Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Vel, har testet litt nå i kveld, og en ting er sikkert.. den 770 prosessoren som jeg fikk på torsdag skal tilbake til mpx.no. Makan til ræva prosessor har verden knapt sett.. Fryser opp på 2,8 ghz @-120grader... det er dårlig det..

 

Vel.. det kan være hk også.. skal teste denne litt mer på et annet kort.. lurer på om det P4C800E dlx kortet mitt begynner å bli slitent.. Skal prøve den gamle prosessoren i det kortet i morgen,.. P4GD1 kortet ser bra ut.. så lagnt.. Booter opp på -180 grader og krangler ikke i det hele tatt... Men.. jeg må installere os på nytt da det ikker er snakk om å boote med en disk med os og 875 drivere innlagt.. så... jeg får vel gjøre dette i morgen.. Blir kult når det nye hovedkortet kommer.. i overimorgen...

 

Dette skal gå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, har testet litt nå i kveld, og en ting er sikkert.. den 770 prosessoren som jeg fikk på torsdag skal tilbake til mpx.no.

Gutter, se opp for en 770 på lagersalget til MPX - den kan være hardkjørt.. hehe.. :!:

Hehe, tenkte det samme med en gang!.... :D

 

 

Synd den dårlige klokken du fikk på cpuen håper at en ny vil gjøre ting bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder administreringen av nitrogen, brukte vi følgende utstyr på universitetet:

 

Du har lang rør som går inn i termosen med LN2, helt til bunnen. I tillegg går 2 strømledninger gjennom korken. En motstand henger i disse ledningene, den kan selvfølgelig festes til samme rør. Når du sender strøm gjennom motstanden, varmes den opp og små mengder av nitrogen evaporeres. Trykket i beholderen øker og LN2 presses ut gjennom rørene. På den måten slipper du å løfte termossen hver gang. For å gjøre systemet mer responsiv, kan veggene på motstanden slipes litt tynnere, slik at ledningen blir synlig. Selvfølgelig må du finne ut hvor stor motstand du trenger og tilpasse spenning, slik at du ikke koker opp hele termossen med en gang :) Og korken må sitte rimelig tett, slik at det blir litt trykk i termossen.

 

Systemet kan da utvides med automatisk av/på for å tilpasse temperaturen og/eller nivå av LN2 i kjøleblokken. Men det kan hende at det holder med en variabel motstand for å justere strøm gjennom motstanden.

Lenke til kommentar
Når det gjelder administreringen av nitrogen, brukte vi følgende utstyr på universitetet:

 

Du har lang rør som går inn i termosen med LN2, helt til bunnen. I tillegg går 2 strømledninger gjennom korken. En motstand henger i disse ledningene, den kan selvfølgelig festes til samme rør. Når du sender strøm gjennom motstanden, varmes den opp og små mengder av nitrogen evaporeres. Trykket i beholderen øker og LN2 presses ut gjennom rørene. På den måten slipper du å løfte termossen hver gang. For å gjøre systemet mer responsiv, kan veggene på motstanden slipes litt tynnere, slik at ledningen blir synlig. Selvfølgelig må du finne ut hvor stor motstand du trenger og tilpasse spenning, slik at du ikke koker opp hele termossen med en gang :) Og korken må sitte rimelig tett, slik at det blir litt trykk i termossen.

 

Systemet kan da utvides med automatisk av/på for å tilpasse temperaturen og/eller nivå av LN2 i kjøleblokken. Men det kan hende at det holder med en variabel motstand for å justere strøm gjennom motstanden.

Det var slettes ingen dum ide!

Lenke til kommentar
Det er sikkert også av betydning at jeg til nå i år har handlet hos MPX for kr 260 000...

Oh my f***ing God! :ohmy:

Tror ikke jeg har brukt så mye penger på deler gjennom hele mitt liv...!

 

Keep up the good work, og pass deg for minusgradene! :w00t:

Endret av OnI
Lenke til kommentar
Hva er spesielt med en Pentium M 780 'Engeneering Sample' i forhold til en annen 780?

En ES (Engineering Sample) Har ulåst MP (Multiplier)

det vil si han kan dra FSB mye høyere å få mer ut av minnet og chipset, der Cpu ikke klarer mer!

