Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva går egentlig disse ryktene om EiT ut på? Selv har jeg bare hørt propagandaen om at nesten alle er fornøyd med faget

Nei altså det skal ikke være så reint ille, gitt at man har opplevd Svartedauen og Holocaust, slik at du har litt perspektiv på tinga.

 

Redigert: Ryktene jeg har hørt er at det er kjempeartig hvis du havner på en gruppe hvor folk er hyggelige og entusiastiske, men fullstendig pyton om gruppesammensetningen er på andre enden av awesome-skalaen. Problemet oppstår vel hvis du selv er en komplett idiot og skylder på at de andre på gruppa er vanskelige å samarbeide med. Det blir raskt sånn "Jeg har flytta 5 ganger de siste 3 åra, og HVER ENESTE PLASS jeg kommer er naboen en idiot"-problematikk.

Endret av Sinnsyk asylaspirant
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva går egentlig disse ryktene om EiT ut på? Selv har jeg bare hørt propagandaen om at nesten alle er fornøyd med faget

Nei altså det skal ikke være så reint ille, gitt at man har opplevd Svartedauen og Holocaust, slik at du har litt perspektiv på tinga.

 

Redigert: Ryktene jeg har hørt er at det er kjempeartig hvis du havner på en gruppe hvor folk er hyggelige og entusiastiske, men fullstendig pyton om gruppesammensetningen er på andre enden av awesome-skalaen. Problemet oppstår vel hvis du selv er en komplett idiot og skylder på at de andre på gruppa er vanskelige å samarbeide med. Det blir raskt sånn "Jeg har flytta 5 ganger de siste 3 åra, og HVER ENESTE PLASS jeg kommer er naboen en idiot"-problematikk.

 

Vel, jeg har bodd på samme sted i fire år og har hatt 3 idiotnaboer og en supernabo, så det er vel håp for meg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt EIT og det var ikke veldig gøy, men det var ikke så ille som mange skal ha det til. Hoved problemet mitt var at jeg ikke helt ser nytten i faget og synes at jeg kastet bort mye tid på tull. Onsdagen ble aldri brukt til noe nytting.

 

På min gruppe var det egentlig bare en jente som var udugelig og hun kunne være irriterende til tider, men det kan jeg være også.

 

Alt i alt så var EIT kjipt, men jeg kom meg nå gjennom det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på en ting angående å ta et friår og ta opp fag.

 

Hvis jeg f.eks. vil ta et friår hvor jeg tar opp fag, tar noen språkkurs og tar økonomifag mens jeg går på en siv.ing-linje, hvordan fungerer dette? Man får vel ikke støtte fra Lånekassen da? Er det lov til å bare melde seg opp i fag og ta eksamen, eller må jeg f.eks. søke et årskurs i språk/økonomi? Tenker da litt på studierett til linjen min

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et snitt på B? Er ikke det ekstremt høyt? Jeg trodde sånne folk var skjeldne - blant annet fordi strykprosenten i matte 1 var rundt 30% ifjor..

 

Et snitt på B vil si et snitt på mellom "C.5" og "B.5", mao. kan man å en hel drøss med Cer og fortsatt få B i snitt. Stryk teller forsåvidt ikke på snittet, så lenge du står på konten.

 

Mitt inntrykk er at et snitt på B ikke er "ekstremt" sjeldent, men den gemene hop ender som regel opp med C-snitt.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er snittet så mye høyere blant 5.års studenter enn 1.års?

 

Er det slik at folk tar opp fag som de har fått dårlige karakterer i?

 

Eller blir siv.ing. fagene rett og slett lettere om årene, slik at den gjevne student får drøssevis av A'er og B'er som balanserer ut de dårlige Matte/Fysikk/etc. karakterer?

 

Eller er det slik at de som får dårlige karakterer i førsteåret rett og slett faller av fra studiet?

Endret av Shushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...