Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel sånn hull-maskin som var standarden før? Sånn at det var krise hvis vaskedama ryddet på pulten din og ved et uhell endret på rekkefølgen på "kortene".

Jeg trodde at man først kodet i klartekst, og så oversatte til hullkort? Mulig at jeg tar feil.

 

Det er meget mulig. Har bare hørt historier fra faren til samboeren min om de gamle IBM-dagene. ;)

 

Edit: tittet litt på nettet, og ser ut som at det er som du sier.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Penn og papir på programmeringseksamener er ikke akkurat optimalt. Er såklart fordeler med å ha eksamen på papir, men for programmeringsemnene er ulempene langt fler enn fordelene.

Hva er fordelene med å ha programmeringseksamner på datamaskiner?

 

Tror vel argumentene går i at man aldri programmerer på papir og det blir veldig rart når man plutselig må gjøre det på eksamen. Så fordelen blir da realisme.

Lenke til kommentar

Penn og papir på programmeringseksamener er ikke akkurat optimalt. Er såklart fordeler med å ha eksamen på papir, men for programmeringsemnene er ulempene langt fler enn fordelene.

Hva er fordelene med å ha programmeringseksamner på datamaskiner?

 

Tror vel argumentene går i at man aldri programmerer på papir og det blir veldig rart når man plutselig må gjøre det på eksamen. Så fordelen blir da realisme.

Jeg tror ikke jeg har hatt en eksamen enda som har vært spesielt realistisk. Hvis man møter på et vanskelig matteproblem er det jo i omtrent alle jobbsituasjoner urealisitisk å ikke ha tilgang til matematisk literatur.

 

Poenget med eksamen er ikke å lage noe speiselt realistisk, men å prøve å gi et relevant mål for en students ferdigheter. Selv om det suger å programmere på papir så er det antagligvis et helt greit mål på hvor flink man er på prinsippene rundt programmering. Å innføre datamasker er et veldig fordyrende og kompliserende element som ikke nødvendigvis bidrar til å bedre målingen.

 

Det er kanskje mange som føler de ville kunne gjøre det bedre på en datamaskin, men hvis så er tilfellet gjelder det antaglig alle, noe som gjør at eksamen sannsynligvis skaleres deretter (enten vansklighetsgrad eller bedømming).

Endret av Turgon
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Noen som vet hva forventet arbeidsmengde er på siv.ing.-studiene på NTNU? Sliter litt med å tilpasse meg den delen med å lese på egenhånd, og har fått en tendenes til å kun møte opp på forelesningene. Vil for eksempel 40 arbeidstimer i uken holde for de fleste for et ok snitt (typ C)? Skjønner at dette blir vanskelig å svare på, siden det avhenger helt av personen, samt fag.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Noen som vet hva forventet arbeidsmengde er på siv.ing.-studiene på NTNU? Sliter litt med å tilpasse meg den delen med å lese på egenhånd, og har fått en tendenes til å kun møte opp på forelesningene. Vil for eksempel 40 arbeidstimer i uken holde for de fleste for et ok snitt (typ C)? Skjønner at dette blir vanskelig å svare på, siden det avhenger helt av personen, samt fag.

 

Det avhenger kun av hvor smart du er.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å gå fram for å få aktivert en funksjon på domenemaskinen min? Jeg ønsker å bruke OneNote, men for å ta det i bruk må jeg aktivere noe de kaller "Desktop Experience", men dette trenger jeg admin-privilegier for å aktivere.

 

EDIT: Gurutjenesten er visst ansvarlig for de maskinene, så jeg tok kontakt med dem og hørte om de kunne ordne det.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...