Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er nok heller storsalmatreale enn swinggruppematreale, konsertene deres er som de fleste andre metalkonserter, bare at diablo swing orchestra er mye kulere enn de fleste andre, livekonsertene deres og visst også dritfete :thumbup:

 

nå har samfundet tatt fri for jula, så jeg får se hva jeg gjør med det, kanskje spamaksjon etter jul, eller en mail til bandet, de er flinke til å snakke med fansen og oppforder folk til å prøve å få dem booket på facebook.

 

my kingdom for dso live trondheim!

 

 

 

...så om No0en får interessen til det bandet, og trenger flere til å mase på samfundet, er det bare å gi meg et ord.

 

heh, jeg tor de er intressert i å spille:

http://www.facebook....tra/61680950315

 

jeg har allerede sendt mail til samfundet, så hvis noen har lyst til å bekrefte interessen er det vel bare å gjøre det, kanskje litt dumt å mase for mye da. kan hende de ikke sjekker epost i jula heller : /

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Hei. Jeg finner ikke svar på dette tidligere i tråden, så jeg spør her.

 

Jeg skal ha eksamen i et fag som det er mange utvekslingsstudenter i, og dermed sier faglærer at eksamen kommer kun på engelsk. Er dette lov? Har ikke vi norske krav på å få eksamensoppgaven på norsk?

 

På forhånd takk

 

Du har nok ikke krav på norsk eksamen.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke ekspert på dette området, men ut fra det jeg klarer å lese i NTNU-forskriften §34 skal eksamen være på norsk, andre språk kommer i tillegg til og ikke istedenfor.

 

Er det noen som kan utdype eller bevise at det ikke er tilfellet?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

er nok heller storsalmatreale enn swinggruppematreale, konsertene deres er som de fleste andre metalkonserter, bare at diablo swing orchestra er mye kulere enn de fleste andre, livekonsertene deres og visst også dritfete :thumbup:

 

nå har samfundet tatt fri for jula, så jeg får se hva jeg gjør med det, kanskje spamaksjon etter jul, eller en mail til bandet, de er flinke til å snakke med fansen og oppforder folk til å prøve å få dem booket på facebook.

 

my kingdom for dso live trondheim!

 

jeg har allerede sendt mail til samfundet, så hvis noen har lyst til å bekrefte interessen er det vel bare å gjøre det, kanskje litt dumt å mase for mye da. kan hende de ikke sjekker epost i jula heller : /

Jeg stiller isåfall. For lite dritfett på Samfundet. Jeg ville egentlig se Sundfør, men da kunne jeg ikke. :(

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke ekspert på dette området, men ut fra det jeg klarer å lese i NTNU-forskriften §34 skal eksamen være på norsk, andre språk kommer i tillegg til og ikke istedenfor.

 

Er det noen som kan utdype eller bevise at det ikke er tilfellet?

 

Jeg ble litt usikker, da det ikke står i klartekst at man skal gi oppgaven på norsk.

 

§ 34. Målform og språk ved skriftlig vurdering

 

1. Bestemmelser om bruk av målform i eksamensoppgaver er gitt i forskrift 7. juli 1987 nr. 4148 om målform i eksamensoppgåver. Forskriften er gitt med hjemmel i lov 11. april 1980 nr. 5 om målbruk i offentleg teneste.

 

2. Eksamensoppgaver som gis på norsk mål, skal foreligge i begge målformer (bokmål og nynorsk). Unntatt er oppgaver i faget norsk. Har alle studentene ønsket samme målform, kan oppgavene gis i bare denne målformen. Studentene velger målform når de melder seg til vurdering.

 

http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-20051207-1684-005.html

 

Kolbein Bell ville egentlig gi oss eksamen på engelsk vår 2009, men siden man ifølge ham var pliktig å lage eksamen på norsk hvis noen ville ha den på norsk ble det også laget en norskversjon.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

3. Dersom undervisningen gis på et ikke-skandinavisk språk, skal eksamensoppgaver i tillegg gis på undervisningsspråket.

 

Det tolker jeg som at engelsk ikke kan erstatte, bare komme i tillegg til norsk. Men egentlig er forskriften ikke 100% klar i den ene eller andre retningen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det er ikke rent skjelden man har engelsk som undervisningsspråk på Gløs, så punkt 3 hjelper ikke så veldig til å trekke noen generelle konklusjoner.

 

Du har iallfall helt rett i at forskriften ikke er 100% klar.

 

Edit: "I tillegg", ja. Når man er ødelagt etter eksamenslesing får man ikke med seg ting som står med fet skrift (hvordan kommer det til å gå på eksamen?) Det skulle peke mot norsk oppgavetekst, men fortsatt er det en smule uklart.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å bare løse en engelsk eksamen heller. Både bøker og undervisning er gjerne på engelsk fra før, ofte øvinger også, så første møte med norsk i mange faget er i så fall på eksamen.

 

Når det gjelder oversetting er ikke det så vanskelig å få til det heller, men man må sørge for at det ikke er nyanser som er forskjellig i de ulike oppgavetekstene.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...