Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man er skal være ganske skada hvis man ikke klarer å trykke ut mer enn fire sider med håndskrift på fire timer etter tolv år på grunnskolen. Ellers lurer jeg på om vedkommende gjorde alle øvinger i matematikkfagene de første årene på PC, ref kommentaren om at han kun bruker penn og papir på tellende eksamener. Jeg tipper han lyver.

Endret av drgz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enkelte bøker som er skrevet spesielt til fag på NTNU fåes kun kjøpt på SiT Tapir.

 

Also: http://www.vg.no/nyh...artid=10060818. Fint at dette får mer oppmerksomhet.

Joda, men for den nevnte boken er ikke det tilfelle. Dessuten ville det vært særdeles amatørmessig dersom de, med monopol, ikke hadde nok eksemplarer av de bøkene.

 

Jeg vet ikke helt om jeg klarer å forstå meg på dette med penn og papir vs data. For min del, som gjør mye matematikk, har aldri data vært et alternativ. Jeg har vanskelig for å se for meg at det er særdeles annerledes i fysikk, kjemi, og lignende fag med symboler utenfor det vanlige.

Lenke til kommentar

Det står jo rimelig tydelig at han bruker medisiner som påvirker håndskriften hans, så jeg regner me det er derfor han ikke greier å "trykke ut" mer en fire sider med håndskrift på fire timer. Det er jo nettopp det som er grunnen til at han har fått fritak for eksamen med penn og papir.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på det som noen fordel å ha programmeringseksamen på datamaskin. Man har ikke lyst til å bli distrahert på eksamen av at koden ikke kompilerer eller lignende. Når man skriver for hånd fokuserer man mer på oppbygningen, ikke små filleting som syntaksfeil.

Hva med et enkelt tekstbehandlingsprogram ? Man skriver raskere, og kan bruke mer tid på nettopp oppbygningen. Lettere å lese for sensor også.

Endret av Dipol
Lenke til kommentar

Hvordan skal eksamensvaktene klare å kontrollere hva folk bruker på maskinene sine? Hvis det faktisk skal kunne gjennomføres ser jeg ingen annen løsning enn at NTNU må kjøpe inn nok maskiner til at noen tusen kan ha eksamen samtidig. Det tviler jeg på er realistisk.

Det gjøres på videregåendeskolenivå, og gjøres i en drøss med andre land på større institusjoner enn NTNU.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan skal eksamensvaktene klare å kontrollere hva folk bruker på maskinene sine? Hvis det faktisk skal kunne gjennomføres ser jeg ingen annen løsning enn at NTNU må kjøpe inn nok maskiner til at noen tusen kan ha eksamen samtidig. Det tviler jeg på er realistisk.

Det gjøres på videregåendeskolenivå, og gjøres i en drøss med andre land på større institusjoner enn NTNU.

 

Eksempler ?

:)

Lenke til kommentar

Det gjøres på videregåendeskolenivå, og gjøres i en drøss med andre land på større institusjoner enn NTNU.

 

På VGS-nivå er typisk sett alle hjelpemidler (utenom ekstern kommunikasjon tillatt), det kreves altså ikke strikt kontroll av hva hver person har tilgang til. Det er også såvidt jeg vet ikke vanlig å ha VGS-eksamener med flere hundre personer samtidig i samme rom. Dette er vel også maskiner som brukes til andre ting enn bare eksamen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...