Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Det var bare 6 episoder av Top Gear denne sesongen? Altså ingen episode i går kveld?

De planla opprinnelig 10 episoder, men det ble kortet ned til 6 en mnd før lansering om jeg ikke husker feil
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Rory Reid må jeg fortsatt si at jeg er skeptisk til, var igrunnen ikke noen stor fan av de få bitene han hadde i siste sesong, han blir litt for kjedelig og "snill" etter min smak. Chris Harris ser jeg dog frem til at får en mer sentral rolle, lett min favoritt av samtlige programledere! Må uansett generelt sett si at jeg har mer troen på en ny sesong uten Evans da jeg overhode ikke likte karakteren hans, syns det bare ble kleint og overdramatisk. 

Lenke til kommentar

Viktig å huske på at da Clarkson, May og Hammond starta så var ikke det noe særlig heller. Har faktisk ganske troa på neste sesong.

 

Hvorfor er det viktig? Har da absolutt ingen relevans hva folk synes om dette for 15 år siden.

Dagens Top Gear må levere noe folk vil like, og jeg vil påstå at Grand Tour blir en langt tøffere konkurrent enn hva Fifth Gear noen gang var på den tiden.

 

Nå har jeg langt større tro på en bedre sesong med denne programledertrioen enn det skvipet de presterte å sende forrige sesong, og jeg personlig håper vi får to programmer som klarer å levere bra bilprogram side om side. Men nye Top Gear har alt fått slagside, og er nødt til å heve listen skal de beholde nok seere til at produksjonskostnader og kvalitet opprettholdes slik man kjenner fra Top Gear.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, briter flest er vel ikke registrert på amazon prime, og det er nok vanskelig å få millioner av britiske TG seere over på en internett-plattform, spesiellt med et program som har gått i 15 år på "statskanalen" BBC2 som ALLE har på TV'n.

 

Det er som om NRK1 bare skulle legge ned hele kanalen og flytte alt over på nett tv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nja, briter flest er vel ikke registrert på amazon prime, og det er nok vanskelig å få millioner av britiske TG seere over på en internett-plattform, spesiellt med et program som har gått i 15 år på "statskanalen" BBC2 som ALLE har på TV'n.

 

Det er som om NRK1 bare skulle legge ned hele kanalen og flytte alt over på nett tv.

 

Nu vel. Rart hvordan Netflix og andre nett-tv distributører får kunder om det er så vanskelig som du skal ha det til. Ser du også på hvor tett Prime er bundet opp mot Amazon og fordelene det gir er det nok mange som allerede i dag har tilgang om de ønsker.

 

Om Grand Tour blir bra, og det begynnes å snakkes om det rundt omkring vil de nok ikke ha store problemer med at folk registrerer seg for å se det selv. Det vil jo også bli solgt ut rettigheter for tv til andre land slik som også BBC er helt avhengig av å gjøre med Top Gear. Grand Tour er i likhet med Top Gear nødt til å levere skal de ha livets rett. Men at de kommer til å få stor oppmerksomhet, og at brukermassen til Prime vil vokse betraktelig når det nærmer seg premiere er jeg ikke i tvil om.  

 

Ser ikke helt hvor du henter frem at det blir som at NRK skal flytte alt over på nett dog.

Lenke til kommentar

Jeg tenker sånn at BBC2 er noe alle briter har hatt "på tv'n" siden 70-tallet. Det bare er der, i stua til alle som har en TV. Men å registrere seg på en betalingstjeneste på internett er noe helt annet.

 

Så det blir litt som om Skavlan skulle flytte talkshowet sitt til nett-tv istedet for på kopekassa hver fredag kl 22.

Lenke til kommentar

Jeg tenker sånn at BBC2 er noe alle briter har hatt "på tv'n" siden 70-tallet. Det bare er der, i stua til alle som har en TV. Men å registrere seg på en betalingstjeneste på internett er noe helt annet.

 

Så det blir litt som om Skavlan skulle flytte talkshowet sitt til nett-tv istedet for på kopekassa hver fredag kl 22.

 

Selvsagt vil ikke Grand Tour få alle som i dag ser på Top Gear fordi det var neste program som kom på tven. Og jeg tror ikke Amazon ser for seg en kamp om flest mulig britiske seere mot BBC heller. Uansett vil nok nye Top Gear bli vurdert av både briter og verden for øvrig opp mot Grand Tour, og vica versa. Og blir Grand Tour en suksess vil folk forvente enda mer av Top Gear da, enn det har vært tilfelle nå.  

 

Når det kommer til populæritet og kopekasse vs nett-tv blir det vel nærmest mer som om NRK bestemte at 5 mila under ski-VM kun skal sendes på nett. Noe sier meg de ville fått godt med seere om så var, selv om kanskje noen her og der faller fra selvsagt.

Top Gear mistet ganske mye seere i løpet av sesongen i fjor. En utvikling som ikke kan fortsette om BBC skal være villige til å spytte inn like mye penger i det i fremtiden. Billig å lage disse showene er det jo som kjent ikke, og faller seere i fra strammes krana fort igjen også. Jeg håper de klarer å snu trenden, med nye programledere, og kanskje litt nye påfunn. Veldig mye forrige sesong ble litt "sett det før".  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...