Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duuuuuu Juliess....

 

 

Butthurt? :mrgreen:

Nå jobber jo ikke jeg som PT og har ikke noen planer om å gjøre det etter utdannelsen heller. Men ja, jeg HAR jo jobbet med det. Ingen problemer med å instruere nybegynnere i baseøvelser eller få dem til å føle seg trygge på det. Nå jobbet jeg jo mest med null utstyr og utendørs da, men.. :)

 

Det finnes råtne PT´er akkurat som det finnes dårlige saksbehandlere i NAV eller sure kassadamer på Meny. Så finnes det også flinke PT´er, gode saksbehandlere og hyggelige kassadamer. Det er ikke kun Martin Norum og Nick Tumminello som klarer å trene folk på en ok måte. :p Er litt fascinert over at hver gang PT nevnes i denne tråden så er det automatisk "håhå, lykke til på timen, håper du ikke får brokk og skiveutglidning".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Duuuuuu Juliess....

 

 

Butthurt? :mrgreen:

Nå jobber jo ikke jeg som PT og har ikke noen planer om å gjøre det etter utdannelsen heller. Men ja, jeg HAR jo jobbet med det. Ingen problemer med å instruere nybegynnere i baseøvelser eller få dem til å føle seg trygge på det. Nå jobbet jeg jo mest med null utstyr og utendørs da, men.. :)

 

Det finnes råtne PT´er akkurat som det finnes dårlige saksbehandlere i NAV eller sure kassadamer på Meny. Så finnes det også flinke PT´er, gode saksbehandlere og hyggelige kassadamer. Det er ikke kun Martin Norum og Nick Tumminello som klarer å trene folk på en ok måte. :p Er litt fascinert over at hver gang PT nevnes i denne tråden så er det automatisk "håhå, lykke til på timen, håper du ikke får brokk og skiveutglidning".

 

Haha, brokk :p

 

Joda der finnes gode PTer, men desverre så går det bare 2 gode på 5 dårlige.

 

Lenke til kommentar

 

Syns det er en ganske generaliserende holdning at "flertallet av PT´er er så dårlige at kundene deres kommer til å begynne med doping".

:rofl::rofl::rofl:

Jeg kan oppsøke 100 og ville snakka med kanskje 2 av de.

Men helt realistisk er det nok over 50% ræva, derav flertallet :wee:

 

Jeg tror at mange som ønsker å bli PT vil jobbe med de som er lett overvektig, eller "vanlige" folk som ønsker å komme i gang med trening, bli litt sterkere, gå litt ned i vekt. Det tror jeg nok at mange kan bli flinke til også.

 

Hvis man vil jobbe med styrkeløft eller folk som har mye kunnskap og allerede gode ferdigheter (tenker type idrettsutøvere eller andre som konkurrerer på hobbynivå) fra før av så må man muligens spesialisere seg mer enn en enkelt utdannelse eller et kurs klarer å gi, det er jeg helt enig i. Er f. eks veldig glad for at den utdannelsen jeg tar nå gir meg mye mer tyngde enn et kurs eller kort studie som PT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig her, det vil være forskjell på styrkeløfttrener som meg VS generell aktivitetstrener.

Man skal jo heller ikke presse baseløft ned over huet på random 55åringer som vil opp fra sofan.

Har trent 98-102åringer jeg, hvor vi satt i ring og kastet erteposer til hverandre

Awesome!

Ahh, jeg gleder meg til studiet mitt er ferdig og jeg kan gjøre noe mer meningsfullt enn "jeg vil gå ned her *riste på grevinnehenget*" og å jobbe på Shell :p .

 

Edit: Jobber jo ikke med de grevinnehengene for tiden heller da, men. Ønsker ikke å gå tilbake til det.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

 

Duuuuuu Juliess....

 

 

Butthurt? :mrgreen:

Nå jobber jo ikke jeg som PT og har ikke noen planer om å gjøre det etter utdannelsen heller. Men ja, jeg HAR jo jobbet med det. Ingen problemer med å instruere nybegynnere i baseøvelser eller få dem til å føle seg trygge på det. Nå jobbet jeg jo mest med null utstyr og utendørs da, men.. :)

 

Det finnes råtne PT´er akkurat som det finnes dårlige saksbehandlere i NAV eller sure kassadamer på Meny. Så finnes det også flinke PT´er, gode saksbehandlere og hyggelige kassadamer. Det er ikke kun Martin Norum og Nick Tumminello som klarer å trene folk på en ok måte. :p Er litt fascinert over at hver gang PT nevnes i denne tråden så er det automatisk "håhå, lykke til på timen, håper du ikke får brokk og skiveutglidning".

