Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteårsstudent her. Når pleier eksamenskarakterene å komme? Har hørt at det er maks tre uker, men noen sier mer.

 

Haha, sitatet ovenfor er jo riktig da? Det er jo ikke noe smart å gå etter 2 timer av eksamen liksom, hvis du ikke vet du får toppkarakter.

Som 6-årsstudent så kan jeg opplyse deg om at det ikke er noe poeng i å dunke hodet mot pulten når du vet at de(n) aktuelle oppgavene er utenfor rekkevidde.

Jeg skjønner ikke helt logikken her. Du taper svært lite på å bli sittende tiden ut (med mindre du har svært dårlig tid?), og du kan jo ikke vite at oppgaven er utenfor rekkevidde før tiden har gått ut. Det har skjedd meg flere ganger at jeg har fått til en oppgave helt på slutten av eksamen etter å ha sittet med den svært lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Førsteårsstudent her. Når pleier eksamenskarakterene å komme? Har hørt at det er maks tre uker, men noen sier mer.

 

Sensurfristen er 3 uker (men kan kanskje ta noen ekstra dager før det dukker opp på studweb). Dersom sensuren havner under eller etter jul legges det til 10 dager, slik at de fleste julefagene har sensurfrist 1 mnd. etter eksamen.

 

(Sensurfrist)

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på umiddelbart og, la oss si, 2-3 timer. Dessuten så har jeg såpass selvinnsikt at jeg innser at det ofte ikke er alt jeg kommer til å forstå, uavhengig hvor mye jeg leser eller ikke.

 

Det skal dog nevnes at jeg i det siste året ikke har hatt noen konvensjonelle eksamener. På høyere årstrinn har man som regel muntligeksamen.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke andres hjerner fungerer som din? Jeg vet iallfall at jeg ofte får kommet meg et stykke på vei med skikkelig grubling over oppgavene. Så jeg må si imginary har rett der. Det er lurt å benytte hele sjansen man har, altså alle de 4 timene!

 

Det var ikke LarsP som kom med en genraliserende påstand som liksom skulle gjelde alle, det var imaginary. Det er nettopp fori det er forskjell på eksamener og folk at psåtanden er pisspreik.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skal dog nevnes at jeg i det siste året ikke har hatt noen konvensjonelle eksamener. På høyere årstrinn har man som regel muntligeksamen.

Jeg har kun hatt en muntlig-eksamen i mitt studieløp som siv.ing. (har tatt alle obligatoriske eksamener). Tror det varierer litt fra linje til linje hva som er vanlig.

 

Enig i at man må utnytte tiden man får tildelt. I tillegg må man disponere tiden godt og sikre at man ikke kaster bort masser av tid på små uvesentligheter. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge man har svart på alle oppgavene og har sett igjennom og er fornøyd kan man da gå når man vil. Men om man ikke har greid å svare på noe, og det er tid igjen bør man no vertfall bruke en halvtime på å se om man får til noe, greier man ikke å prestere noe på den tiden så er det nå greit, men da har man gjort en veldig dårlig jobb i forkant av eksamen, kan absolutt ikke huske å fått en eksamen der jeg ikke greide å svare noe som helst på et spørsmål.

 

Skjønner ikke hva som er så forferdelig å måtte sitte i en halv time ekstra på eksamenen, jeg nekter å tro at vedkommende har så mye bedre å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har absolutt sett flere som går høyere utdannelse som prioriterer å bruke store deler av tiden på annnet enn det å faktisk studere, og dermed ender opp med enten karakterer som såvidt ligger over stryk eller stryk. Jeg har sett det flere ganger men synes fremdeles det er en merkelig priortering.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...