton kan du trene til du dauer, men en kenyaner slår deg uansett. Overklokking kan du prøve til du dauer men siden det er 1 milliard kinesere og noen 100 millioner Japanere, så kan du umulig slå dem, de er for mange.

Enig!!

Ikke helt enig..

Det er snakk om enten...:

Nok penger til å kjøpe inn x antall 7n0m, FX5n..60n...etc.. til du har akkurat den "chip'n" som ikke har "cold-bug"/vrien mht. på MP..etc.

..eller:

At du "vinner i Lotto".. og får den utgaven fra "loten/wafer'n" som lar seg klokke ad absurdum.. ved første forsøk... (første innkjøp).. Hva er mest sannsynlig tro?

Når det gjelder kunnskap/kjøling har Stoolman og Overklokk det som trengs for å sette WR.

Men.. som sagt...

Har de flaksen?

Eller er de gale nok til å pantsette hus, kjerring og unger i jakten på "The Golden Chip"?

Vel.. det kan jo tenkes at MPX.no eller andre lar seg overtale til å "svi av" noen 10-talls-tusen i jakten på akkurat den CPU'n som trengs for å sette WR.

Jeg tror sjansene er større for en WR dersom du (som enkelte i forumet?) har en jobb som gir "fri tilgang" til innkjøpslageret hos en større importør/leverandør av CPU/Skjermkort.. Da kan man jo i det minste sile ut utgaver som f.eks. ikke har rett stepping.

Det lille jeg har lekt meg med diverse CPU'er indikerer at du må innom "en del" CPU'er før du har en som har potensiale for noe som en WR.

Dere som har litt mer erfaring kan helt sikkert korrigere meg her..

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ah.. selvfølgelig.

 

Hvis hele den Japanske nasjonen ( 100 mill innnbyggere) kjøper hver sin Dothan og overklokker denne og alle nordmenn (5 mill) gjør det samme:

 

5/100 = 1/20 dvs: sjansen at den raskeste Dothan finnes i Norge: 5%.

 

I praksis betyr dette at hver 20 gang Sub Zero Norway tester en ny Dothan vil de slå Japanerne :p

Lenke til kommentar
Det lille jeg har lekt meg med diverse CPU'er indikerer at du må innom "en del" CPU'er før du har en som har potensiale for noe som en WR.

Dere som har litt mer erfaring kan helt sikkert korrigere meg her..

 

Det samme sier jeg. Er ingen stor klokker, men har testa tilsammen 5 Cpuer under vannkjølinga mi!

Ingen av de ville over 3,7Ghz.men så fikk jeg en spinkel 3Ghz som gjør 4,3 på vann.. Kunne vært nå i gidd stoolman under LN2en! :dribble:

Lenke til kommentar

@sveinar: du kan jo kjøre selv og se hva du får ;) tviler på at du er i nærheten, 21s er helt klart et godt resultat, dog ville men vel gjerne håpt på litt mer mtp. at cpu hastigheten er så høy, men slik går det når systembussen ikke henger med i svingene :(

 

hehe.. har en p4 2,4 533fsb som klarer stolte 59 sekunder!! :D

ikke særlig sammenligningsgrunnlag kan man trygt si ja.

Greia er at jeg har fulgt med denne tråden siden den ble startet, og hadde håpt de skulle knuse japsan på god gammel måte..

Har deretter kjøpt en P M 715 (500,- på QXL!!), har et p4c800-e deluxe som ligger å venter på en ct-479 adapter :thumbup:

 

Vil nok gå betyderlig raskere da regner jeg med.. (Altså på min pc..)

 

EDIT: (Altså på min pc..)

Endret av sveinar
Lenke til kommentar
ok, heres the deal, som i maraton er som overklokking, i maraton kan du trene til du dauer, men en kenyaner slår deg uansett. Overklokking kan du prøve til du dauer men siden det er 1 milliard kinesere og noen 100 millioner Japanere, så kan du umulig slå dem, de er for mange.

Enig!!

 

Når det gjelder kunnskap/kjøling har Stoolman og Overklokk det som trengs for å sette WR.

Så ikke slik ut på videoen, no offense.

Men det virker mer av typen; "vi kjøper litt LN2 og fyrer løs i boden hjemme så ser vi hva vi får til"

 

Synes det er artig å kikke på slike prosjekter, og for all del dere får det til. MEN,, er ikke akkurat enestående spør du meg.

 

Slikt har mer med hell å gjøre enn kompetanse. Skal ikke akkurat ha overklokket så lenge før en har lært det meste som er å lære. Ikke akkurat brobygging.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Slikt har mer med hell å gjøre enn kompetanse. Skal ikke akkurat ha overklokket så lenge før en har lært det meste som er å lære. Ikke akkurat brobygging.

Flaks/hell teller mye.. ikke uenig i det.

Men både Stoolman og Overklokk har definitivt kompetanse.. og kjøling som burde holde til en WR..eller tre.

Det er det aspektet med å få tak i de eksemplarene av CPU/GPU som lar seg klokke lengre...mye lenger.. enn andre.. som er usikkerhetsfaktor nr.1.

Slik jeg ser det.... ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Slikt har mer med hell å gjøre enn kompetanse. Skal ikke akkurat ha overklokket så lenge før en har lært det meste som er å lære. Ikke akkurat brobygging.

Flaks/hell teller mye.. ikke uenig i det.

Men både Stoolman og Overklokk har definitivt kompetanse.. og kjøling som burde holde til en WR..eller tre.

Det er det aspektet med å få tak i de eksemplarene av CPU/GPU som lar seg klokke lengre...mye lenger.. enn andre.. som er usikkerhetsfaktor nr.1.

Slik jeg ser det.... ;)

Jeg har samme synet.

 

Det er ikke noe galt med kompetansen her nei, overhodet ikke. Håper inderlig at de finner en prosessor som er 99,9% velgjort. Da skal det vanskeliggjøres å slå rekorden de oppnår ;)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Slikt har mer med hell å gjøre enn kompetanse. Skal ikke akkurat ha overklokket så lenge før en har lært det meste som er å lære. Ikke akkurat brobygging.

Flaks/hell teller mye.. ikke uenig i det.

Men både Stoolman og Overklokk har definitivt kompetanse.. og kjøling som burde holde til en WR..eller tre.

Det er det aspektet med å få tak i de eksemplarene av CPU/GPU som lar seg klokke lengre...mye lenger.. enn andre.. som er usikkerhetsfaktor nr.1.

Slik jeg ser det.... ;)

Jeg har samme synet.

 

Det er ikke noe galt med kompetansen her nei, overhodet ikke. Håper inderlig at de finner en prosessor som er 99,9% velgjort. Da skal det vanskeliggjøres å slå rekorden de oppnår ;)

 

Sveinl.

Dette kan dem og de vil gi oss noen bakoversveiser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...