Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ganske grei kronikk på db.no, liker det som står i artikkelen.

Absolutt. :thumbup:

 

Det største problemet folk har er ikke at de nødvendigvis trener ineffektivt, men at de blir lei og gir opp. Sålenge man er i gymmen 3-4 ganger i uken så vil man få resultater. Det er de færreste som greier å følge strikte kondisjons-/kroppsbyggingsregimer.

 

men, jeg synes det er noe rart med magemusklene hennes på det bildet, bare jeg som kanskje tror det er litt manipulert? 

Tror rett og slett det bare er en kombinasjon av lyssettingen og manipulering av kontrast/skyggeforhold i photoshop (for å fremheve rutene).

 

Mens vi er inne på skijenter og magemuskler, Therese Johaug;

obj.phpi.jpg

 

Ripped freak. (^_>^)/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er en 14 år gammel gutt og lurer på hvordan det er og bruke pulver nå?

 

Helt greit, akkurat det samme som om du spiser mer proteiner gjennom kosten. Proteinpulver er ikke noe vidundermiddel, eller dop (slik ei veninne av meg trodde  laugh.gif), og som 14 åring kan du ha mer igjen bare ved å øke matinntaket generelt.

 

 

Lenke til kommentar

En intenst treningshatende person jeg kjenner skrur ned temp to grader hjemme når han føler han må gå ned litt i vekt. Det funker det også, men sunt er det nok ikke ;)

Kan ikke skjønne hvordan det skal være usunt.

 

Raskt søk på google og et svar fra en professor på ntnu:

Når man er naken så begynner kroppen å kompansere for kulda allerede ved 25grader, og hvileforbrenningen er doblet ved 16grader og tredoblet ved 8grader.

 

Høres ikke veldig behaglig ut, ved 16grader er det bra kaldt uten klær.

Lenke til kommentar

Det er vel blitt sagt at du ved å strekke helt ut hindrer optimal blodgjennomstrømning i leddet du strekker ut, men personlig har jeg aldri merket store forskjellen prestasjonsmessig. I tillegg skal du vel ikke låse leddene hvis du trener volum - da skal du holde spennet hele tiden uten å "slappe av" ved å låse leddene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hei, 2 spm.

 

1. Når man benkpresser, stemmmer det at man ikke skal løfte stanga så høyt at man låser albuen? Og at man bare skal låse albuen når man racker/unracker?

 

2. Er det det samme på Overhead press?

1. Jo, hvis du skal kjøre vanlig benkpress, skal du gjøre det. En del coacher (Børge Fagerli bla.) er ikke spesielt glad i full ROM på slike øvelser, stort sett fordi spesielt øvelser som benk gjøres med katastrofal teknikk, ergo tilpasser man øvelsen for å redusere skaderisiko. Lær deg heller å benke ordentlig, og kjør med full ROM. Hvis du ønsker å ha lang time under tension på muskulaturen, kan du for eksempel kjøre med lange negativer.

 

2. Nei du skal ikke gjøre det der heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Man reduserer ikke kroppstemperaturen ved å dusje kaldt i 3o sekunder... :nei:

 

Det man faktisk gjør er å manipulere kroppen til å TRO at kroppstemperaturen er gått ned hvorpå kroppen da regulerer for det simulerte varmetapet...

Det er likevel en effekt som blir nullet ut av 5 lackerol-pastiller pr dag ;)

Lenke til kommentar

Man reduserer ikke kroppstemperaturen ved å dusje kaldt i 3o sekunder... :nei:

 

Det man faktisk gjør er å manipulere kroppen til å TRO at kroppstemperaturen er gått ned hvorpå kroppen da regulerer for det simulerte varmetapet...

Det er likevel en effekt som blir nullet ut av 5 lackerol-pastiller pr dag ;)

makes people talk...

Lenke til kommentar

Man reduserer ikke kroppstemperaturen ved å dusje kaldt i 3o sekunder... :nei:

 

Det man faktisk gjør er å manipulere kroppen til å TRO at kroppstemperaturen er gått ned hvorpå kroppen da regulerer for det simulerte varmetapet...

 

1. Når jeg ikke siterer noen (eller på andre måter presiserer noe) svarer jeg den som har postet rett før svaret mitt. Med andre ord var det snakk om en romtemperatur på 16 grader celsius og en naken kropp. Vil tro det faktisk påvirker kroppstemperaturen.

 

2. Hvis man lurer kroppen til å produsere mer varme enn man trenger må kroppstemperaturen gå opp. Jeg personlig misliker for høy kroppstemperatur minst like mye som for lav. Dessuten er effekten du snakker om sannsynligvis på størrelse med 3 riskorn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...