Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, eg har fått den sjølv. Ser like "seriøs" ut som alt anna eg har fått frå SiT så den er sikkert ekte..

 

edit: Hadde visst lese e-posten litt for raskt, men det er likevell ganske useriøst av SiT og ikkje klare og ha kontroll på dette tidlegare.

 

Jeg bare lurer på hvor de fikk tallene fra. Om jeg tar min egen kube, med eksempelvis 1 krone per kWh ville jeg betalt 151 spenn i måneden. Ser ikke helt hvor de får 270 kroner fra.

Lenke til kommentar

Så vidt eg forstår så må ein betale 70 kr ekstra for kvar mnd august -> desember i fjor og tilsvarande 13 kr ekstra for januar -> juni i år. Til saman 428 dersom eg har rekna rett, så kvar dei 10 siste kronene kjem frå veit eg ikkje.

 

Eg og er veldig spent på kva dokumentasjon dei kan framvise for desse kostnadane, eg er ikkje ikkje interessert i og betale før dei kan framlegge denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvor de fikk tallene fra. Om jeg tar min egen kube, med eksempelvis 1 krone per kWh ville jeg betalt 151 spenn i måneden. Ser ikke helt hvor de får 270 kroner fra.

 

Strøm er aldri bare strøm, da. Aner ingenting om Berg, jeg eier sjøl, men når jeg betaler strømregning er det typisk forbruk på 2-400 og nettleie, avgifter + + på det firedobbelte...

 

 

Er veldig spent på studiestart nå. Semesteravgift betalt og plan godkjent (aner ikke hva ellers jeg skulle gjort med den), flytter hjem til leiligheten på Tyholt ila. helgen og starter en ny æra i livet på mandag. Spennende :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Owren var vel den eneste med teknisk anlegg til å delta i et online diskusjonsforum av de professorene som underviste m2 den gangen, så han er en god kandidat. Finn Knudsen var jo fagkoordinator, men han hadde knapt tekniske ferdigheter til å ringe i tlf, for å si det litt flåsete. Husker ikke hvem andre det var, jeg. Wessel-Berg, kanskje?

 

Jeg synes det er dårlig gjort å spekulere i nick, og å henge ut lærerne ved NTNU. Hva vet du egentlig om de tekniske ferdighetene til denne Knudsen?

Yikes! Var ikke meningen å såre noen. Knudsen er flink i matte, og jeg var en av særdeles få som holdt ut gjennom alle forelesningene hans det aktuelle semesteret. Det som er fakta er at han for enhver pris skulle unngå det brilliante verktøyet Maple, og etter mye mas fra de få studentene i salen fant han stadig på unnskyldninger for å slippe dataverktøy, til tross for at kurset hadde obligatoriske Mapleaktiviteter. Kanskje er han en datahacker i forklededning, men du er tydeligvis allergisk mot spekulasjon, så jeg lar det ligge. Jeg bare tippet automatisk at han ikke var, hva skal jeg si, iPad-typen.

 

Hva spekulasjon på nick angår ble det forresten gjort for et drøyt år siden da denne saken faktisk var aktuell og morsom, og jeg er ikke hovedskyldig der.

 

Kjenner du karen eller, siden du reagerte?

Lenke til kommentar
Avregning av strøm for skoleåret 2011/2012

 

I kontraktene for Berg studentby står det at strøm skal avregnes akonto. Akonto innbetaling betyr at forhåndsinnbetalt beløp sammenlignes med forbrukt energi og etterfaktureres eller tilbakebetales ved avregning. De tekniske løsningene for automatisk avlesning og avregning av strøm er dessverre enda ikke på plass.

 

Arbeidsmengden med å avregne strømforbruk mot innbetalt akontobeløp manuelt er svært tidkrevende og vi i SiT har kommet til at det ikke vil være lønnsomt for oss eller dere at vi gjør denne jobben.

 

Gjennomsnittlig strømforbruk for høsten 2010 (august til desember) var kr 270,- pr person pr måned. For vårsemesteret (januar til juni) var forbruket i snitt kr 213 pr person. Det betyr at dersom vi har avregnet strømforbruket ville dere som har bodd på Berg i skoleåret 2010/2011 i gjennomsnitt fått en ekstra regning på kr 438,-.

