Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvilken retning det går, og hvordan kritikken blir. Virker som mange er fast bestemte på at det flopper, noe jeg syns er synd. Må i hvert fall gi det en ærlig sjanse.

Bilfan som jeg er, ser jeg frem til Top Gear :)

 

Jeg tror det flopper, men håper jeg tar feil. Ingenting ville vært bedre enn om begge show var gode.

Etter traileren sitter jeg igjen med at jeg hadde håpet på mer inovasjon enn det ser ut til å bli, det er nok det eneste.

Prøver de å være fortsatt det samme gamle bare med nye folk vil de feile, så bedre å glemme det å lage sitt helt eget konsept.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hadde egentlig håpet at de forandret formelen enda mer, men jeg er allikevel spent. CHM var jo i utgangspunktet i bratt utforbakke på repeat i sitcom-stil med de samme dårlige penis vitsene hver gang, så jeg holder håpet oppe at dette kan puste liv i og redde Top Gear igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg også sitter med omtrent samme tanker som mange andre etter å ha sett den traileren. Virker som konseptet er uforandra, og det er litt skummelt etter å ha bytta ut tre så populære programledere. Folk vil da trekke direkte sammenligninger, og det er litt synd. Dem har jo nå en unik mulighet til å re-brande hele TG, slik som CHM gjorde i sin tid.

 

Dog har jeg fortsatt et åpent sinn og gleder meg til å se. 

Lenke til kommentar

De må jo nødvendigvis gjøre slike "gale" ting som CHM gjorde, hvis ikke blir det bare et nytt Fifth Gear (Som jeg liker, men det er utrolig lite spennende i forhold til Top Gear). Virker som de har tatt det et hakk videre i forhold til energien som har vært i de siste sesongene også. Nå er jo nye programleder-gjengen også en del yngre og friskere enn den gamle, noe som gjør at de kan ta på seg litt heftige oppdrag.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ønsket at Matt LeBlanc ikke var en del av showet. Synes også at Chris Evans virker ganske irriterende. Eddie Jordan liker jeg. Han er både sær og irriterende, men på en morsom måte.

 

Det ideelle for meg hadde vært eks. Chris Harris, Harry Metcalfe og Henry Catchpole, men bare ihugga bilentusiaster ville ha sett på noe sånt noe. Får heller holde meg til Evo og Harry's Garage.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ønsket at Matt LeBlanc ikke var en del av showet. Synes også at Chris Evans virker ganske irriterende. Eddie Jordan liker jeg. Han er både sær og irriterende, men på en morsom måte.

 

Det ideelle for meg hadde vært eks. Chris Harris, Harry Metcalfe og Henry Catchpole, men bare ihugga bilentusiaster ville ha sett på noe sånt noe. Får heller holde meg til Evo og Harry's Garage.

 

Et show hvor Matt LeBlanc tester elbiler på en humoristisk måte er ivertfall ikke noe for meg.

 

Polar special med den gode gamle trioen er et av historiens store høydepunkt innen TV, og de første 10-15 sesongene var herlige, så virket det som de gikk litt tomme for ideer en periode før det tok seg opp igjen på slutten. Argentina-turen var ikke værst. Synd Clarkson fikk sparken, men det blir et nytt tv program på amazon med gjengen så siste kapittel er ikke skrevet.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Har egentlig alltid tenkt at Hammonds scenepersonlighet er ganske Joey-aktig.

 

Både hammond og Matt Leblanch er da trivelige figurer, for all del, men det er noe spesielt med trioen clarkson, hammond og may på bajas tur til nordpolen, top gear er dødt for min del uten de 3. ellers synes jeg clarkson har en særegen evne til å lage gode program på egen hånd, meet the neigbours var f.eks artig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kommet ut en del trailere på den nye serien nå, ser helt greit ut for min del, blir jo selvfølgelig ikke det samme, men gidder ikke å dømme før jeg har sett noen episoder!

 

Jeg synes casten i den nye serien virker helt grei, noen av de har jeg aldri hørt om og Chris Evans virker noen ganger irriterende. Men Matt LeBlanc virker som en rolig og artig kar med gode bil og kjøre kunnskaper. Så tror det blir verdt å se.

 

Helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor alle sier de hater "Top gear" etter det som har skjedd. Ja, det blir endringer og vi får ikke se The Stig med den gjengen han hører til, men annet enn det synes jeg det bare er positivt, nå får vi jo kanskje to gode serier og Hammond, Clarkson og May får mere frihet og penger å bruke i den nye serien sin. Man velger jo selv om man skal se begge, men jeg klarer ikke å se så mye negativt i dette. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig i det du skriver her!
Gleder meg til ny sesong med Top Gear med nye folk. Selvsagt trist at det ble som det ble, men jeg skal ikke uttale meg om hvordan programmet blir nå fremover uten å sett noen episoder :)
Gleder meg virkelig til å se Matt LeBlanc i rollen som programleder for denne serien

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å følge begge seriene parallellt. Det jeg har sett i trailers betrygger meg om at Evans&Co leverer varene på en ikke ulik måte som de gamle gjorde. Bare mere challenges, vet ikke om de har "celebrities in a reasonable priced car" segmentene, men det hadde vært greit å slippe alt det tørrpratet med britiske kjendiser jeg ikke har hørt om. 

 

Men så er til gjengjeld episodene der de inviterte masse celebs og lot de kjøre runder etterhvert som de ankom banen noen av de morsomste de har laget. Som den gangen Mike Rutherford fra Genesis kom og Hammond sprang og gjemte seg siden han har sagt så mye stygt om Genesis gjennom alle langturene.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir jo akkurat det samme som Top Gear USA, Australia osv. De kommer sikkert til å gjøre en del kult, men med andre programledere blir det langt ifra like bra. Jeg har absolutt ingen forventninger og kommer bare til å sjekke ut et par episoder for å se hvordan det er. For å være ærlig er jeg spent på hvor lenge det holder.

Lenke til kommentar

TG er ikke langt unna BBCs største eksportvare (hvis ikke det er _den_ største). At, jeg kaller det spin-offs, som TG AU, TG US ikke holdt lenge er forsåvidt lett og forstå, siden dem også konkurrerte med daværende CHM. Dem nye skal ikke konkurrere med noen, men heller overta tronen. Det er ikke noe alternativ til dem, slik det var tidligere.

 

Top Gear UK kommer nok til å holde på ganske lenge til, huske på at programmet også var et bilshow en god stund før Clarkson ble involvert og fornya formulaet. Tar nok noen episoder og bli vant med dem, men jeg har trua. Alle programlederene veit at dem har store sko og fylle, og at publikum har på generell basis svært høye forventinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Faktisk sett litt av Top Gear US i det siste.

Fra halvveis i sesong 2 og videre i sesong 3 så har de droppet hele formatet til Top Gear UK, og det er nesten eksklusivt roadtrips.

 

Ja de 3 karene i US er ikke like underholdene som de 3 i UK, men programmet i sin helhet er faktisk veldig greit.

Lenke til kommentar

Ja TG US er ok underholdning så lenge man skrur av CHM-delen av hjernen mens man ser på. men han tjukke med briller har egentlig ingenting å tilføre programmet syns jeg..bare "the loveable goof".

Det er Tanner som er bilkaren, de andre to er liksom bare der for comic relief.
Tanner er en slags USAs svar på Petter Solberg. Har vunnet vanvittig mye innen rallycross. Hadde ikke forundret meg om han er The Stig

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...