Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig! Godt flere prioriterer trening så høyt :) Men fy så mye man må trene for å få resultater. Skulle tro en som trente så mye så ut som Greg Plitt (R.I.P :p), men det kommer jeg nok aldri til å gjøre gitt. Da må det noe skikkelig 'kosttilskudd' til iallefall!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Nærmer seg endelig slutten på proteinpulveret, og tenkte å prøve ut litt mer kvalitet. Er alt av MyRevolution og TN bra saker? Mener disse var de som ble nevnt tidligere som var fair når det gjaldt innholdsdeklarasjon osv. Gjelder det isåfall alle variantene deres?

 

Og i den anledning, kasein vs myse? Dukien? Gidder ikke lese tvilsomme artikler fra bodybuilding.com, t-nation osv. som alle peker i hver sine retninger...

Lenke til kommentar

Myse fører til raskere stimuli de første 2t, mens kasein totalt viser de samme resultatene bare over >3t Forskjellene i opptak mellom disse er heller ikke så store som det gis inntrykk av. For myse (tatt alene) er rundt 10 +/- gram per time raskere enn kasein; 6 +/- gram per time (alene). I det store bildet er begge to et like bra valg, selv om retrospektivt har vært mye interesse for myse grunnet dens høyere innhold av leucine. Har du problemer med å få spist etter treningen / lang tid kan myse bli mer hensiktsmessig. Er det ment som supplement i andre perioder i dagen kan kasein være å foretrekke. :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

strongr(tn) og myrevolurion er bra ja. 

Siden M og K har sine kvaliteter bruker jeg myoprotein med 50/50 , samt det er av isolat.

Men jeg er litt lat, så mryker myos gainer, også isolat, men det tekker proteinbehovet sammen med kosten så bra at jeg nesten ikke rører rene proteintilskuddet. 

I desenber (was..) desember har vel tn alltid prozyme ol på julekalenderen 

Endret av War
Lenke til kommentar

Kjempebra, helt til shake nr 5 dag 63 og man spyr.

tn/myo har som hovedmål å være mest mulig nøytral, så man kan drikke shaken etter 14 år også eller 40 år.

 

Ellers ganske bra blanda det produktet, og ja tn var bedre før, men de måtte endre korna siden de kom dårlig ut i noen tester når en røbett-farge-klump kom på 30x størrelsen på korna drepte hele testen og labben trudde det var røbetter med proteinsmak.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke en kran?

I arbeidslivet er ofte sjauing, løfting og lemping mye mer gunstig enn kran kan nevne tre vesentlige punkter som går igjen.

1: 1500-2000,- i timen for leie av mobilkran med fører. 

2: vanskelig og komme til med kran av forskjellige grunner.

3: Ofte går det mye saktere med kran pga. stropping og anhuking, og det at kranførere ikke tør løfte like fort som folk.

 

Ett bedre spørsmål er hvorfor jobbe i ett yrke der man må løfte på ting?

Lenke til kommentar

Hva gjør dere med tanke på hard hud og får å unngå at det rives av?

Har lest at man må passe på å ikke få for mye hard hud, så å feks bruke sandpapir å "slipe" det ned anbefales.

Dog er det utrolig tungvindt, så jeg bruker heller en veldig skarp saks!

Slet lenge med at jeg rev av hud i hendene inder markløft, men endret grepet og problemet var løst. Hvis det er her du sliter, prøv å legge stanga lengre ned mot roten av fingrene, og ikke midt i håndflaten. Da får ikke stanga dratt med seg og revet av huden under løftet. :)
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om meget ensidige proteinkilder?

Klarer ikke å finne noe slags stoff om temaet.

 

Om en henter mesteparten av sitt proteininntak fra la oss si melk, skyr, kesam, whatever. Kan man få mangelsymptomer av noe slag?

 

Gitt at en spiser grønnsaker til fisk, kjøtt og fugl til middag ellers...

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...