 

Inntil vi har avlesningssystemer som gjør avlesning og avregning effektivt ønsker vi å fakturere et fast beløp for strøm pr mnd. Vi vil gi beskjed når vi har tekniske systemer som gjør at vi effektivt kan avregne strøm etter forbruk

 

Med vennlig hilsen

SiT Bolig

Lenke til kommentar

Owren var vel den eneste med teknisk anlegg til å delta i et online diskusjonsforum av de professorene som underviste m2 den gangen, så han er en god kandidat. Finn Knudsen var jo fagkoordinator, men han hadde knapt tekniske ferdigheter til å ringe i tlf, for å si det litt flåsete. Husker ikke hvem andre det var, jeg. Wessel-Berg, kanskje?

 

Jeg synes det er dårlig gjort å spekulere i nick, og å henge ut lærerne ved NTNU. Hva vet du egentlig om de tekniske ferdighetene til denne Knudsen?

Yikes! Var ikke meningen å såre noen. Knudsen er flink i matte, og jeg var en av særdeles få som holdt ut gjennom alle forelesningene hans det aktuelle semesteret. Det som er fakta er at han for enhver pris skulle unngå det brilliante verktøyet Maple, og etter mye mas fra de få studentene i salen fant han stadig på unnskyldninger for å slippe dataverktøy, til tross for at kurset hadde obligatoriske Mapleaktiviteter. Kanskje er han en datahacker i forklededning, men du er tydeligvis allergisk mot spekulasjon, så jeg lar det ligge. Jeg bare tippet automatisk at han ikke var, hva skal jeg si, iPad-typen.

 

Hva spekulasjon på nick angår ble det forresten gjort for et drøyt år siden da denne saken faktisk var aktuell og morsom, og jeg er ikke hovedskyldig der.

 

Kjenner du karen eller, siden du reagerte?

 

Mora mi har Ipad, bare så det er sagt, og hun er ikke akkurat noen hackertype da :)

 

Er vel egentlig ikke interessert i spesifikke personer her, tenker mest på det som et prinsipp (netikette) at man ikke skal spekulere i hvem som skjuler seg bak et nick, anonymitet er liksom litt av poenget med å ikke bruke eget navn, er du ikke enig? På nettet er man hvem man vil være, og selv om du gjetter identiteten til en debattant så bør du holde deg for god til å "avsløre" dette på forumet. Jeg forstår at det ikke er du som har åpnet showet når det gjelder professoren, men det gjør ikke dine spekulasjoner noe mer akseptable av den grunn.

 

Har du tenkt over den (kanskje usannsynlige) muligheten av at Knudsen selv følger med på dette forumet? Hvordan tror du i såfall han opplever det som blir skrevet om ham?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Med vennlig hilsen

SiT Bolig

Ikke verre? Skulle nesten trodd det var verdens undergang slik dere drev og sytet. :)

 

Dvs, det er dumt at de ikke fikk orden på dette tidligere, men det kan være mange årsaker til det og ikke nødvendigvis SiT sin egen feil. Og uansett ikke verdens undergang.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

For det første. Hvis Knudsen leser tråden er det kanskje ubehagelig for han å bli diskutert, men det mener jeg er noe man risikerer når man underviser på et universitet. Han er såvidt jeg vet ikke den eneste ansatte hvis pedagogikk har blitt trukket frem i løpet av tråden, og selv om det har vært tidvis krass kritikk får han bare trekke ut det positive og lære av kritikken. Når det er sagt var jeg jevnt over fornøyd med forelesningene han gav i TMA4105.

 

Angående professoren var det kun et spørsmål om nysgjerrighet fra min side. I bunn og grunn bryr det meg midt på ryggen om det er en videregåendeelev med voldsomme ambisjoner eller en ekte professor, men den usannsynlige muligheten du nevner er faktisk ganske fristende.

Lenke til kommentar

For det første. Hvis Knudsen leser tråden er det kanskje ubehagelig for han å bli diskutert, men det mener jeg er noe man risikerer når man underviser på et universitet. Han er såvidt jeg vet ikke den eneste ansatte hvis pedagogikk har blitt trukket frem i løpet av tråden, og selv om det har vært tidvis krass kritikk får han bare trekke ut det positive og lære av kritikken. Når det er sagt var jeg jevnt over fornøyd med forelesningene han gav i TMA4105.

 

Angående professoren var det kun et spørsmål om nysgjerrighet fra min side. I bunn og grunn bryr det meg midt på ryggen om det er en videregåendeelev med voldsomme ambisjoner eller en ekte professor, men den usannsynlige muligheten du nevner er faktisk ganske fristende.

