Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke klart å finne noen folkehøyskoler jeg kunne tenkt meg å gå på, så jeg har egentlig lyst til å studere i England ett år. Ikke noe voldsomt seriøst, kanskje engelsk eller noe. For å holde student-hjulene litt igjen, samtidig som jeg får litt forandring.

 

Har også veldig lyst til å dra til Island og lære meg islandsk samtidig som jeg studerer der, men jeg har foreløpig ikke klart å finne noe jeg kunne studert der.

 

Industriell Kjemi og Bioteknologi (med bio fra tredje)-masterlinjen ser veldig interessant ut. Jeg kom over en tråd et eller annet sted som hevded at man lett "faller mellom to stoler" om man velger å spesialisere seg på bioteknologi i det studiet, stemmer det? De mente at man enten kunne nøye seg med bachelor, eller så måtte man gå hele veien til doktorgrad, at det var lite jobber til dem med master? Hørtes så rart ut, er det noe hold i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke bestemt meg heller for hva jeg skal gjøre. Jeg går samme år som resten av bandet jeg er i på VGS, så alle er ferdig samtidig. Kanskje jeg finner på noe gøy med det? Om vi har kommet oss opp til undergrunnen kan vi jo kanskje dra på en fylleturne i Tyskland eller noe. :p Tar det som det kommer.

Lenke til kommentar

Dette er noe du gjetter på eller? Må da være lov å f.eks reise ett år etter studiene uten at det skal gjøre ting noe vanskeligere.

Hva som "burde være lov" og hva som faktisk er realitetene her er to vidt forskjellige ting. "Unormale" ting som at man ikke har gått rett i jobb etter studiet gjør at bedriftene blir skeptiske og heller ansetter noen som er mer "normal".

Lenke til kommentar

Start med å skrive Ex.Phil.

 

Done.

 

 

Ta utgangspunkt i de oppgavene du har gjort i løpet av semesteret, lær deg alt du kan om de ulike filosofene som de omhandler og ikke minst; få en oversikt over de ulike periodene og hva som førte til paradigmeskiftene.

 

Takk :) Blir trangt å få lest alt til lørdagen !

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på at eksamen i år vil bli som i tidligere år, med tanke på at vi vet at de har kuttet ned fra 3 til 2 oppgaver. Hvis jeg skulle gjette ville jeg sagt at oppgavene i år kommer til å bli mer generelle, i stedet for at minst én av dem handler om omtrent det samme som en av øvingsoppgavene.

Lenke til kommentar

Hehe, hvis de flytter Nidarøhallen tar fort den prosessen et år eller to - antagelig med totalt kaos i eksamensperioden som konsekvens. Glad jeg snart er ferdig med graden :)

Det er vel snakk om at de bygger den nye før de river den gamle. :)

 

Selv lurer jeg på hvordan det påvirker eksamensavviklingen. Finner de ny lokalisasjon nær byen er det greitt nok, men blir det Ranheim eller noe sånt blir det fort kjipt, da blir jo tusener av studenter nødt til å ta samme bussen ut dit. Da blir det jo enda verre enn det er med nummer 5 i dag.

 

Eventuelt kan det jo tenkes at det kommer et idrettsbygg nummer 3 innen da og man går over til å bruke SiT sine idrettsbygg istedenfor Nidarøhallen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hehe, hvis de flytter Nidarøhallen tar fort den prosessen et år eller to - antagelig med totalt kaos i eksamensperioden som konsekvens. Glad jeg snart er ferdig med graden :)

Det er vel snakk om at de bygger den nye før de river den gamle. :)

På papiret er sikkert det planen. Man gir et estimat for når man er klar for å flytte over (nye anlegget er estimert ferdig) og da er entreprenøren klar for å bygge boliger på stedet og rive, gjerne med forskjellige kontrakter og aktører siden det hele ligger ute på anbud. Til slutt blir det forsinkelser i det nye anlegget fordi anbudet var i overkant optimistisk (for det var sånn entreprenøren vant det) og scenarioet jeg foreslo utspiller seg siden den adnre entreprenøren har kontraktfestet byggestart. Bare vent! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Åssen gikk det idag da?

 

Oppg 1, 2, 3, og 4 gikk fint. På oppg 5 skjønte jeg ikke helt c og d, oppg 6 var ganske blank..

 

Du da?

 

Tror jeg fikk til 1,2,3,4,5 med 6 svarte jeg ingenting :p Var mye vanskeligere enn alle tidligere eksamener :p Syns jeg forbereda meg veldig godt, men den ble for vanskelig for min del :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...