Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det er ikke meningen å plage dere men dette, men jeg håper noen kan lære av dette, for selv om smerte etter i mange tilfeller er ufarlig så krever noen typer smerte undersøkelser.

Takk for informasjonen. Fy flate for noe dritt.

activesync.mykolab.com svarer ikke for meg.

Funker den, synker som bare rakkern her. Ping vil ikke funke, activesync bruker port 443, så du kan sjekke med:

nmap -p443 activesync.mykolab.com

eller rett og slett legge inn https://activesync.mykolab.com i nettleseren for å sjekke at det kjører en web-server der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk etter en del strev opp 3-skjermoppsettet mitt med fglrx-driveren. Er det noe som helst håp om å få ytelse nok ut av den til å spille av video i fullskjerm? (primærskjerm-oppløsning på 2560x1440).

Hakker som besatt i fullskjerm, men ser ut til å funke i vindu (både 720p og 1080p).

 

Testet med VLC og mplayer.

 

Alt annet ser ut til å funke greit, 3D bruker jeg ikke, så det er ikke så interessant, men det ser ut til at det virker.

 

Den åpne driveren er nok ikke særlig aktuell, hadde massiv grafikkorrupsjon med den, såvidt jeg så hva jeg gjorde for å få lagt inn fglrx.

Lenke til kommentar

Takker! Får kikke litt.

 

Uansett spiller det ikke sånn allverdens rolle på denne PCen, bruker den stort sett til utvikling osv, og sålenge alle 3 skjermene funker som jeg vil ha dem, så er jeg ganske fornøyd. Men det er ikke til å stikke under en stol at man gjerne vil ha ALT til å funke likevel. :)

 

(Forresten, det er en drøy bug/evt. teit feature i Gnome3 - den lager en ~/.config/monitors.xml som overstyrer xorg.conf - etter noen timer med hodekløing da 2x skjermer i portrettmodus og 1x i landskap fungerte fint til og med innloggingsskjermen men ble totalt snudd på hodet etter innlogging... slettet jeg monitors.xml og alt funker)

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen. Fy flate for noe dritt.

Funker den, synker som bare rakkern her. Ping vil ikke funke, activesync bruker port 443, så du kan sjekke med:

nmap -p443 activesync.mykolab.com

eller rett og slett legge inn https://activesync.mykolab.com i nettleseren for å sjekke at det kjører en web-server der.

Jeg regner med de som kjører serveren har blokkert ping requests?

 

For jeg har gjort det samme med min server.

 

Nå må jeg bare lese opp på hvordan blokkere nmap requests

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg regner med de som kjører serveren har blokkert ping requests?

 

For jeg har gjort det samme med min server.

 

Nå må jeg bare lese opp på hvordan blokkere nmap requests

Nå er ikke Nmap et program som kjører sin egne sære protokoll som du kan blokkere ut. Den prøver rett og slett å koble seg til portene du ber den om, for å se om den får noe respons på portene. Utfra hva den får i svar den får fra porten så gjetter den, ganske kvalifisert, på hvilke tjenester som kjører på porten.

 

F.eks kan (og burde..) en FTP-server svare på denne måten:

 

j@wiki:~$ telnet 10.0.0.1 21
Trying 10.0.0.1...
Connected to 10.0.0.1.
Escape character is '^]'.
220 X PROPERTY

Endret av j--
Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet meg Steam for å få med meg salget...bare dumt jeg aldri spiller. Noe bra jeg kan sløse pengene mine på?

Kommer an på hva slags smak du har. Disse har fått god omtale (fritt etter hukommelsen): Trine 2, FTL, The Book of Unwritten Tales, World of Goo, Spacechem, Amnesia - The Dark Decent.

Lenke til kommentar

Forrige spill jeg brukte tid på var Fallout 3 (xbox 360). Skal sjekk de du anbefalte.

 

Viktige kriterier for meg er single player, egner seg på laptop (trackpad) og litt dypere handling enn bare pangpang.

 

Om jeg skal spille må jeg vel få i gang nvidiakortet mitt. Har Bumblebee og bruker kommandoen 'optirun' for å starte programmer med nvidiakortet, men har det noe å si om jeg starter Steam eller selve spiller med optirun?

Lenke til kommentar

Nå er ikke Nmap et program som kjører sin egne sære protokoll som du kan blokkere ut. Den prøver rett og slett å koble seg til portene du ber den om, for å se om den får noe respons på portene. Utfra hva den får i svar den får fra porten så gjetter den, ganske kvalifisert, på hvilke tjenester som kjører på porten.

Det er fullt mulig å (relativt enkelt) filtrere ut pakker fra flere ulike scannere fordi de lager veldig distinkte SYN-pakker, bla. Ikke veldig uvanlig å gjøre det heller.

 

Skulle ønske Valve kjørte igang et supersalg på Valve COmplete Pack, jeg. :/

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...