Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mye tar han for en runde innom? Er ikke veldig ivirg på å dra til Lillestrøm skal jeg være helt ærlig.

Jeg er faktisk ikke sikker, jeg får styrkeløfterrabatt. Vil tippe et sted mellom 5-800? Kan høre!

Yes. Hvis du har såpass kontakt kan du spørre hva "første time" vil koste også. Ofte litt dyrere.

Ofte litt billigere ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har erfaring med frykelig til ulyder i kneet?

Video fra jeg gikk opp trappen på fredag:

 

Hvem i Oslo må jeg besøke for å høre hva som foregår her?

Christian hos Gnist på Gjettum!

 

Har ikke erfaring med ulyder fra kneet, men han har hjulpet meg tilbake fra menisk-skade. :)

 

Ingenting som er i sentrum? :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvor mye tar han for en runde innom? Er ikke veldig ivirg på å dra til Lillestrøm skal jeg være helt ærlig.
Jeg er faktisk ikke sikker, jeg får styrkeløfterrabatt. Vil tippe et sted mellom 5-800? Kan høre!
Yes. Hvis du har såpass kontakt kan du spørre hva "første time" vil koste også. Ofte litt dyrere.

Ofte litt billigere ja :)

 

Mulig, men strider mot det jeg har hatt av erfaring. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mye tar han for en runde innom? Er ikke veldig ivirg på å dra til Lillestrøm skal jeg være helt ærlig.
Jeg er faktisk ikke sikker, jeg får styrkeløfterrabatt. Vil tippe et sted mellom 5-800? Kan høre!
Yes. Hvis du har såpass kontakt kan du spørre hva "første time" vil koste også. Ofte litt dyrere.
Ofte litt billigere ja :)

Mulig, men strider mot det jeg har hatt av erfaring.
Trøttsom erfaring. Alle mine steder, soneterapauter, akupunktører, kiropraktorer og dyrleger har hatt en billigere oppstartstime. Deretter fast, høyere pris.

Virker logisk og spør du meg.

 

Lykke til og håper det ordner seg med knekkinga :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mye tar han for en runde innom? Er ikke veldig ivirg på å dra til Lillestrøm skal jeg være helt ærlig.
Jeg er faktisk ikke sikker, jeg får styrkeløfterrabatt. Vil tippe et sted mellom 5-800? Kan høre!
Yes. Hvis du har såpass kontakt kan du spørre hva "første time" vil koste også. Ofte litt dyrere.
Ofte litt billigere ja :)
Mulig, men strider mot det jeg har hatt av erfaring.
Trøttsom erfaring. Alle mine steder, soneterapauter, akupunktører, kiropraktorer og dyrleger har hatt en billigere oppstartstime. Deretter fast, høyere pris.

Virker logisk og spør du meg.

 

Lykke til og håper det ordner seg med knekkinga :)

 

Har kun vært borti at kartleggingstimen har vært dyrere enn etterkommende timer. 

 

Takk, det håper jeg også :D

Lenke til kommentar
 

Noen som har erfaring med frykelig til ulyder i kneet?

Video fra jeg gikk opp trappen på fredag: 

 

 

 

Hvem i Oslo må jeg besøke for å høre hva som foregår her? 

Jeg har hatt meget god erfaring med Kjetil Larsen (http://treningogrehab.no/). I mitt tilfelle har det vært pga rygg, men beskriv problemet ditt i en mail så kan han nok avgjøre om han kan hjelpe deg. Ser han kjører en 2t for prisen av 1 nå så da får du 2t til 849. Holder til på Hasle (Oslo Tennis Senter). 

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mye tar han for en runde innom? Er ikke veldig ivirg på å dra til Lillestrøm skal jeg være helt ærlig.
Jeg er faktisk ikke sikker, jeg får styrkeløfterrabatt. Vil tippe et sted mellom 5-800? Kan høre!
Yes. Hvis du har såpass kontakt kan du spørre hva "første time" vil koste også. Ofte litt dyrere.
Ofte litt billigere ja :)

Mulig, men strider mot det jeg har hatt av erfaring.
400 for første time.

 

Kjetil som anbefales ovenfor her er elektriker og har lest seg opp på internett. Treffer av og til, men er generelt på villspor. Velkjent på Fitnessbloggen. Oppsøk noen med utdannelse når du først skal bruke penger på det :)

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har erfaring med frykelig til ulyder i kneet?

Video fra jeg gikk opp trappen på fredag:

 

Hvem i Oslo må jeg besøke for å høre hva som foregår her?

Christian hos Gnist på Gjettum!

 

Har ikke erfaring med ulyder fra kneet, men han har hjulpet meg tilbake fra menisk-skade. :)

 

Ingenting som er i sentrum? :p

 

Fysioterapeut Tom Wilhelmsen er i sentrum. Ikke personlig erfaring, bare kjenner til. 

 

Men Christian på Gjettum er verdt t-baneturen, altså! Lett! :)

Lenke til kommentar
 
 
 

400 for første time.

Kjetil som anbefales ovenfor her er elektriker og har lest seg opp på internett. Treffer av og til, men er generelt på villspor. Velkjent på Fitnessbloggen. Oppsøk noen med utdannelse når du først skal bruke penger på det :)

 

Om han er tidligere elektriker eller ei er vel irrelevant for om han kan hjelpe andre med kroppen? Min er erfaring er hvert fall at han treffer meget godt og det ville han ikke gjort uten kunnskap. 

 

For meg er det det samme om noen har avlagt en eksamen eller to så lenge jeg får hjelpen jeg trenger. 

Lenke til kommentar
 

Om han er tidligere elektriker eller ei er vel irrelevant for om han kan hjelpe andre med kroppen? Min er erfaring er hvert fall at han treffer meget godt og det ville han ikke gjort uten kunnskap. 

