Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

I dag er jeg i det delende hjørnet. Se bort i fra strekkmerker og plaster og dårlig sensur.

 

Magen er et evinnelig tema for min del.

 

Sett forfra:

post-36447-0-41111600-1416946008_thumb.jpg

 

Sett fra siden:

post-36447-0-94245000-1416946015_thumb.jpg

 

Og mine fantastiske armer og skuldre (haha :p), for å veie opp for fleskebildene:

post-36447-0-72346400-1416946019_thumb.jpg

 

Tror dere det skjuler seg noe under magefettet? Er det noe håp for at jeg en dag skal klare å få deffet frem noe der? Er "streken" på sidene bare et skille mellom fett og ikke fett, eller er det muskler?

 

Stay tuned.

Endret av darkness|
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par måneder med kaloriunderskudd, så får du vekk siste rest der.

 

Kommer jo helt an på målene dine da. Om du vil bli sterkere, er det like greit å vente.

 

Jeg ryker på en smell stadig vekk, så jeg er elendig på å ligge på underskudd. Føler det skal så ekstremt lite til før jeg går på overskudd. Jeg er så "uheldig" at jeg har en fantastisk kantine på jobb, med varmmat hver dag, og jeg er en sucker for varmmat. De ukene jeg får trent skikkelig er det dog ikke noe stort problem. Jeg eeeeeelsker mat, og jeg får ikke trent nok. Livet er hardt ;)

Lenke til kommentar

Myse- eller kaseinprotein? Which one, eller er det ett fett? Begge fungerer vel likt bare at kasein er tregt protein.

Grovt sagt viser litteraturen flest midlertidige forskjeller i proteinsyntesen, hvor myse fører til raskere stimuli de første 2 timene, mens kasein totalt viser de samme resultatene bare over >3 timer. Forskjellene i opptak mellom disse er heller ikke så store som man gir inntrykk av, hhv 6+/- for kasein og 10 +/- g/per time for myse. Dette lar seg også påvirke av den totale sammensetningen i måltidet; protein alene eller i et måltid som inneholder karbohydrater og fett. Hastigheten på opptaket dikteres av mengden og en sammensatt måltid kan eksempel ligne mer på kasein, grunnet begrensinger i absorpsjon og kapasiteten for transport. Samtidig er det indikasjoner at det siste måltidet før leggetid kan med fordel ha mer treg sammensetning, trolig er dette flisespikkeri. :)

 

 

Jeg ryker på en smell stadig vekk, så jeg er elendig på å ligge på underskudd. Føler det skal så ekstremt lite til før jeg går på overskudd. Jeg er så "uheldig" at jeg har en fantastisk kantine på jobb, med varmmat hver dag, og jeg er en sucker for varmmat. De ukene jeg får trent skikkelig er det dog ikke noe stort problem. Jeg eeeeeelsker mat, og jeg får ikke trent nok. Livet er hardt ;)

 

Synes det ser temmelig bra ut, jeg, mer enn godkjent i min bok. Litt dårlig kvalitet på bilder men husk at livskvalitet er et valid argument. Å være unødvendig streng kan føre til det motsatte resultat av hva man ønsker. Noen jenter er også genetisk betinget for å ha en litt høyere fettprosent rundt hofte/mage/lår og er trolig forankret i evolusjonen. Det vil jo være hensiktsmessig å beskytte fosteret med subkutant fett, både for varme og isolasjon.

 

 

 

Her ble det partytur til Kiev. Klubbet hardt selv i ganske mange timer og spiste kun biff + ekstremt lite søvn... Har fortsatt hangover...
Nytt forsøk neste år til Qlimax! Og haha, that feeling. Når man først drar til utlandet så er det ikke noe vits å ha restriksjoner. Er man på ferie er man på ferie. :D Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Et par måneder med kaloriunderskudd, så får du vekk siste rest der.

 

Kommer jo helt an på målene dine da. Om du vil bli sterkere, er det like greit å vente.