 

Takk for seriøs og god tilbakemelding. Det første du sier er et interessant poeng som det sikkert er delte meninger om. Jeg forstår det slik at du mener at dersom man velger seg som yrke å undervise ved et universitet så har man ingen rett til å frabe seg trakassering fra studenter på et nettforum. Her er jeg uenig med deg. Kanskje kan jeg være enig at dette gjelder for eksempel for politikere eller artister som på en måte velger en glamorøs og/eller fremskutt posisjon i samfunnet som sitt yrke. Jeg synes ikke dette bør være tilfelle for en ansatt ved et universitet. H*n har like stor rett på privatliv og anonymitet som en hvilken som helst annen borger.

 

Du virker som en oppegående person og forstår derfor sikkert at jeg ikke sikter til spesifikke personer her, men prinsipielle aspekter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding selv. Bra du gir lyd fra deg. Jeg er naturligvis enig. Mitt problem er at jeg kanskje ikke alltid er i stand til å se grensen melllom kritikk og trakassering, i hvertfall ikke i denne forholdsvis intime tråden hvor flesteparten av deltakerne er gjengangere med NTNU felles. Derfor vil jeg som siste gjøremål før mor synger nattasangen bekrefte at det jeg sa om Knudsen og telefonen var et halvhjertet forsøk på humor fra min side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det du nevner der er ganske viktig. Denne tråden er gammel, og de faste brukerne her har blitt ganske intime når det gjelder ordlegging.

For å komme Sinnsyk asylaspirant til forsvar, sa han jo allerede i innlegget at telefonen var ment som en spøk.

Selv tok jeg det (og tror det var ment) som en spekulasjon på hvem av de mulige som kunne tenkes å henge på et forum, uten noen form for diss.

Lenke til kommentar
Med vennlig hilsen

SiT Bolig

Ikke verre? Skulle nesten trodd det var verdens undergang slik dere drev og sytet. :)

 

Dvs, det er dumt at de ikke fikk orden på dette tidligere, men det kan være mange årsaker til det og ikke nødvendigvis SiT sin egen feil. Og uansett ikke verdens undergang.

Men hvorfor er det greit at SiT bryter sine egne kontrakter? SiT er ikke så jævla studentvennlige at det gjør noe. Konstant overkjøring av boende. Hjelper ikke å klage, de kan bare gi bort hybelen til nestemann på listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler jo også litt om hvor høytidelig man tar seg selv også da. Jeg mener litt kritikk eller en sleivete kommentar på diskusjon.no er ikke verdens undergang. Nå er jeg heller ikke enig at kommentarene til asylaspiranten var å trakassere noen, kommentaren var kanskje litt slem og sleivet, men ingen ting å ta seg nær av spesielt når den faktisk kommer fra en anonym bruker på et forum.

 

Kritikk av forelesere må man regne med, det vil alltid være noen som ikke liker måten ting blir gjort på og det er ikke et brud på privat livet eller anonymiteten spør du meg. Hva en forleser gjør på en forlesing er ikke privat og man har faktisk lov til å kommentere hva man synes om en forleser, som jeg sa måten var kanskje ikke den beste, men ingen ting å ta seg nær av.

 

Jaja, så fyren er ikke verdens mest tekniske fyr, hva så? Er han en dårlig matematiker? En dårlig forsker? Jeg tviler sterkt på det, man må huske at ikke alle er flinke på alt og at det er ok å ikke være ekspert på alle områder. Litt kritikk må man tåle og det er heller ikke verdens undergang.

 

 

Matsemann: Det er ikke greit, de som bor der burde ikke finne seg i det. SiT må følge kontrakten de også som alle andre så hvis noen presser dette så må de nok gi seg. (Sier dette uten at jeg kjenner hele kontrakten, så det kan henne at denne inneholder noe som gjør at jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Men hvorfor er det greit at SiT bryter sine egne kontrakter? SiT er ikke så jævla studentvennlige at det gjør noe. Konstant overkjøring av boende. Hjelper ikke å klage, de kan bare gi bort hybelen til nestemann på listen.

I hybelkontrakten min (annen SiT-studentby) står det følgende: "Strøm, fakturert av SiT Bolig, kan reguleres uavhengig av husleie-regulering. Reguleringen skal være basert på forbruk og faktisk kostnad."

 

Jeg kan ikke se at den nåværende ordningen bryter med dette, selv om det er en dårligere ordning enn det som var forespeilet.

 

Så med mindre teksten er radikalt forskjellig i kontraktene for Berg studentby (tror ikke det, det er en standardkontrakt som brukes på alle studentbyer) er det ikke en brudd på kontrakten, dessverre.

 

Hva mener du SiT kunne gjort istedenfor da? Spørsmålet er oppriktig ment. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...