Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte det samme, men nå begynner det å bli en uke siden eksamen og det lyser fortsatt ikke rødt på Its Learning, så jeg begynner å lure

Foreleser i det faget du savner LF i har ingen planer om å legge dette ut, da han skal bruke samme eksamen på konten (antaklig med nye tallsvar).

 

Hadde jeg visst det hadde jeg strøket med vilje

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det samme, men nå begynner det å bli en uke siden eksamen og det lyser fortsatt ikke rødt på Its Learning, så jeg begynner å lure

Foreleser i det faget du savner LF i har ingen planer om å legge dette ut, da han skal bruke samme eksamen på konten (antaklig med nye tallsvar).

 

Hadde jeg visst det hadde jeg strøket med vilje

 

Beste er vel å klare alt første gang!

Lenke til kommentar

Overlegen er chill, idiot not so much.

 

Nei.

 

Uansett hvor god du kommer til å bli i det du driver med så er det sikkert en eller annen asiater som er bedre enn deg. Uansett hvor god du er i en ting så er det mange andre som er mye bedre enn deg i andre ting.

 

Det å være overlegen er greit nok i seg selv hvis man er det, men sannsynligheten er stor for at du på ingen måte er overlegen i noe som helst og da blir det bare dumt å oppføre deg som om du var det. Komisk om du vil.

 

Da er det mye bedre å bare være gjennomført idiot, fordi da er du iallefall tro mot deg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du mener man må være best i hele verden for å være overlegen? Da er jeg ganske uenig. Selvfølgelig mener vel de fleste at å være overlegen er kvalmt, men selv liker jeg folk som er overlegen(på en litt ironisk måte) i noe de er bedre enn i de aller fleste. Eks. typer som Petter Northug (riktignok elendig eksempel, siden han kan sies å være best i verden).

 

Men jeg er f.eks. en dårlig vinner som kan sammenlignes med å være overlegen. Og jeg syns både selv det er mye morsommere å vinne når man er sånn(og enda verre å tape) og morsommere å spille mot andre som er dårlige vinnere.

Lenke til kommentar

Så du mener man må være best i hele verden for å være overlegen? Da er jeg ganske uenig. Selvfølgelig mener vel de fleste at å være overlegen er kvalmt, men selv liker jeg folk som er overlegen(på en litt ironisk måte) i noe de er bedre enn i de aller fleste. Eks. typer som Petter Northug (riktignok elendig eksempel, siden han kan sies å være best i verden).

 

Men jeg er f.eks. en dårlig vinner som kan sammenlignes med å være overlegen. Og jeg syns både selv det er mye morsommere å vinne når man er sånn(og enda verre å tape) og morsommere å spille mot andre som er dårlige vinnere.

 

Jeg synes at den overlegen holdningen er et tegn på at man er usikker på seg selv slik at man overkompenserer veldig. Northug er et veldig dårlig eksempel siden han er så forbanna god. Synes heller ikke at han er så overlegen, han vet bare at han er god i noe og det er det.

 

Det jeg assosierer med å være overlegen er det at man ser sånn ned på andre folk og det er problemet. Det er bra at du er god til noe og du skal få lov til å være stolt av det, men man trenger ikke se ned på andre folk.

 

Det er en ting man ofte ser hos akademikere, enn meningen til de som ikke har syv års utdannelse i felte ikke er verdt noe som helst.

 

Men nå går vi kanskje litt OT.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Begrepet "overlegen" har gjerne to klare definisjoner, og disse blir jo gjerne brukt om hverandre, litt uheldig. Petter Northug er overlegen på den måten at han er dyktigere enn de fleste andre skiløpere, og i noen tilfeller er han suveren. Han blir også sett på som overlegen fordi han gjennom hvordan han uttaler seg kan virke noe hoven eller arrogant. Hvis vi holder fast ved skiløpereksempelet, så var Bjørn Dæhlie kun (i alle fall stort sett) overlegen i den første betydningen.

Lenke til kommentar

Førsteårsstudent her. Når pleier eksamenskarakterene å komme? Har hørt at det er maks tre uker, men noen sier mer.

 

Haha, sitatet ovenfor er jo riktig da? Det er jo ikke noe smart å gå etter 2 timer av eksamen liksom, hvis du ikke vet du får toppkarakter.

Som 6-årsstudent så kan jeg opplyse deg om at det ikke er noe poeng i å dunke hodet mot pulten når du vet at de(n) aktuelle oppgavene er utenfor rekkevidde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...