Jeg ryker på en smell stadig vekk, så jeg er elendig på å ligge på underskudd. Føler det skal så ekstremt lite til før jeg går på overskudd. Jeg er så "uheldig" at jeg har en fantastisk kantine på jobb, med varmmat hver dag, og jeg er en sucker for varmmat. De ukene jeg får trent skikkelig er det dog ikke noe stort problem. Jeg eeeeeelsker mat, og jeg får ikke trent nok. Livet er hardt ;)

Varmmat er svaret på alle mine problemer. Har hele mitt treningsliv slitt med og oppå høye nok makroer for og gå opp i vekt. Nå spiser jeg 3 varme måltid om dagen. Bom 3k kcal med ei gang.

Lenke til kommentar

Det er her disiplin og selvbeherskelse kommer inn. Den vanskelige delen mao.

Det går stort sett bra 5 av 7 dager i uken å ligge på underskudd såfremt humøret er greit. Men er litt som Dukien sier. Handler om livskvalitet. Jeg skal se hvor langt jeg klarer å strekke det, så får jeg heller gå opp igjen etterpå. Det virker klin umulig å bli kvitt alt fettet på magen. Jeg har jo hatt lavere fettprosent i sommer, men da trente jeg 6-7 dager økter i uken. Det er ikke overkommelig nå. Men selv da hadde jeg fremdeles ikke helt flat mage. Jeg var bare veldig veldig tynn ellers :p

Lenke til kommentar

Jeg har merket i det siste at korsryggen min sliter med å holde kroppen min oppreist når jeg tar knebøy. Burde jeg heller ta en pause fra knebøy og fokusere på markløft? Henger etter med markløften ettersom jeg var veldig usikker på teknikken, og startet derfor et par måneder senere med å trene det. Er vel egentlig fortsatt usikker på teknikken, men burde jeg isåfall trene meg opp på markløft før jeg øker vekten på knebøy? Og hvor bør vekten på hver av øvelsene ligge på i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar

Spør deg selv om det egentlig er verdt det. Jeg har hatt sixpack og det fjaset der, men det har ingenting for seg. Mindre synlige magemuskler og trivselvekt for min del.

 

Mangr tror flat mage skal gjøre dem lykkelige, men da finner du bare noe nytt du ikke er fornøyd med.

Og når man kommer seg ned til fettprosenten hvor man har 6pack så er man liksom "ferdig"...

 

Enig i at stadig progresjon får ta plassen for eksponering av magen. Hva faen, her nord får vi bare vist magen i svømmehallene... :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har merket i det siste at korsryggen min sliter med å holde kroppen min oppreist når jeg tar knebøy. Burde jeg heller ta en pause fra knebøy og fokusere på markløft? Henger etter med markløften ettersom jeg var veldig usikker på teknikken, og startet derfor et par måneder senere med å trene det. Er vel egentlig fortsatt usikker på teknikken, men burde jeg isåfall trene meg opp på markløft før jeg øker vekten på knebøy? Og hvor bør vekten på hver av øvelsene ligge på i forhold til hverandre?

Kjør begge. Både korsrygg og kjerne får kjørt seg bra i bøy.

 

Maksen i begge øvelsene er gjerne ujevne i begynnelsen, men vil bli jevnere over tid.

Det er klart forskjell fra person til person også.

Lenke til kommentar

Spør deg selv om det egentlig er verdt det. Jeg har hatt sixpack og det fjaset der, men det har ingenting for seg. Mindre synlige magemuskler og trivselvekt for min del.

 

Mangr tror flat mage skal gjøre dem lykkelige, men da finner du bare noe nytt du ikke er fornøyd med.

Det vil jo alltid være noe, men hvis jeg når målet med magen, så vil de neste målene være "sunnere". Vil gå mer på å bli sterkere, bygge mer muskler osv. Altså heller overskudd enn underskudd.

Lenke til kommentar

 

Spør deg selv om det egentlig er verdt det. Jeg har hatt sixpack og det fjaset der, men det har ingenting for seg. Mindre synlige magemuskler og trivselvekt for min del.

 

Mangr tror flat mage skal gjøre dem lykkelige, men da finner du bare noe nytt du ikke er fornøyd med.

