Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jamen seriøst, et utpakkeprogrm som lar deg meke flere filer, men som bare tar EN fil når du kjører click&drag operasjon dit filene skal ligge, er ikke verdt fem sure sild. Det tor jeg selv del vil være enig i. :p

 

Tar vil ikke unzippe hos meg.

tar: This does not look like a tar archive

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Finnes det forøvrig en god utpakker til linux man kan bruke til alle filtyper med samme kommandostruktur?

Finnes det også et godt grafisk alternativ uten mange GTK-bindinger? Arkivhåndtereren som følger med KDE er mildt sagt ræva.

Det er da noe:

 

function extract () {
   if [ -f $1 ]; then
       case $1 in
           *.tar.bz2)   tar xjf $1         ;;
           *.tar.gz)    tar xzf $1         ;;
           *.bz2)       bunzip2 $1         ;;
           *.rar)       unrar e $1         ;;
           *.gz)        gunzip $1          ;;
           *.tar)       tar xf $1          ;;
           *.tbz2)      tar xjf $1         ;;
           *.tgz)       tar xzf $1         ;;
           *.zip)       unzip $# Aliases1  ;;
           *.Z)         uncompress $1      ;;
           *.7z)        7z x $1            ;;
           *)           echo "'$1' cannot be extracted via extract()" ;;
       esac
   else
       echo "'$1' is not a valid file"
   fi
}

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Er det mulig å få "Fn-funksjonene" som ligger på F#-tastene til å bli førstevalget, slik at en må holde inne Fn for å få F#-funksjonen?

 

Jeg har forsåvidt fått F#-tastene til å gjøre det jeg vil (opp/ned volum, lysstyrke, neste låt osv), men jeg finner ingen måte å få Fn + F# til å bli F#.

 

Var det i det hele tatt forståelig?

Lenke til kommentar

Ubuntu her.

 

Om jeg hadde visst hva kommandoen til de forskjellige tastene var kunne jeg laget en "Custom Shortcut", tror jeg. Var i hvert fall slik jeg fikk fikset lysstyrketastene. Problemet er at jeg ikke finner disse kommandoene.

 

Install xdotool from the Software Center

Then in your script to increase brightness:

xdotool key XF86MonBrightnessUp

To decrease Brightness

xdotool key XF86MonBrightnessDown

Og så tok jeg disse kommandoene og limte de inn i System Settings - Keyboard - Shortcuts - Custom Shortcuts. Ville ikke det ha fungert?

Lenke til kommentar

Ubuntu her.

 

Om jeg hadde visst hva kommandoen til de forskjellige tastene var kunne jeg laget en "Custom Shortcut", tror jeg. Var i hvert fall slik jeg fikk fikset lysstyrketastene. Problemet er at jeg ikke finner disse kommandoene.

Er det en laptop? Kan som sagt hende du finner en innstilling i BIOS som «bytter om» tastefunksjonene.

Lenke til kommentar

Heh, støttes :thumbup: Kolab 3 er akkurat sluppet, og denne gangen er den pakket for Debian, i forhold til tidligere når man måtte installere utenfor pakkesystemet, ref. http://www.kolab.org/news/2013/01/29/final-version-kolab-3.0-released

 

Dessverre har jeg ikke hatt tid til å sette opp den siste versjonen ennå (en viss ruter tok litt tid :whistle: ), så jeg kjører fortsatt forrige versjon. Dermed er nok den fortsatt den kjappeste å sette opp, siden jeg har lagt ut ferdig KVM bilde og oppskrift på wiki'en. Du kan være oppe med din egen gruppevareserver på få minutter :new_woot:http://wiki.kolab.org/Kolab2_Installation_KVM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...