Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

En i klassen min spurte foreleseren vår om han kunne lage eksamensoppgaver på nynorsk i tillegg til bokmål til eksamen i vår. Ja, det skulle han gjøre, hvis studenten kunne svare ham på hva "råmtrykket" av en væske var. Det var ikke så enkelt. ^^

 

(Men oppgavene kom på nynorsk, og alle var glade og fornøyde.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er Ex.fac-emnet til Datateknikk?

Det må nesten være fysikk?

 

Spillprosjekt i OOP høres moro ut, gleder meg ^^,

Jeg skjønner at folk har krav på eksamen på nynorsk, og derfor blir frustrerte når de ikke får tilbud om det, men jeg har vanskelig for å tro at noen kommer til å sitte som et spørsmålstegn, spesielt på Datateknikk sine eksamener. "Per har tre biler." Biler, wtf?

Endret av Bruun
Lenke til kommentar
Tror det er best å nevne det først som sist: sim er noen man bare ikke tar seriøst, iallefall ikke i denne tråden. Det kommer stort sett sarkasme og usakligheter fra den kanten. Han er på mange måter trådens egne forumtroll.

 

Personangrep! Jeg får komme med noe saklig for en gangs skyld da. Det skal være «i alle fall» og ikke «iallefall». Ha en dårlig kveld.

 

Spillprosjekt i OOP høres moro ut, gleder meg ^^,

 

Du får håpe du kommer på en gruppe der folk ikke er totalt udugelige.

 

Hva er Ex.fac-emnet til Datateknikk?

 

Diskret matematikk, kanskje.

 

hvordan er det med parkering ved spektrum når det er eksamen? såvidt jeg vet er det dårlig med buss helt fram?

 

Du dør ikke av å gå fra Samfundet til Spektrum.

Lenke til kommentar
Man får ikke velge gruppe selv? Hmf...

 

Det har ikke vært slik tidligere år i alle fall (med mindre man maser på undervisningsassistentene). Tviler på at det blir endret til neste semester. Undervisningsassistentene vil ikke miste den dyrebare kjeksspisetiden sin.

Endret av sim
Lenke til kommentar
Hva er Ex.fac-emnet til Datateknikk?

 

Finnes det i det hele tatt noe som kan kalles ex.fac.for sivilingeniør- og realfagsstudiene? Jeg har hatt det inntrykket at det er noe som er eget for ikke-tekniske linjer.

 

På realfag var vel MA1101 exfac.

 

Etter hva jeg har fått med meg, har jeg mekanisk fysikk (FY1001) som exfac, og jeg går bachelor fysikk.

Lenke til kommentar

Flere som var og hørte på Terence Tao i dag? Var ganske spennende, men han snakka litt fort. :wee: Glad jeg kom tidlig og fikk sitte langt frem.

 

Tror aldri jeg har sett så mange mennesker samtidig inne i R2. Blir spennende å se hvordan plassen blir på forelesningen han skal holde på EL2 i morgen (hvor det bare er 90 sitteplasser), phew.

 

Hva synes dere om forelesningen? \o/

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Dette hadde eg eigentleg lyst å få med meg, sidan han tross alt skal vere "verdas smartaste mann". På grunn av eksamen fekk nok ikkje eg det med meg. Eg ville nok sikkert ikkje ha fått så stort utbytte av det heller. Det er vel ikkje akkurat eit foredrag for den jamne student? ;)

 

Min erfaring er at man ofte får endel utbytte av de fleste fagforedrag, selv om deler av det skulle gå over hodet på en.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg likte det godt. Tao snakket kanskje litt utydelig til tider, men jeg synes allikevel han var helt grei å høre på. Nivået ble for en stor del holdt nede, så jeg tror nok de aller fleste fikk et visst utbytte av det. Det passet bra for meg iallfall, siden jeg har tatt kryptografi introduksjon dette semesteret, og der har det jo vært mye snakk om primtall, faktorisering og slike ting som Tao snakket om. I det hele tatt et hyggelig avbrekk i lesingen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...