Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med i Online?

Alle som går Informatikk er med i Online. Bare så det er klart.

 

Selv går jeg andreåret. Om jeg har møtt deg vet jeg ikke, men er du innom kontoret en gang i blant så møter du nok på meg til slutt ;)

Komité that is :)

 

Vi treffes nok en gang. Har samme nick på irc hvis det er noen av dere der.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Er det vanlig å føre vgs informasjon på CVen når en skal søke deltidsjobb i senere årskull? Hva med når en søker fast stilling på slutten av studieløpet?

Tar den informasjonen mye plass? Har du mye annet på CVen? Jeg tror en fin tommelregel er å fjerne det som er minst relevant når det blir for mye, men det er ikke usannsynlig at siste fullførte utdannelse faktisk er relevant...

Lenke til kommentar

Noen som vet hva forventet arbeidsmengde er på siv.ing.-studiene på NTNU? Sliter litt med å tilpasse meg den delen med å lese på egenhånd, og har fått en tendenes til å kun møte opp på forelesningene. Vil for eksempel 40 arbeidstimer i uken holde for de fleste for et ok snitt (typ C)? Skjønner at dette blir vanskelig å svare på, siden det avhenger helt av personen, samt fag.

Jeg tror den forventede (og ikke minst urealistiske) arbeidsmengden er hele 48 timer. Tror ikke det er noen som bryr seg om det tallet annet enn kundestyrt prosjekt, som krever 25 timer i uken (15 studiepoeng).

 

Det du bør vurdere er hvordan du lærer best og bruke tiden deretter. Det er ikke sikkert at det lønner seg å møte opp i alle forelesninger hvis det gjør at du ikke får til å lese så mye. Prøv å optimalisere læring per tid. Forelesninger bidrar i mange tilfeller bare til en minimering av dårlig samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan bibsys funker? Jeg har funnet frem til en artikkel/bok som finnes som e-bok men klarer ikke åpne den da bestillingen min faller igjennom hver eneste gang jeg prøver.. (står ingen grunn)

Du må være koblet til eduroam. Har erfart at noen ganger må jeg faktisk fyre opp VPN for å få visse tjenester til å fungere, så du kan jo evt prøve det.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke bare melde deg opp nå, og heller melde av igjen om du står på konten?

 

Er det ikke den samme fristen da? 15 september?

Fristen for å melde seg av er 15. november.

 

Okey, cool! Men holder det med å melde seg opp til eksamen på studweb, eller må jeg legge til emnet under utdanningsplanen min? Og må jeg fortsatt ta øvingsopplegget på nytt?

Lenke til kommentar

Vist man vil forbedre en karakter i et TMA-fag, men velger isteden å ta et MA-fag med full studiepoengreduksjon i forhold til det opprinelige faget. Vil dette da telle som et forsøk? Kan man da i prinsippet prøve å forbedre karakteren 3 ganger?

Endret av Dipol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...