Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den brukes nok mest for å skaffe flesk der dommere krever det.

Typisk øvelse man ser på gymmet noen mnd før konkurranser.

Forgjeves da, siden de da er på deff.

Bare nysgjerrig- vil ikke selv topptrente kroppsbyggere kunne få fremgang ved å isolere muskler de ikke fokuserer på ellers, selv på underskudd?

 

Husker jeg leste en imponerende kroppsbygger som fortalte at dette var en av måtene han joldt motivasjonen oppe på, når han slet med å kunne bli stort mye større pga genetiske potensiale. At han isolerte mindre muskler som han ikke hadde hatt fokus på tidligere og dermed tydeligere ser fremgang her (riktignok var han ikke på deff)

Lenke til kommentar

Det nye de legger til kan raskt gjøres større ved å fylle glykogenlagrene og pumpe de ja, men rent kjøtt får de ikke på den deffen de kjører mot konkurranse hvor de skal ned i 5-6% 

 

Men ja, det pumpes bak senen, så pumpen er jo fin i dømmingen. 

Baksiden av skuldre er nok et sted de fleste har lite styrke og masse, får vel litt på roingene som nesten blir det samme.

At trening er fokusert på det man ser i speilet er en kjent sak, derav alle ubalansene som gir skader. 

 

Leg-curls 150kg , hamstring-curl-20 

Roing burde være like sterk som benken, man vil jo ha tykkelse på ryggen, ikke bare bredde.

 

Edit en o formye og sikkert et par forlite noen andre steder. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Bra for nedre trapz for oss som ikke klarer å aktivere dem skikkelig under f.eks sittende roing. Fin prehab for skuldre og, som Lærevillig nevner.

Spess de som ror med smalt grep og får skuldrene ut av posisjon.

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen vil ro med smalt, det er jo å be om bråk 

Lenke til kommentar

Det er bare til å sette skuldrene helt bak og helt ned ( som i benkpress) og stikke armene frem, tar man de sa sammen så finner man lett det smaleste grepet man kan ha uten å slippe frem skuldrene. 

 

Forøvrig samme med skuldre i nedtrekk, de skal ikke opp og skuldra blir rare med hendene i været med smalt grep. 

Lenke til kommentar

Det er bare til å sette skuldrene helt bak og helt ned ( som i benkpress) og stikke armene frem, tar man de sa sammen så finner man lett det smaleste grepet man kan ha uten å slippe frem skuldrene. 

 

Forøvrig samme med skuldre i nedtrekk, de skal ikke opp og skuldra blir rare med hendene i været med smalt grep. 

Nei, for du får ikke det samme draget og belastningen mot latsen. Jeg kan fint dra hele stacket for reps med smalt grep. 

 

Begge øvelsene har sin plass, og den ene trenger ikke nødvendigvis trenes eksklusivt.

Lenke til kommentar

strongman gjør mye jalla, må jo forvente at de skal ro smalt og løfte rundte stener 

 

Siktet litt mer mot de som skal bygge litt kjøtt , helst så skadefritt som mulig med den laveste risikoen. 

 

 

Denne fyren her bærer ikke poser hjem fra butikken engang, en liten feil belastning kan drepe hele opplegget hans  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 

Det er å ta det litt langt 

post-64596-0-83090000-1448313866_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får mye bedre kontakt med lats og midtrygg, ved bruk av smal roing. Det handler jo om å kombinere øvelser som funker for deg.

 

Ja jeg tenker dette blir relativt og opp til hver enkelt - selv får jeg veldig mye mindre kontakt med smalt grep enten det gjelder sittende eller nedtrekk.

Jeg føler også at det er mye sunnere belastning for skuldrene å kjøre bredt - mye enklere å fokusere på rett teknikk.

Smale grep føles mer som "spissing" av muskler fremfor bredt som tar hele fjøla i en smekk.

 

Men slik er nå jeg.

 

Som innlegget mitt litt tidligere sier har jeg vært på utkikk etter litt variasjon i isolasjonsøvelsene - men jeg merker fryktelig fort at øvelsene jeg allerede har er meget gode - både frustrerende og motiverende på en og samme gang.

Lenke til kommentar

strongman gjør mye jalla, må jo forvente at de skal ro smalt og løfte rundte stener 

 

Siktet litt mer mot de som skal bygge litt kjøtt , helst så skadefritt som mulig med den laveste risikoen. 

 

 

Denne fyren her bærer ikke poser hjem fra butikken engang, en liten feil belastning kan drepe hele opplegget hans  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 

Det er å ta det litt langt 

Tør vel påstå at jeg har bygd mer kjøtt enn den gjennomsnittlige gymrotta uten bred roing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...