Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de sagt opp den ulovlige, GPL-krenkende krysslisensieringsavtalen med Microsoft og?

 

Attachmate tok over Novell og som en del av delaen solgte de patenter til CPTN Holdings LLC, "a consortium of companies led by Microsoft and including Apple, EMC, and Oracle", en avtale som var så himmelhoppende gal at selv amareikanske DoJ så seg nødt til å reagere.

 

Mono må folk gjerne bruke om de er dumme og late nok, uten at jeg bryr meg.

Lenke til kommentar

Haha, ALLE de større advokatselskapene gjør det. Men er ikke så nøye for meg p starte der, så lenge jeg får et arbeidsfelt jeg interesserer meg for. Det er nok faktisk mer sannsynlig andre steder. Men jeg hadde planer om å imponere veilederen min som er partner i et av de større, sånn for alle tilfellers skyld. Skulle nok skrevet litt mer på disposisjonen.

 

Angående skjerm fikk den på min XPS 14 en del kritikk, og dårlig testsversier, men det er fortsatt en av e bedre latopskjermene jeg har hatt. Joda, jeg merker fargetonen og sortnivået, men likevel.

Lenke til kommentar

Jeg mener Microsoft ikke fikk kjøpe andeler i Dell, nettopp fordi Dell ikke ville være bundet til Microsoftprodukter (de så vel hva som har skjedd med Nokia og sa nei takk). At Microsoft forsøkte å få til en avtale hvor de kunne tvinge inn sine produkter eksklusivt ser det ut til å være liten tvil om blant de som fulgte prosessen. Derimot stilte Microsoft et lån til disposisjon for oppkjøpet. Hvilke betingelser som er knyttet til lånet kjenner jeg ikke, men forhåpentligvis står Dell fritt til å utvide sitt tilbud av linuxmaskiner dersom kundene kjøper.

 

På serversiden vil det være selvmord av Dell å snu ryggen til linux. På håndholdte enheter vil det effektivt stenge dem ute fra markedet. Vanskelig å se noe som ville vært mer synonymt med kiss-of-death enn at Dell inngikk eksklusivitetsavtale med Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...