Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Vist man vil forbedre en karakter i et TMA-fag, men velger isteden å ta et MA-fag med full studiepoengreduksjon i forhold til det opprinelige faget. Vil dette da telle som et forsøk? Kan man da i prinsippet prøve å forbedre karakteren 3 ganger?

Noen som vet?

 

Du bør nok sende en mail til studieveilederen som tilhører linjen din, evt stikke innom og spørre, han/hun har nok mer peiling på dette enn vi her inne har :)

 

Snakket nylig med veileder for min linje, og tok opp samme problematikken.

 

Hans svar var at så lenge det var forskjellige fagkoder, så var det dermed i teorien ikke samme fag. Derfor kunne man ta opp faget med riktig fagkode engang til ==> Man kan forbedre karakteren 2 ganger i ettertid ;) Men hør med din veileder ang. det spesifikke faget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til studasser her ved IVT / IME:

 

Har dere fått utbalt septemberlønna deres?

 

Har ikke fått noe enda, trodde det skulle komme 12. sept? Leverte kontrakt + skattekort tidlig osv

 

 

 

(I tillegg til at jeg jobbet under teknostart og..)

 

Basert på det jeg har fått vite av andre som er studass ved IME, har de visstnok endret policy når det gjelder utbetaling av lønn. Etter å ha snakket med instituttet fikk de vite at de ikke lenger betaler ut lønn i september, men heller dobbelt i oktober. Grunnen var så enkel som at dette hadde de gjort i mange år. Dette stemmer ikke, og de har blitt konfrontert med dette. Hva det ender opp med veit jeg ikke, da jeg ikke er studass selv. Jeg har som nevnt bare fått forklart situasjonen av venner.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Til studasser her ved IVT / IME:

 

Har dere fått utbalt septemberlønna deres?

 

Har ikke fått noe enda, trodde det skulle komme 12. sept? Leverte kontrakt + skattekort tidlig osv

 

 

 

(I tillegg til at jeg jobbet under teknostart og..)

 

De har rota med tingene i år, de har vist nok vært litt underbemannet og slikt. Jeg og noen andre var og snakket med de og vi skulle få høre mer på mandag. Kan sikkert være lurt å ta en prat med de, jo flere som klager jo bedre er det.

 

drgz: De fleste kan sikkert vente til neste lønning, men man kan ikke som arbeidsgiver ha en lønnings politikk som er basert på at folk ikke trenger lønn en måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke - kommentaren min var ment mer som en spøk (selv uten smiley). Men det er rart at de ikke har gjort noe med dette tidligere. Sjekket i pagaweb nå, og i kun to av åtte semestre jeg var studass fikk jeg lønn første måneden (sept./feb.) - det selv etter at jeg alltid leverte skattekort så fort jeg var på Gløshaugen etter ferien. Unnskyldninger som underbemanning ville jeg tatt med en klype salt.

Lenke til kommentar

Er vanskelig å vite når du spøker :p

 

Det er vel kanskje en sak som burde blitt tatt opp med den tillitsvalgte studenten på IME slik at det kunne blitt tatt videre til fakultetsrådet. Problemet er vel at det er svært få studasser som i det hele tatt bryr seg om arbeidsmiljø loven og rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg har fått lønn fra IME for september, det kom inn på konto for et par dager siden. Jeg er også studass ved et annet institutt/fakultet, og har fått for begge stillingene i samme betaling. De brukte dog skattekortet jeg leverte for forrige semester, heller enn det oppdaterte jeg leverte for et par uker siden.

Lenke til kommentar

Tror det blir færre og færre som aksepterer adgangskortet som legitimasjon. Bunnpris har i løpet av de siste årene sluttet å godta det som legitimasjon når man kjøper alkohol, du kan ikke fly med adgangskortet, du kommer vanligvis ikke inn på utesteder med det, du kan ikke hente pakker med det... Kjipt for oss uten bilde på bankkortet, egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg spør fordi det var en firkantet 40 år gammel party-bumper douchebag vakt på samfundet igår som sendte meg og kompisene vekk, mens han skrek "Vet du hva som er gyldig leg i norge?" hver gang noen av oss prøvde å snakke fornuft til ham.....

Endret av Shushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...