Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aw yeah, 150 kg markløft gikk greit. Skal dog nevnes at jeg begynner med stangen litt høyere enn hva den ville vært om den stod på gulvet. Synes jeg må så jævlig langt ned, mye bøy i knærne når den ligger på gulvet (med vektene på seff). Jeg er drøye to meter høy, så har prøvd å heve stangen litt for å ikke bøye beina så mye. Noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Aw yeah, 150 kg markløft gikk greit. Skal dog nevnes at jeg begynner med stangen litt høyere enn hva den ville vært om den stod på gulvet. Synes jeg må så jævlig langt ned, mye bøy i knærne når den ligger på gulvet (med vektene på seff). Jeg er drøye to meter høy, så har prøvd å heve stangen litt for å ikke bøye beina så mye. Noen synspunkter på det?

Litt avhengig av hvordan lengden på lårbein, legger osv er, kan det være hensiktsmessig å trene litt sumomarkløft, spesielt hvis man har lange lårbein, det fører til en betraktelig forkorting av løfteveien og kan gjøre det enklere å sette seg skikkelig. Korte hamstrings kan også gjøre det vanskelig å få rumpen godt nok ned.

 

Høyde i seg selv har faktisk ikke så veldig mye å si på markløft, det handler mest om proporsjonene. En del kommer seg jo ikke langt nok ned fordi de ikke tør å "sette" seg noe særlig i bunnen, men med 150 kg hengene i armene er ikke sannsynligheten for at man faller på ræv spesielt stor.

 

Se for eksempel på Olaf Dahl er ca 10 cm lavere og drar klassisk (rimelig tung sådan ;))I styrkeløftsammenheng anses jo han for å være rimelig høy. Se hvor langt bak han setter seg før han drar.

http://www.youtube.com/watch?v=JPJF1PHg6w4

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Hei, jeg er en 14 år gammel gutt og lurer på hvordan det er og bruke pulver nå?

 

Pulver har ingen ting med alderen å gjøre. Og slutt å få det til å høres ut som noe suspekte greier! :p

 

Bruk pulver hvis du har behov for det! så enkelt er det egentlig... ;)

Må kanskje spesifisera at behov = om du ikkje klare å få nok proteiner i ditt daglege kosthold.

Lenke til kommentar

Hei.

No er eg av lavkarbo kostholdet mitt og skal ha max pump.

Brukar kreatin (pille-form) og protein-pulver. Er det andre essesielle tilskudd eg burde ha med? Skal muligens til Sverige snart, så då tenkte eg å evt. handle der.

Takkar for evt. hjelp :)

Kreatin, ZMA, proteinpulver og karbopulver er vel stort sett det de fleste bruker av tilskudd.

 

ZMA=zink, magnesium og en del b-vitaminer... Gir (for meg ihvertfall) en hinsides bra søvnkvalitet og er sagt å kunne øke egenproduskjon av testosteron med opptil 35%...

Lenke til kommentar

Hei.

No er eg av lavkarbo kostholdet mitt og skal ha max pump.

Brukar kreatin (pille-form) og protein-pulver. Er det andre essesielle tilskudd eg burde ha med? Skal muligens til Sverige snart, så då tenkte eg å evt. handle der.

Takkar for evt. hjelp :)

Kreatin, ZMA, proteinpulver og karbopulver er vel stort sett det de fleste bruker av tilskudd.

 

ZMA=zink, magnesium og en del b-vitaminer... Gir (for meg ihvertfall) en hinsides bra søvnkvalitet og er sagt å kunne øke egenproduskjon av testosteron med opptil 35%...

Takkar å bukkar. Karbopulver trur eg kanskje eg droppar, for vil gjerne ned endå meir i vekt.

Er det stor forskjell på ZMA, kvlitet?

Erd et mulig å øke muskelmengde med samtidig miste fett? mange har sagt at det ikkje er mulig, men eg klara i allefall å legge på meg muskal å ta av fett på lavkarbo...

Nokon som kan linke til nokon ordentlege kjelder?

 

Ang. ZMA, er det lurt å kjøpe i Sverige eks. Nordby?

lurte på å kjøpe denne: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/68?gclid=CIOX7d_MtKUCFU0w3godbC2DDA

Er visstnok 50% og 400kr for 1000kapsler er vell ikkje så galt?

Lenke til kommentar

Om du skal miste mer fett så må du i kcal-underskudd og da er det litt pussig at du ønsker å bruke tilskudd man generelt sett bare bruker ved kcal-overskudd... :hmm:

 

Men ja, det skal gå en å bygge muskler samtidig som man mister fett.

Ser det at mange her på forumet har gode resultater med leangains. Har ikke viljen selv til å klare det, men de som benytter denne metoden har visst gode resultater :)

 

Sjekk ut scooby i signaturen min for mer info om å bygge muskler mens man mister fett... :)

Lenke til kommentar

Om du skal miste mer fett så må du i kcal-underskudd og da er det litt pussig at du ønsker å bruke tilskudd man generelt sett bare bruker ved kcal-overskudd... :hmm:

Hva er galt med ZMA, kreatin og protein om man skal ha kcal-underskudd? Vil tro de som bruker dette på bulk også bruker det på deff.

 

Edit: Men man justerer kanskje ned bruken av proteinpulver. Kommer selvsagt an på kostholdet.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Er det riktig at fett ikke lagres i kroppen? Praktisk sett? Var det typen til muttern sa shø. Han sa det bare var karbohydrater som ble ble lagret fordi kroppen brukte det meste fettet.

Pirk ham i bilringen og spør om det er karbohydrater som henger og slenger :)

 

Hvis han mener at de lagres på forskjellige måter har han rett. Karbohydrater lagres som glykogen i muskler og lever (inne i kroppen) og er lett tilgjengelig energi, mens det meste av fettet lagres som underhudsfett.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det riktig at fett ikke lagres i kroppen? Praktisk sett? Var det typen til muttern sa shø. Han sa det bare var karbohydrater som ble ble lagret fordi kroppen brukte det meste fettet.

Pirk ham i bilringen og spør om det er karbohydrater som henger og slenger :)

 

Hvis han mener at de lagres på forskjellige måter har han rett. Karbohydrater lagres som glykogen i muskler og lever (inne i kroppen) og er lett tilgjengelig energi, mens det meste av fettet lagres som underhudsfett.

 

Nei tror han mente at vi bruker fettet enklest og at det er karbohydratene som lettest blir til fett om man ikke bruker det.

 

Logisk hvis man tenker på kroppsbyggere som kjører lavkarbo for å få frem musklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...