Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Få ut litt frustrasjon* Jeg er relativ aktiv på flere undergrupper innenfor alternative grupper på facebook, for å øke mitt eget kunnskapsnivå og etter beste evne diskuter saklig.

 

Forrige uke så diskuterte jeg og Lars (mannen til "fotballfruen" ja) vaksinering i en av disse alternative gruppene og mitt navn blir jo nevnt der siden jeg var med på diskusjonen. http://suntvett.no/

 

Mine statuser er åpne og i det siste har det kommet tilfeldige personer som hyller økologisk, e-stoffer er farlig etc tilsynelatende for å få meg på krigsstien. Og jeg må innrømme - det er alt annet enn lett. For det er som å diskutere med en vegg. Og jeg ser nå at jeg trenger å skaffe meg en hobby!

Er Lars vaksinasjonslunatic? Det paret der ass.

Lenke til kommentar

Er Lars vaksinasjonslunatic? Det paret der ass.

Han er som meg ; skeptiker og samfunnsengasjert. For øvrig starter han å studere det andre året innenfor ernæring og er utrolig flink, han har en stor vilje for å lære og er er veldig aktiv innenfor relevante diskusjoner.

 

Se på stakkars Gunnar Tjomlid i nettavisen som har blitt drapstruet og svartmalt som pedofil av de alternative for skeptikker-bloggen sin. Selv har jeg ernæringsterapauter og lignende mellom jevne mellomrom på facebooken min som hyler "konspirasjon".

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Yo, droppe fett uten muskeløkning, for så å øke i muskler, eller ligge lenge i moderat underskudd med lite/ingen gains?

 

Ville lest litt rundt om PSMF, prøvd det en uke eller to. Om du kan skimte en 4-pack, vil jeg tro du kan skimte enda litt til etter en periode på psmf. Dette er så ekstremt, og går over en kort periode siden du allerede har en moderat fettprosent, at dine resultater ikke vil bli særlig påvirket i det lange løp.

 

Denne dietten er absolutt ikke for alle, men siden du allerede er vant til å spise strukturert og det i hovedsak går ut på å spise ekstreme mengder kjøtt og grønnsaker (aka kjedelig/ensformig), vil jeg tro du skulle klare det.

 

For min del var et moderat underskudd lite aktuelt, siden jeg ikke hadde nok muskler til å gå en lang periode uten muskelvekst. Kjørte heller en heftig 14-dagers med psmf og dro av nok fett til å føle meg klar til sommerferie, for så å ligge i moderat overskudd igjen i midten av ferien.

Lenke til kommentar

Melk rett fra kua er vell best?

har gratis melk om jeg vil ha rett fra malketanken.. :)

I utgangspunktet ja, men grunnet den høye faren for kontaminering for fremmende organismer selv etter at melka har forlatt kuen, så anbefales det pasteurisering. (Altså på et generelt grunnlag)

 

Med det sagt; friske kuer med gode hygieniske forhold vil som regel gi deilig fet melk. :)

Lenke til kommentar

Han er som meg ; skeptiker og samfunnsengasjert. For øvrig starter han å studere det andre året innenfor ernæring og er utrolig flink, han har en stor vilje for å lære og er er veldig aktiv innenfor relevante diskusjoner.

 

Se på stakkars Gunnar Tjomlid i nettavisen som har blitt drapstruet og svartmalt som pedofil av de alternative for skeptikker-bloggen sin. Selv har jeg ernæringsterapauter og lignende mellom jevne mellomrom på facebooken min som hyler "konspirasjon".

Aha, da mistolket jeg! Veldig godt å høre at han er skeptiker og samfunnsengasjert. Civix er en ekte helt.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ja, men grunnet den høye faren for kontaminering for fremmende organismer selv etter at melka har forlatt kuen, så anbefales det pasteurisering. (Altså på et generelt grunnlag)

 

Med det sagt; friske kuer med gode hygieniske forhold vil som regel gi deilig fet melk. :)

Om kua bor i urbane strøk ja.

Din pessimist! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pleier ikke å kjøpe veldig dyre selv, var bare at di gamle begynner å bli såpass slitte og strikken begynner og bli dårlig (eller beina mine begynner vel kanskje å bli pinglete) ønsker å ha noen med litt støtte i, men en plass i mellom 500-1000 bucks er noe jeg ser for meg.

Da hadde jeg gått for de nye, grå fra Rehband, 7751 (tror jeg). Koster noe sånt som 3-400 kroner for én.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Jeg gjør det. Har bare erfaring med de nye, billigste fra Rehband, men synes de er helt ok. De er veldig tynne og støtter ikke noe, men varmer godt. Ellers har jeg hørt bra ting om disse:

http://store.hookgrip.com/shop/hookgrip-knee-sleeves/

 

Veldig billige, i hvert fall.

Tror de der er veldig tynne også, men vurderer å kjøpe disse som et alternativ til de tykke og gode "gamle" rehband.

Lenke til kommentar

Har en knestøtte fra Rheband, men den blir vel kanskje i tykkeste laget?

 

God er den uansett. Mykje støtt' og mykje varme...

 

Hvorvidt folk ønsker både støtte og varme er veldig individuelt, noen ønsker bare varme for å få mer fleksibilitet i området andre ønsker også støtte for å unngå 'uønskede hendelser' for min del holder det med varme, men litt støtte er greit å ha i tilfelle noe skulle skje. Så viss du ønsker begge deler er tykke ett godt valg :-)

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...