Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener noen her inne sa rundt 60% av benkpress. Så du skulle vel egentlig hatt minst 10kg til i OHP. Men, det varierer vel fra person til person. Kanskje teknikken din i benk er riktig (evt dårlig så du jukser litt), eller at teknikken i OHP er dårlig (evt riktig i forhold til benken, altså du jukser ikke i OHP). Håper det var lett å skjønne:p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

OHP er den største skadegreia som er på et gym, ser fler og fler som ikke skal konkurrere, men bare trene for seg selv skadefritt ta den ut. 

Det er også en av de mest krevende øvelsene teknikkmessig, lats-base , skuldre, albuer osv. 

For å sette det litt på spissen, så klarte ingen av sandviks 10 pter på kurset å utføre den bra og rett og det er personer som er pter med fokus på rett teknikk, det tok lang tid selv for oss å få til.

Jeg var opp i 90kg på 5x5 på den, men har kuttet den ut helt , mener den er for risky for hva jeg er villig til å gamble på. 

Lenke til kommentar

Kommer meg forhåpentligvis på gymmen snart når jeg blir frisk.

 

Uansett, har litt fett som jeg vil ha bort. Jeg vet ikke om jeg først skal bare trene kondis til jeg er nede i ønsket form, for og så trene styrke. Man sier kondis ikke er nødvendig og at med styrketrening mister man fettet, men dette tar vel lengre tid? For jeg så lite fremgang i kroppen det året jeg trente aktivt og spiste riktig (dvs ingen søtsaker, men tre-fire måltider om dagen og så proteiner). Muskler fikk jeg men kroppen så så og si lik ut hele veien. Men ikke vet jeg, hva sier dere?

Lenke til kommentar

Når jeg trener kardio og får en ca-verdi på forbrente kalorier, holder det å erstatte disse med karbo? Kalori-appen min legger disse til fordelt på makroene med samme forhold som det daglige behovet mitt, noe som etter en grei sykkeløkt utgjør bl.a. nesten 100g ekstra protein. Er det ikke begrensa hvor mye protein kroppen klarer å ta opp, samme hvor mye en har trent?

Lenke til kommentar

hva er greie tall for "over head press" ? drar vel opp 130 i benk men sliter med 65 i OHP...? er det for puslete kjærnemusklatur?

Da bør du trene mer skuldre. Det være seg med hantler eller stang. 

 

OHP er den største skadegreia som er på et gym, ser fler og fler som ikke skal konkurrere, men bare trene for seg selv skadefritt ta den ut. 

Det er også en av de mest krevende øvelsene teknikkmessig, lats-base , skuldre, albuer osv. 

For å sette det litt på spissen, så klarte ingen av sandviks 10 pter på kurset å utføre den bra og rett og det er personer som er pter med fokus på rett teknikk, det tok lang tid selv for oss å få til.

Jeg var opp i 90kg på 5x5 på den, men har kuttet den ut helt , mener den er for risky for hva jeg er villig til å gamble på. 

Ja, men så kan man skade seg greit andre øvelser også. Teknikk er et forbehold man må ta i stort sett alle øvelser, og det at skaderisikoen er der, er rett og slett for dårlig argument for å ikke gjøre det. Da bør man ikke gå ut døra heller, for man kan jo bli påkjørt av en buss.

Lenke til kommentar

Tar opp blir så relativt, skal man ned i vekt er ikke 3g pr fettfrie kg uvanlig og 1,7ish på bulk. 

Noe mer en det er penger ut av vinduet uansett. 

Erstatte kardiotap med karb/fett er jo helt legit

 

 

Bush: Alt blir tatt opp. Når kroppens behov for aminosyrer til nysyntese er dekket vil karbonskjelettet benyttes som energikilde og overskudd-nitrogen blir skilt ut. 

 

Dårlig formulering. Med opptak mente jeg altså kroppens proteinbehov. Da holder jeg meg til karbs og fett for å dekke kaloritapet. Ellers hadde syklinga fort blitt ekstra dyr. :p

Lenke til kommentar

OHP er den største skadegreia som er på et gym, ser fler og fler som ikke skal konkurrere, men bare trene for seg selv skadefritt ta den ut. 

Det er også en av de mest krevende øvelsene teknikkmessig, lats-base , skuldre, albuer osv. 

For å sette det litt på spissen, så klarte ingen av sandviks 10 pter på kurset å utføre den bra og rett og det er personer som er pter med fokus på rett teknikk, det tok lang tid selv for oss å få til.

Jeg var opp i 90kg på 5x5 på den, men har kuttet den ut helt , mener den er for risky for hva jeg er villig til å gamble på. 

 

 

Hva er din alternativtrening for skulder? For volum :)

Lenke til kommentar

Jeg skal reise bort til Thailand i forbindelse med futsal mesterskap, der blir det endel dødtid. Så jeg ønsker å lese noen bøker om kosthold, som gir meg bedre forståelse og motivasjon til å sette opp en riktig kostholdsplan siden jeg er ferdig med deff nå og skal øke musklemass nå uten å buffe så mye (altså legge på mye fett)

 

 

Noen tips?

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Jeg skal reise bort til Thailand i forbindelse med futsal mesterskap, der blir det endel dødtid. Så jeg ønsker å lese noen bøker om kosthold, som gir meg bedre forståelse og motivasjon til å sette opp en riktig kostholdsplan siden jeg er ferdig med deff nå og skal øke musklemass nå uten å buffe så mye (altså legge på mye fett)

 

 

Noen tips?

http://www.leangains.com/

 

Slå deg løs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...