Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nylig startet bulkesesongen frem mot våren. I tillegg til styrke ønsker jeg å legge mer vekt også på kondisjon, da jeg har som mål og forbedre mine prestasjoner på 3000 meter. Min bekymring blir da om jeg rett og slett trener for mye/for ofte?

 

Pdd. trener jeg 5-6 ganger i uken, med minimum en kondisjonsøkt (intervaller). Overkropp A og Ben A på mandag og tirsdag, Intervaller på Onsdag samt Overkropp B og Ben B på henholdsvis torsdag og fredag. Dersom det lar seg gjøre, tar jeg meg gjerne en økt med intervaller på lørdag eller fredag. 

 

Åpenbart får jeg et enorm behov for kalorier i følge med 6-7 timer trening i uken. Har jeg likevel gode sjanser for å legge på meg en grei mengde masse i løpet av vinteren? Ligger mellom 94 - 96 kg, så har allerede klart å legge på meg 2 kg ila. de siste to ukene.

 

Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar

De lærde mener det kan redusere stølhet noe, det er vel det man evt tjener. 

 

Er det noe du "mangler" så er det protein som ikke puls-spiker, dvs kasein som blir liggende som en gele i magesekken og frigjør aminosyrer over tid , for eks om natta. 

Derav mitt valg på et 50/50-pulver. 

Lenke til kommentar

Neida, men jeg tar myse etter trening så da kan det kanskje være greit å ta kasein på kveldstid slik at det blir tilført til musklene gjennom natten. Myse har jo en mer umiddelbar effekt og er derfor fint å ta rett etter trening når musklene har høyt behov for det, men det betyr jo ikke at musklene ikke trenger proteiner ellers, så da tenker jeg at det er greit å ta det på kveldstid før man legger seg eller hvilket som helst annet tidspunkt på hviledager (som sikkert er greit?).

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at hvis man ligger i et solid overskudd hver dag med et greit kosthold, trenger man ingen tilskudd. Da kan du ta alle pengene du bruker på tilskudd, og kjøpe laks, kjøttdeig, havregryn, poteter, frukt, yoghurt, melk, egg, nøtter, snop, kjeks, brød, pålegg, is, grønnsaker, blåbær, kondomer og masse annet som er gøy og godt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at hvis man ligger i et solid overskudd hver dag med et greit kosthold, trenger man ingen tilskudd. Da kan du ta alle pengene du bruker på tilskudd, og kjøpe laks, kjøttdeig, havregryn, poteter, frukt, yoghurt, melk, egg, nøtter, snop, kjeks, brød, pålegg, is, grønnsaker, blåbær, kondomer og masse annet som er gøy og godt.

Det har du rett i, men jeg er ganske dårlig på å spise ordentlig. Jeg tror jeg rett og slett er for lat til å bruke tid på å lage mat.

Men de fleste måltidene mine er ganske sunne. Skal sies at jeg ikke lager maten hjemme så jeg spiser det som blir servert.

Det eneste jeg gidder å lage er å lage litt eggerøre, kjapt og enkelt, steke makrell i tomat, også kjapt og enkelt samt. at det smaker mye bedre enn ustekt, så gidder jeg også å steke fiskepinner som jeg bruker som pålegg på grovtbrød. Det tar litt lenger tid, men er enkelt som faen :)

Noen ganger så tar jeg også å spiser tunfisk på boks som mellommåltid. Metter veldig godt.

 

Det må også nevnes at jeg prøver å ta av noen kilo og jeg tar derfor Ripped Hardcore som gjør at jeg mister appetitten og samtidig klarer å trene på tom mage om morgenen/formiddagen. Men jeg spiser mat etter trening, så jeg lever ikker av kosttilskudd.

Lenke til kommentar

Nye studie demonstrerer at lengre pauser kan være bedre enn kortere pauser om formålet er muskelvekst. Metodisk bra utført og interessant. 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Longer+inter-set+rest+periods+enhance+muscle+strength+and+hypertrophy+in+resistance+trained+men&utm_content=bufferbdf4b&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Stilig, helt motsatt av myorep / okklusjonstrening hvor folk får fantastiske resultater.

Kommer en ny dr.-avhandlig fra ntnu også snart som også hadde resultater i skyene 

 

Liiiit skeptisk til studier hvor folk trener, hvem gir de mat og hvor mye spiser de osv. 

Hvor optimalt har de trent og spist fra før ol. 

Lenke til kommentar

Nye studie demonstrerer at lengre pauser kan være bedre enn kortere pauser om formålet er muskelvekst.

 

Jeg har en sprø-o-meter - testet den nå og fikk faretruende høye verdier.

 

Må si jeg blir sprø av all forskning hit og dit innen trening og kosthold - den ene sikre kilden sier "ditt" og den andre "datt".

 

Jeg mener folk flest må slutte å dvele for mye - finn en stil man liker, få resultater og deretter tro på den og kjør den fullt ut. Når folk har troa på det de driver med kan de merkeligste ting skje.

 

Såkalte "nye studier" kom for sikkert 40 år siden. Deretter kom det motsatte studiet, bare for å bli taklet på nytt og på nytt, frem og tilbake av "nyere studier" i kontrast hele veien.

 

Jeg har ihvertfall ingen planer om å begynne å drøye ut pausene mine for å se om resultatene blir bedre.

 

og...dette var på ingen måte kritikk til posten din Dukien :) ...blir bare som sagt sprø av fremogtilbake-folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...