Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starter på NTNU på mandag. Noen kjappe tips?

-Skaff deg informasjon om hva som skjer. Sørg for at informasjonskanalene epost og it's learning er i orden

-Delta på obligatoriske ting. Du kan også gjerne delta på ikke-obligatoriske ting (f.eks aktiviteter og arrangement i fadderuka)

-Ikke drikk deg helseløs midt i uka... det er bedre å gjøre sånt i helga

-Ikke vær redd for å ta kontakt med folk; de aller fleste er hyggelige og biter ikke :)

-Sykkel (med sykkellås) er kjekt å ha

-Have a good time! :)

Endret av Iver_j
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Starter på NTNU på mandag. Noen kjappe tips?

-Skaff deg informasjon om hva som skjer. Sørg for at informasjonskanalene epost og it's learning er i orden

-Delta på obligatoriske ting. Du kan også gjerne delta på ikke-obligatoriske ting (f.eks aktiviteter og arrangement i fadderuka)

-Ikke drikk deg helseløs midt i uka... det er bedre å gjøre sånt i helga

-Ikke vær redd for å ta kontakt med folk; de aller fleste er hyggelige og biter ikke :)

-Sykkel (med sykkellås) er kjekt å ha

-Have a good time! :)

Unntaket er selvfølgelig nå i fadderperioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, man trenger egentlig ikke å drikke seg helseløs i det hele tatt. Det er fullt mulig å begrense drikkinga og likevel ha det gøy. Sånn sparer man også penger ^^

 

edit:

Enda et tips: Forsikring (f.eks If Start eller lignende) kan være kjekt å ha i tilfelle noe skjer (sykkeltyveri, innbrudd, lynskade osv)

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Føler meg veldig alene =(

 

Førsteårstudent, dårlig standard på leiligheten, og helt alene. De andre skal gå på Hist, og ta master. Men de kommer ikke før om ei uke, så inntil da er jeg helt alene.

 

Bare å løse noen integraler da ;)

 

1. Gi aldri opp, 2. Integrer aldri alene.

-- Rivertz

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt forvirra med tanke på studeiplan/eksamensoppmelding. Hvordan vet jeg om jeg har gjort alt riktig? Tror jeg gikk gjennom det jeg skulle på studentweb, men gjorde det ganske sent på kvelden, og tok meg ikke tid til å lese så mye, så litt usikker på om jeg har fått med meg alt.

Lenke til kommentar

Litt forvirra med tanke på studeiplan/eksamensoppmelding. Hvordan vet jeg om jeg har gjort alt riktig? Tror jeg gikk gjennom det jeg skulle på studentweb, men gjorde det ganske sent på kvelden, og tok meg ikke tid til å lese så mye, så litt usikker på om jeg har fått med meg alt.

 

Sjekk undervisningsmeldinger og vurderingsmeldinger. Alle fagene dine burde stå der. Du kan jo ta et skjermbilde og laste det opp her hvis du er veldig usikker.

Lenke til kommentar

Litt forvirra med tanke på studeiplan/eksamensoppmelding. Hvordan vet jeg om jeg har gjort alt riktig? Tror jeg gikk gjennom det jeg skulle på studentweb, men gjorde det ganske sent på kvelden, og tok meg ikke tid til å lese så mye, så litt usikker på om jeg har fått med meg alt.

 

Sjekk undervisningsmeldinger og vurderingsmeldinger. Alle fagene dine burde stå der. Du kan jo ta et skjermbilde og laste det opp her hvis du er veldig usikker.

I tillegg skal det dumpe et semesterkort i posten hvor alle fagene dine er påtrykt om du har gjort alt rett (pluss betalt semesteravgift selvsagt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...