Gå til innhold

Trenger litt kritikk på siden


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Sitter akkurat nå å lager ny hjemmeside, og har kommer fram til noe her. Vil gjerne ha litt kritikk om hva som kunne være bedre, gjerne hva som er bra også :)

Det trenger ikke være allverdens, men bare sånn at jeg får det så bra som mulig.

 

Link

 

Siden er midtstilt her i IE og Firefox, men ikke i Opera :hmm:

 

 

Mvh

Luzifer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser bra ut, men noen småting som ødelegger veldig.

 

typografien i Lucifer og Blogg er forferdelig.

 

ser ut som du har tatt en veldig pen og smooth side også mekka på no ms paint skrift. skru på AA i skrifta i header, velg en annen mer spenstig font og jobb litt med plasseringa.

 

ellers så har jeg ingenting og klage på, fin side. :)

Lenke til kommentar

mye kulere. :)

 

kanskje vært bra og ta 3d effekten på blogg helt ut, istedet for den skygge effekten du har nå. visst du skjønner va jeg mener.

 

og en tanke, på luzifer, hva visst du klarte integrere det litt mer i disse design elementene du har der oppe, det ser jo ganske 3dimensjonalt ut altsammen, kanskje gi en ekstra effekt på den fonten, gjøre den litt mer levende..

 

vanskelig og forklare, men bare noen tips. :)

 

også er det litt brå avsluttning på siden som nevnt, en footer av noe slag kunne gjort seg. også må du få den midstillt i opera også. ;)

Lenke til kommentar

nei vet ikke helt, bare noe klassik enkelt tror jeg at jeg ville valgt. må jo være lettleselig.

 

kanskje helvetica neue light, gill sans light, rotis sans, syntax, avant garde eller noe lignende. vanskelig og si uten og se, bare prøv deg litt frem du. :)

 

kan jo sikkert kjøre noe mer moderne fonter også da visst du har tilgjengelig, bare sålenge det blir lettleselig!

Lenke til kommentar

Synes siden ser pen ut jeg. Litt store buer kanskje over "knappene" eller menyen eller hva man skal kalle det. Der du har "hover" iallefall. Vet ikke hvor nøye du har sett på CSS koding. Men jeg vil gi deg ett godt råd. Se litt på CSS det er ikke vanskelig i det hele tatt. Få tak i filmer f.eks. lynda.com learning macromedia dreamweaweawer, og intermediate versjonen. Der tar de hånd om CSS og mange andre smarte ting du kan gjøre på en side.

 

Der vil du og få se forskjellen på å bygge en side i tabeller og en som er bygd opp med CSS stiler. Jeg er ny i dette selv men ble veldig overrasket over hvor lett det egentlig er. I stedet for tabeller bruk CSS "div's" og "lister" for å bygge opp siden din. Det blir mye enklere og få siden til å se riktig ut. I tillegg hvis du skal lage flere sider kan CSS gjøre det mye enklere for deg. I stedet for å forandre i hver enkelt side kan du forandre i CSS filen og alle sider blir forandret med engang. De sidene som har den CSS koden :D

 

Ellers er jeg enig at den likner litt på palmekraft.net sin design men det er mulig du har sett det en annen plass også. Vet heller ikke om palmekraft.net sin side er hans design heller. Men lag det du synes er pent! :D Skal trossalt presentere deg og ingen andre f.eks meg eller andre på forumet.

 

Hilsen:

kimthoma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...