 

For meg er det det samme om noen har avlagt en eksamen eller to så lenge jeg får hjelpen jeg trenger. 

 

Jeg kan forstå en slik tankegang, og i enkelte tilfeller kan det sikkert være helt forsvarlig å benytte uutdannet hjelp. Dog, i situasjoner hvor det kan være en reell patologi (reumatologi, kreft, skader på leddbånd/ligamenter, inflammasjon), går man glipp av den type faglig fundert differensialdiagnostisering som et helsepersonell gjør. I verste tilfelle utsettes nødvendig behandling med lang tid, og plagene kan ha blitt verre, kanskje til og med irreversible. Når prisen er såpass lik som den er, ville jeg i enhver situasjon valgt et godt helsepersonell fremfor en god PT.

Lenke til kommentar

For å komme med et annet forslag: Hans og Olaf fysioterapi. De holder til i Torggata bad. Jeg ble anbefalt de av manuellterapeuten min i Bergen, da jeg hadde behov for en fysioterapeut i Oslo. 

Det er ganske vill forskjell i pris hvis man har rekvisisjon eller ikke, men da jeg gikk der i fjor sommer var det også veldig stor forskjell i ventetid. Uten rekvisisjon fikk jeg time på en uke, med rekvisisjon hadde ventetiden vært nærmere 2 måneder. 

Lenke til kommentar

Konge folkens, skal se gjennom alle forslagene. 

 

En liten ting, tror dere problemet mitt er noe som må fikses med flere besøk hos en profesjonell, eller vil det mest sannsynlig holde å få kartlagt problemet, og bli sendt hjem med en plan for å forbedre/forebygge? 

Skal hjem til jul om ikke så lenge, så hvis det ikke trengs jevnlige besøk kunne jeg booket en time eller to hjemme.

Er vel bortimot umulig å si, men det skader vel ikke å spørre. 

Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden gjort en liten og meeget kjapp revidering av volumprogrammet mitt - mest for å få litt avveksling i hverdagen, og også litt for å la kroppen få litt forandring.

 

Hittils har jeg kjørt disse øvelsene i myo-style 3 ganger i uken, 48t hvile mellom hver utførelse -

  • Bulgarsk med hantler
  • Brystpress med hantler
  • Adolf press
  • Franskpress
  • Lats nedtrekk m/bredt grep
  • Stående roing m/hantler
  • Bicepscurl m/ez-stang

Den siste tiden har jeg gjort forsøk på å bytte ut enkelte dager/øvelser med andre, for å få litt forandring:

Jeg har da kjørt, istedet for:

  • Facepulls
  • Lats nedtrekk med smalt grep
  • Sittende roing m/bredt grep
  • Triceps nedtrekk m/tau
  • En-hånds bicepscurl med kabel

La meg si det slik at det tok ganske nøyaktig 1stk treningsøkt for meg å forstå at jeg hadde et luksusproblem.

 

-Triceps m/tau - tja, ok. Om man får med seg den øvre delen av armen en bit opp på hver rep. kan den vel muligens være et alternativ til franskpress ved å få med seg alle tricepshodene - men på ingen måte må den være en erstatning.

 

-En-hånds bicepscurl med kabel - ok, denne er god. fantastisk kontakt med biceps.

 

-Facepulls - Kjære tid! jeg kan ikke fatte hva folk ønsker å oppnå med denne øvelsen. Jeg vet at de fleste utøverne utfører den og har estimert med en viss mengde kritikk ved enne uttalelsen - men fyttikatta for en surreøvelse. Waste of time! Ren møkk og totalt unødvendig.

 

Sittende roing m/bredt grep + lats smalt nedtrekk - søppel og totalt waste om man får med seg baser og øvelsene listet opp øverst.

 

Jeg kan kjapt si at øvelsene listet opp øverst er så til de grader robuste, at alle andre øvelser føles som søppel.

 

Hopper kjapt ut av det nye og tilbake til det gamle.

 

 

Min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-Facepulls - Kjære tid! jeg kan ikke fatte hva folk ønsker å oppnå med denne øvelsen. Jeg vet at de fleste utøverne utfører den og har estimert med en viss mengde kritikk ved enne uttalelsen - men fyttikatta for en surreøvelse. Waste of time! Ren møkk og totalt unødvendig.

 

Min mening.

Haha, artig lesning. Jeg er helt uenig. Avslutter omtrent alle dager hvor jeg kjører noen form for dytte-øvelser med facepulls. Det føles så utrolig godt, og jeg føler selv at det er en fin måte å balansere belastningen på skuldrene på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

-Facepulls - Kjære tid! jeg kan ikke fatte hva folk ønsker å oppnå med denne øvelsen. Jeg vet at de fleste utøverne utfører den og har estimert med en viss mengde kritikk ved enne uttalelsen - men fyttikatta for en surreøvelse. Waste of time! Ren møkk og totalt unødvendig.

 

Min mening.

Haha, artig lesning. Jeg er helt uenig. Avslutter omtrent alle dager hvor jeg kjører noen form for dytte-øvelser med facepulls. Det føles så utrolig godt, og jeg føler selv at det er en fin måte å balansere belastningen på skuldrene på. :)

 

Jau, alle kjører denne øvelsen virker det som - så noe godt i den er det helst sikkert. :)

 

Jeg har bare forsøkt å finne behovet for den, når man har reale øvelser ellers, som listet opp over - jeg anser den som litt bortkastet, på samme måte som sidehev m/hantler og lignende flaksing...

 

Jeg ser ikke behovet for "små-øvelser" - denne er ikke "enestående" for en enkelt muskelgruppe slik jeg ser den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...