Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Du har tulla det til når du søkte hos lånakassa tenker jeg. Du må søke om fult lån og fult stipend.

Jepp!

 

Søkte vist bare for fullt stipend, og ikke fullt stipend og lån! :roll:

For håpe det løser seg før skolen begynner...

Endret av Dipol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp denne eposten:

Studieprogrammet du er tatt opp på inngår i et prosjekt hvor vi skal utvikle et nytt Examen philosophicum.

Det innebærer at du skal ha et annet undervisningsopplegg og pensum enn den ordinære varianten.

 

Pensum er:

Ragnar Fjelland: Universet er ikke slik det synes å være

Dybvig & Dybvig: Det tenkende mennesket, appendiks I (eget kompendium)

 

Forelesningstidspunkt:

Torsdager 08.15-10.00 og fredager 12.15-14.00, aud F1

Det vil bli en egen påmelding til seminarundervisningen som legges ut på våre hjemmesider.

 

Pilotprosjektet er fullt ut kompatibelt med den ordinære varianten med hensyn til studiepoeng. Ved eksamen vil det bli gitt egne eksamensoppgaver.

 

Noen som har hørt oe om hvordan dette blir i forhold til den gamle varianten?

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig med parkeringsplasser i Nærheten av NTNU gløshaugen? Er det greit å finne plasser? Hvor mye koster disse?

Det er ikke så mye plasser tilgjengelig i forhold til størrelsen på campusen (de har vel en policy som nærmest går ut på å bygge igjen alt som finnes om ikke jeg husker feil), og de koster flesk (kveldstid er en annen story, da er det mange gratis plasser tilgjengelig).

 

Dragvoll er igjen en annen story, der er det fri parkering for alt som kan krype og gå. Men så er de jo midt ute på bondelandet da.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

På Gløshaugen er det betalingsparkering fra kl 07 til 16 med maks P-tid på 4 timer. Satsen skal i følge Trondheim Parkerings hjemmesider være 17 kr timen.

 

En wild guess på antall slike plasser er vel rundt 40 tenker jeg.

 

Edit: Men når man tenker på det A-Jay, så er det da billigere å kjøre til Dragvoll å parkere der og så ta bussen til Gløs :)

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Har nettopp flyttet inn i en SiT-bolig. Ser at det står at det er maks 10gb ned per døgn (selv om det står 20gb samlet trafikk, så slik jeg forstår det skal ikke upload og download per døgn overstige 20gb). Noen som vet om en måte å holde styr på hvor mye du har lastet opp/ned per dag, uten å måtte holde regnskap over dagstrafikken personlig(f.eks ved hjelp av et dataprogram)? F.eks er jo SWTOR-klienten på over 20gb, og må jo da ordne det slik at jeg ikke overstiger grensa med en feil når jeg prøver å laste det ned over to dager.

Lenke til kommentar
Q: Er det snakk om total trafikkmengde på 20GB, eller er det snakk om 20GB inn eller 20GB ut?

A: Dersom du har mottatt over 20GB i løpet av 24 timer blir du koblet vekk. Dersom du har sendt fra deg over 20GB i løpet av 24 timer blir du koblet vekk.

 

http://www.ntnu.no/itinfo/nett-tilkobling/tilkobling/trafikkfaq.html

 

Du kan laste ned på skolen kanskje eller så går det vel an å ta seg en tur til folka på Orkal og snakke med de.

Lenke til kommentar

Owren var vel den eneste med teknisk anlegg til å delta i et online diskusjonsforum av de professorene som underviste m2 den gangen, så han er en god kandidat. Finn Knudsen var jo fagkoordinator, men han hadde knapt tekniske ferdigheter til å ringe i tlf, for å si det litt flåsete. Husker ikke hvem andre det var, jeg. Wessel-Berg, kanskje?

 

Jeg synes det er dårlig gjort å spekulere i nick, og å henge ut lærerne ved NTNU. Hva vet du egentlig om de tekniske ferdighetene til denne Knudsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...