Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et mål om å gp ned i vekt, fjerne magefettet og få en strammere og mer markert kropp. Følger treningsprogram utviklet av PT. Men min kropp respondrer veldig sakte på trening, og resultatene kommer veeeldig seint. Er det noen som vet om det finnes kosttilskudd f. eks i form av shake/proteier som kan hjelpe denne prosessen, og som generelt kan være bra å ta når jeg har dette målet? Er det lurt å erstatte måltider med en proteinshake, f.eks ta en til frokost? Tips tas i mot med stort takk!

 

Takk for svar!

Endret av AnomymBruker123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har et mål om å fjerne magefettet og få en strammere og mer markert kropp. Går til PT. Men min kropp respondrer veldig sakte på trening, og resultatene kommer veldig seint. Er det noen som vet om det finnes kosttilskudd f. eks i form av shake/proteier som kan hjelpe denne prosessen, og som generelt kan være bra å ta når jeg har dette målet? Er det lurt å erstatte måltider med en proteinshake, f.eks ta en til frokost? Tips tas i mot med stort takk!

 

Takk for svar!

 

Dersom du har en PT burde han svare og hjelpe med alt du trenger hjelp til når det kommer til trening og kosthold.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har begynt å drikke en halv lite h-melk før jeg legger meg. Men det blir vanskelig å spise flere brødskiver, fordi jeg hater tørr brødskive og at jeg har dårlig matlyst.

 

Funker det å spise en pose chillinøtter i tillegg til det jeg vanligvis spiser til lunsj? Fordi det høres ganske greit ut.

 

Chilinøtter inneholder litt mindre energi enn peanøtter, men hvis du spiser en pose hver dag i tillegg til den maten du allerede spiser, vil du nok gå fort opp i vekt, ja. (Så sant det er en pose av litt størrelse.) Hvis jeg husker rett er næringsinnholdet over 500 kcal per 100 g.

 

Hei!

 

Jeg har et mål om å fjerne magefettet og få en strammere og mer markert kropp. Går til PT. Men min kropp respondrer veldig sakte på trening, og resultatene kommer veldig seint. Er det noen som vet om det finnes kosttilskudd f. eks i form av shake/proteier som kan hjelpe denne prosessen, og som generelt kan være bra å ta når jeg har dette målet? Er det lurt å erstatte måltider med en proteinshake, f.eks ta en til frokost? Tips tas i mot med stort takk!

 

Takk for svar!

 

Jeg vet ikke om du sammenlikner deg selv med noen andre, men alle kropper responderer ganske seint på trening. Det tar mange måneder med trening før man ser godt trent ut. Om det er noe poeng i å ta kosttilskudd kommer helt an på hva og hvor mye du allerede spiser. Men det nytter ikke å erstatte måltider med kosttilskudd. Det skal være nettopp et tilskudd. Hvis du bruker det, tar du det i tillegg til den maten du allerede spiser, ikke istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har klekket ut en snedig plan for hvordan jeg skal holde orden på treningshverdagen. Jeg skal kjøpe en oversiktlig og hvit kalender hvor jeg skriver inn nøyaktig hvilken type trening det er jeg har den dagen. Fullfører jeg treningen den dagen så marker jeg det med grønn markørpenn, om ikke så markerer jeg den med en knallrød penn.

 

Jeg kjenner meg så godt at selv en eneste rød dag på kalenderen vil lyse mot meg og ødelegge hele måneden.

Lenke til kommentar

Gjør litt det samme, Patrick. Er det en uke hvor jeg ikke gjør en økt, "straffer" jeg meg selv med å måtte fullføre den neste uke. Har da vanligvis 4 treningsøkter i uken, så om jeg skipper en økt, blir det 5 neste uke.

Men såklart. Alt går på viljestyrke. Handler bare om det å gidde. "Just do it".

Lenke til kommentar

takker for svar folkens!

 

Svai rygg => (ofte) stive/sterke hofteleddsbøyere <=> inaktiv gluteus maximus (antagonister) => (ofte) sterk/stiv rygg <=> inaktiv mage => Knebøy vil (ofte) gjøre ting verre.

Til vedkommende som stilte spørsmål:

Om du skal begynne med bøy og mark så gjør du lurt i å få god terping. Dra til en styrkeløftklubb og/eller vektløfterklubb og si at du har problemer med litt svai rygg og lurer på om de kan vise skikkelig teknikk. De er som oftest ganske hyggelige selv om de brøler litt og er sterke.

Kan også trygt anbefale Cressey sin artikkel "Get your butt in gear", både del 1 og del 2 (Ja, det er T-Nation, men artiklene til Cressey er gode).

I tillegg så gjør du lurt i å styrke magen din. Glem situps. Har du tilgang til slynge er det kjempemange fine øvelser. Her gjelder selvfølgelig det samme med at du skal passe på teknikken. Det hjelper ikke for noenting dersom du gjør øvelsene med svai rygg. Start så lett at du klarer å holde ryggen (f.eks. planke) og så går du videre til mer avanserte ting når du er klar for det.

takk! skal spørre de på treningsenter om hjelp til teknikk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...