Betyr det det ? Det er hvertfall nytt for meg. Var ganske sikker på at MP var kun for cpuklokking. At man kan klokke cpuen videre hvis minnet gir seg på høy fsb.

Lenke til kommentar
Hva er spesielt med en Pentium M 780 'Engeneering Sample' i forhold til en annen 780?

En ES (Engineering Sample) Har ulåst MP (Multiplier)

det vil si han kan dra FSB mye høyere å få mer ut av minnet og chipset, der Cpu ikke klarer mer!

Betyr det det ? Det er hvertfall nytt for meg. Var ganske sikker på at MP var kun for cpuklokking. At man kan klokke cpuen videre hvis minnet gir seg på høy fsb.

Eller senker MP, så kan man få Fsb høyere!

Lenke til kommentar
Når det gjelder administreringen av nitrogen, brukte vi følgende utstyr på universitetet:

 

Du har lang rør som går inn i termosen med LN2, helt til bunnen. I tillegg går 2 strømledninger gjennom korken. En motstand henger i disse ledningene, den kan selvfølgelig festes til samme rør. Når du sender strøm gjennom motstanden, varmes den opp og små mengder av nitrogen evaporeres. Trykket i beholderen øker og LN2 presses ut gjennom rørene. På den måten slipper du å løfte termossen hver gang. For å gjøre systemet mer responsiv, kan veggene på motstanden slipes litt tynnere, slik at ledningen blir synlig. Selvfølgelig må du finne ut hvor stor motstand du trenger og tilpasse spenning, slik at du ikke koker opp hele termossen med en gang :) Og korken må sitte rimelig tett, slik at det blir litt trykk i termossen.

 

Systemet kan da utvides med automatisk av/på for å tilpasse temperaturen og/eller nivå av LN2 i kjøleblokken. Men det kan hende at det holder med en variabel motstand for å justere strøm gjennom motstanden.

Det var neimen ikke dumt... må se litt mer på det der... skal teste litt til helgen.. Skal ut å teste en ny 750 nå.. sånn bare for å fintune systemet før 780 en kommer...

 

Jeg bestilte meg forresten en to stegs cascade i dag.. er ferdig om sånn circa 3-4 uker... det kan bli GØY!!!

 

Det er vel bare å innrømme... jeg er blitt særs glad i minusgrader... MANGE MINUSGRADER`....

 

Denne vil vel holde en evaptemp på rundt minus 100 tenker jeg...

 

 

:D:thumbup::dribble:

Lenke til kommentar
Hva er spesielt med en Pentium M 780 'Engeneering Sample' i forhold til en annen 780?

En ES (Engineering Sample) Har ulåst MP (Multiplier)

det vil si han kan dra FSB mye høyere å få mer ut av minnet og chipset, der Cpu ikke klarer mer!

Betyr det det ? Det er hvertfall nytt for meg. Var ganske sikker på at MP var kun for cpuklokking. At man kan klokke cpuen videre hvis minnet gir seg på høy fsb.

Eller senker MP, så kan man få Fsb høyere!

Problemet mitt er ikke å få høy fsb.. det er ikkeno problem.. Har brikker som greier 280-290@2-2-2-5... Det er ikke der problemet ligger...

Det som er interessant er å finne en cpu som klokker litt bedre enn hva de andre gjør.. En ES har som nevnt tidligere i denne tråden ulåst multiplier, dvs at jeg kan stille multiplieren hemningsløst både opp og ned.. ned er forøvrig ikkenoe problem da jeg fint kan stille denne ned på en vanlig PM prosessor...

Cluet her er at jeg muligens får en som er testet høyt av Intel, slik at jeg kan finne optimale instillinger i forholdet fsb/multi.. Det er ikke gitt at jeg burde kjøre 260++ fsb, selv om dette tross alt gir de beste resultatene.. det er slett ikke sikkert at prosessoren vil være med på dette.. Det kan hende løsningen blir f. eks fsb rundt 230-240 og høy multi i stedet.. men jeg har ingen garatnti for at jeg får en prosessor som vil så høyt som 4,2... det vil tiden vise..

Det er iallefall ikke det andre utstyret det skal stå på.. har nå fire hovedkort som alle er moddet med vdroop og vcore.. har booster, har nå 5 sett med rambrikker, et nytt og moddet X850XT PE, en cascade på vei og 30 liter nitrogen og 20 kg tørris..

 

HEHE :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...