 

 

Problemet er vell at det er like langt i mellom gode PTer som det er i mellom medaljer for det norske herrelandslaget i fotball.

Lenke til kommentar

Trener pdd på SiO på Blindern. Vektskivene der er størrelse med bildekk. En skive på fem kg har omtrent samme diameter og tykkelse som ev vanlig skive på 25 kg. Massetettheten er på linje med isopor. Har klødd meg i hodet over dette en stund, og resonnert meg frem til at det sikkert har med selvtillitt hos de som trener der å gjøre. "Hvis det ser ut som de løfter mye så føler de seg sikkert bra".

 

Har i det siste hørt ra flere hold at det er valgt så tjukke skiver slik at folk ikke skal få trent seg for store og sterke. Det er feks plass til maks ~160 kg på en olympiastang. Dette synes jeg virker for dumt til å være sant, trodde Planet Fitness holdt til i USA..

 

Noen andre som har info og kan bekrefte/avkrefte?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Trener pdd på SiO på Blindern. Vektskivene der er størrelse med bildekk. En skive på fem kg har omtrent samme diameter og tykkelse som ev vanlig skive på 25 kg. Massetettheten er på linje med isopor. Har klødd meg i hodet over dette en stund, og resonnert meg frem til at det sikkert har med selvtillitt hos de som trener der å gjøre. "Hvis det ser ut som de løfter mye så føler de seg sikkert bra".

 

Har i det siste hørt ra flere hold at det er valgt så tjukke skiver slik at folk ikke skal få trent seg for store og sterke. Det er feks plass til maks ~160 kg på en olympiastang. Dette synes jeg virker for dumt til å være sant, trodde Planet Fitness holdt til i USA..

 

Noen andre som har info og kan bekrefte/avkrefte?

 

Jeg irriterer meg grønn over at vektskivene blir mindre og mindre! Jeg er 190cm høy og 20kg skivene er allerede litt små til få vektene helt nedpå bakken ved markløft. Tenker da på nybegynnere som ikke tenker over det med spenn o.l som tar markløft til 10kg (som er knapt halvparten i diameter) ned til bakken før de rykker opp igjen..

Lenke til kommentar

Hmm. Det er en problemstilling jeg ikke har tenkt på. Men det er vel strengt tatt ikke verre enn å bygge opp litt med å legge stanga oppå noen vektskiver eller puter?

 

Edit: Det forsvarer dog ikke tykkelsen på skivene. har du lagt på 3x20 kg på ene sida har du nesten fylt opp hele stanga.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jeg har alltid tenkt at det var for å kunne trene markløft og andre øvelser hvor du løfter fra død posisjon, ja. Da jeg trente på Domus Athletica så hadde de både store og små lette skiver, og de store 5kg og 2.5kg var merket "MARKLØFT". Men SiO Athletica har de siste par årene blitt mer og mer kommersialisert og forsøker jevnlig å skyve fra seg de "store og sterke", med diverse rare regler og uttalelser.

Lenke til kommentar

Røft regna 160 kg ja. Nå løfter ikke jeg så mye i mark at det har vært noen problemstilling for meg, og jeg har følgelig ikke testet hvor mye det teoretisk er plass til. Jeg har lagt på 140 (3x20 på hver side), og da er kapasiteten så og si sprengt. Etter øyemål så er det plass til cirka 10 kg til på hver side.

 

Brun: da er det vel antageligvis det som er den sørgelige sannheten. De har Planet Fitness som ledestjerne.

 

On the brighter side så er det hyggelig å trene der, da. Hyggelige folk, og VANVITTIG mye VANVITTIG flotte damer :D

 

Stengene virker også å være litt slappe, selv på så lite som 90 kg i bøy så merker jeg at de svikter/bøyer seg litt. Det har jeg aldri opplevd før noe annet sted.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Gjør som sentre i trondheim, selger alt over 30kg av manualer på finn, så luker de automatisk ut de medlemene som de ikke vil ha der.

 

Hevnen er søt, skal dra dit ofte i full gasp-singlet og brøle mens jeg 40repper 8kg i resepsjonen.

Så blir det like store brøl med farmers walk 2x 8kg 600 runder i gymmet.

Endret av War
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...