Det vil jo alltid være noe, men hvis jeg når målet med magen, så vil de neste målene være "sunnere". Vil gå mer på å bli sterkere, bygge mer muskler osv. Altså heller overskudd enn underskudd.
Du ser veldig bra ut. Du tenger ikke gå ned mer. Forkuser heller på sunt kosthold, få i deg nok proteiner og skei ut litt innimellom. Utseende vil komme etterhvert når du ikke stresser med det. :) Skjønner ikke dette evige maset og higet blant kvinner til å bli tynnest mulig og jeg sliter med det selv som alle andre. Gikk ned fem kilo, ble ikke noe mer/mindre fornøyd. Kanskje kroppen trives med fem kilo mer enn bikinifitness-klar?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke følgende

Etter å ha tatt grep, er skuldrene rett over stanga da?

Det må de være.

Har du brystet opp så ryggen blir mer rett?

Notert :)

 

Jeg synes sumo markløft er mye lettere å få til. Bred beinstilling. Hvordan føler du utgangsposisjonen din er? Jeg løfter ikke før jeg har har en posisjon hvor jeg kjenner at jeg klarer å "låse" posisjonen og løfte riktig fra første cm. Armene strak, skuldrene på plass, spenn i korsrygg, stram kjernemuskulatur, rett i ryggen, bøy i knærne og rumpen så høyt opp man må ha den mens leggene er vertikale og armene rette.

Kan prøve dette :)

 

Vanskelig og forklare, føler vel egentlig jeg anstrenger ryggen endel når jeg løfter, selv om teknikken sitter ganske bra før løftet.

Lenke til kommentar

 

Myse- eller kaseinprotein? Which one, eller er det ett fett? Begge fungerer vel likt bare at kasein er tregt protein.

Grovt sagt viser litteraturen flest midlertidige forskjeller i proteinsyntesen, hvor myse fører til raskere stimuli de første 2 timene, mens kasein totalt viser de samme resultatene bare over >3 timer. Forskjellene i opptak mellom disse er heller ikke så store som man gir inntrykk av, hhv 6+/- for kasein og 10 +/- g/per time for myse. Dette lar seg også påvirke av den totale sammensetningen i måltidet; protein alene eller i et måltid som inneholder karbohydrater og fett. Hastigheten på opptaket dikteres av mengden og en sammensatt måltid kan eksempel ligne mer på kasein, grunnet begrensinger i absorpsjon og kapasiteten for transport. Samtidig er det indikasjoner at det siste måltidet før leggetid kan med fordel ha mer treg sammensetning, trolig er dette flisespikkeri. :)

 

 

Jeg ryker på en smell stadig vekk, så jeg er elendig på å ligge på underskudd. Føler det skal så ekstremt lite til før jeg går på overskudd. Jeg er så "uheldig" at jeg har en fantastisk kantine på jobb, med varmmat hver dag, og jeg er en sucker for varmmat. De ukene jeg får trent skikkelig er det dog ikke noe stort problem. Jeg eeeeeelsker mat, og jeg får ikke trent nok. Livet er hardt ;)

 

Synes det ser temmelig bra ut, jeg, mer enn godkjent i min bok. Litt dårlig kvalitet på bilder men husk at livskvalitet er et valid argument. Å være unødvendig streng kan føre til det motsatte resultat av hva man ønsker. Noen jenter er også genetisk betinget for å ha en litt høyere fettprosent rundt hofte/mage/lår og er trolig forankret i evolusjonen. Det vil jo være hensiktsmessig å beskytte fosteret med subkutant fett, både for varme og isolasjon.

 

 

Her ble det partytur til Kiev. Klubbet hardt selv i ganske mange timer og spiste kun biff + ekstremt lite søvn... Har fortsatt hangover...
Nytt forsøk neste år til Qlimax! Og haha, that feeling. Når man først drar til utlandet så er det ikke noe vits å ha restriksjoner. Er man på ferie er man på ferie. :D

 

 

Korrekt :D

For å si det slik, jeg var i seng kl 1400 på lørdag og 0600 natt til søndag! Så, veeeeeldig lite søvn med andre ord :D

Endret av discostu
Lenke til kommentar

 

 

– Vi valgte i første omgang å utelukke alle stangøvelser, som baseløft og olympiske løft, fra våre Hi-intensity timer. I ettertid har vi også kommet frem til at vi ønsker å fjerne pull-ups og chin-ups-øvelser fra våre Performance hi-intensity-timene, skriver Scott Owen, PT-ansvarlig i Sats Elixia.

 

http://www.nrk.no/norge/satselixia-dropper-pull-ups-fra-intensive-treningsokter-1.12063813

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...