Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har prøvd Manjaro Linux?

Jeg installerte KDE versjonen i går og må si meg fornøyd, den er basert på Arch og man slipper å vente til neste versjon da det har en half rolling release modell. Oppdateres kontinuerlig.

Man må fikle litt mere for å sette den opp enn Ubuntu, men nå har jeg fått det meste på plass og det gikk smertefritt.

Har lastet ned en XFCE versjon også som jeg har tenkt å installere på en netbook som har Xubuntu nå, både KDE og XFCE versjonene bruker mindre ressurser enn Kubuntu og Xubuntu så det er jo en bonus.

Lenke til kommentar

Jada, røntgen, CT og MR og et batteri med leger på St Olav som har diskutert hva de skal gjøre med meg. Ser ut til at jeg var heldig, menisk uskadd, beina ligger der de skal, senene henger ennå sammen. Det vil visst gro av seg selv, så ingen operasjon. De påstår jeg vil bli helt bra, altså ingen varige men. Skisesongen er dog over, og det er ganske bittert.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på hvis du ikke får forventet progresjon etter skaden så bør ting undersøkes nærmere, hvis du kommer i form raskt og smerter gir seg så er det ikke noe å bekymre seg over. Jeg snakker av egen erfaring etter min kneskade fra hæren, hvor jeg ble nektet behandling. I helsevesenet ble kikkhullsoperasjon utsatt og fastlege mente alt ville gå seg til. Etter over to års kamp fikk jeg time i privatklinikk hvor de fant meniskfragmenter rundt i hele kneet og kirurgen betegnet det som en svært alvorlig meniskskade. Jeg ønsker ingen andre et ødelagt kne for livet.

Lenke til kommentar

Edit: og noe annet: ettersom jeg ikke gidder å maintaine en kompilert kolab (med dertilhørende dependencies) bruker jeg mykolab.com inntil videre. Vil ikke koble seg opp med activesync, da, hva trenger jeg som domene/brukernavn og server hos de?

Glemte helt denne i all knepraten. Som oppgitt av kolabsys bruker du activesync.mykolab.com som tjener. Velg Exhcange konto når du skal sette opp. Domene er mykolab.com og brukernavn er din e-postadresse.

 

Æsj efikkan, det var en skikkelig trist historie. Fikk de til å fikse kneet ditt etterpå?

Endret av Del
Lenke til kommentar

Glemte helt denne i all knepraten. Som oppgitt av kolabsys bruker du activesync.mykolab.com som tjener. Velg Exhcange konto når du skal sette opp. Domene er mykolab.com og brukernavn er din e-postadresse.

activesync.mykolab.com svarer ikke for meg.

 

PING kolab301.kolabsys.net (188.92.226.135) 56(84) bytes of data.

^C

--- kolab301.kolabsys.net ping statistics ---

28 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 27216ms

 

Lenke til kommentar

Æsj efikkan, det var en skikkelig trist historie. Fikk de til å fikse kneet ditt etterpå?

Den dyktige kirurgen klarte å stagnere problemet og fjerne stikkingen som kom ved bevegelse av kneet (pga. løsmaterialer inne i det), frem til operasjonen ble kneet stadig stivere. Men resultatet er at store deler av menisken i høyre kne er fjernet og det er derfor i ubalanse. Jeg må nå bruke støttebandasje resten av livet, og de gjør at jeg kan forflytte meg et par km hvis jeg er forsiktig og underlaget er mykt nok, er underlaget hardt (f.eks. kjøpesenter) så streiker det etter 200 m. Dagsformen er avhengig av hva jeg har gjort dagene i forveien, men det er minimum godt merkbare smerter hele tiden. Jeg må hele tiden konsentrere meg om noe for at jeg ikke skal tenke på det, og har mye søvnproblemer. Jeg har virkelig fått forståelse for andre som har ennå verre kroniske smerter, smerte som aldri gir slipp tar på. Det er ikke meningen å plage dere men dette, men jeg håper noen kan lære av dette, for selv om smerte etter i mange tilfeller er ufarlig så krever noen typer smerte undersøkelser. De fleste vet godt forskjellen på beinsmerte og muskelsmerte, og det er ikke alle skader som bare kan "trenes bort igjen". Endret av efikkan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...