Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:ohmy:

 

Hanken på kaffekoppen min knustes i dag, var det også fordi jeg drikker melk?

 

Proteinpulver er basically melk. Og som vi alle vet, proteinpulver er bol. Tar du bol blir du bøs, og er du bøs nok så knuser du hanken på kaffekoppen av ren tommelstyrke, uten at du merker det selv. Så ja, det er fordi du drikker melk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har en tykking på jobb som spurte i fjor høst litt forsiktig om kalorier, trening, kosthold og slikt.

Bare sånne stille spørsmål når ingen andre hørte. Ellers er han bråkjekk og verdensmester, men har selvironi så jeg tenkte OK! Her har jeg sjansen til å få til at noen faktisk hører på meg... :mrgreen:

 

Vi har trent baseøvelser tungt (3x3) og bittelitt disco ellers og en halvtimes gange i oppoverbakke på 3dmølla etter hver trening samt at han står i mål på et bedriftslag.

 

Han veide 126kg 7.januar og nå i dag morges veide han 119,5kg.

 

Bring on the CREEEEEEDIIIIITS :w00t:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvordan trene for å få bedre holdning? har litt svai rygg. har ikke trent på lenge.

Baseøvelser som knebøy og markløft, korrekt utført vil hjelpe deg masse. Mage- og korsryggøvelser vil også være veldig bra. Pass på å ha korrekt teknikk her også, gal teknikk vil gjøre vondt verre.

 

Ellers er det veldig viktig å tenke over holdningen din til daglig, hele tiden. Du bør alltid tenke "står/sitter/bøyer jeg meg riktig?". Rett og rak, med skuldrene avslappet ned og bak, "organisert" kjerne og føttene pekende rett frem med vekten din jevnt fordelt. Som du sikkert ser er det mange paraleller til hvordan baseœvelser skal gjøres.

 

Tøying av problemområder er også lurt. Skal lenke deg noe stuff når jeg får opp laptopen (hvis ikke joakimz eller noen andre kommer meg i forkjøpet).

Lenke til kommentar

Hvordan ser dette oppsettet ut? Trene 3 ganger i uka, med økning på 2,5kg hver uke i hver øvelse.

 

Når det stagnerer går jeg tilbake 5 kg? (eller mindre)?

 

Knebøy 4x5

 

Markløft 2x5 (kun 2 ganger i uka)

 

Benkpress 4x8

 

Overheadpress 4x8

 

Barbell Rows 4x8

 

Triceps nedtrekk 2xmaks

 

Biceps curl 2xmaks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...