Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører fortiden 5rep x3set på 3 av de første øvelsene og 8x2/3 på den siste øvelsen. Men tenker og kjøre deload om en uke, skal jeg ta og øke reps til 10reps x 4-5 set(ikke noe failure) og 15rep x 4-5 set(heller ikke failure). Eller skal jeg bare ta og kjøre like mange reps og sett bare med lav vekt?

Vet ikke helt om det ga mening :p

Lenke til kommentar

Jeg kjører fortiden 5rep x3set på 3 av de første øvelsene og 8x2/3 på den siste øvelsen. Men tenker og kjøre deload om en uke, skal jeg ta og øke reps til 10reps x 4-5 set(ikke noe failure) og 15rep x 4-5 set(heller ikke failure). Eller skal jeg bare ta og kjøre like mange reps og sett bare med lav vekt?

Vet ikke helt om det ga mening :p

Ta deg en uke fri heller. Gjør samme nytta og du har mer lyst å begynne på igjen når uka er over...

Nei, du mister ikke muskelmasse heller... :)

Lenke til kommentar

Kan du ta alt dette i ein anna tråd? Gjerne to forskjellige for trening og kosthald. Denne tråden er hovudsakleg for småprat rundt trening og kosthald.

 

Bruk først søkefunksjonen og eksisterande trådar på å lese deg opp. Det meste av dette er basic stuff som ligg over alt på nettet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Diskuterer litt med en som leder ei gruppe på facebook.

 

Han la i dag ut denne statusen:

 

"21% av barn er overvektige...

10% av barn(!!) har ryggplager..

Norge er på topp 3(!!!) i verden for barn med diabetes type 2...

Er trening skadelig for barn? NEI!!!

Er det mulig å spise annet enn brød,melk,burger,pizza og brus?

Spørsmålet er: Setter du ditt eget kosthold foran barnets? Tenker på mer på å aktivisere deg selv enn barna? Tenker du i det hele tatt på konsekvensene av de vanene du gir videre? På hvordan det kan gjenspeile DITT barns helse, livskvalitet og levealder?"

 

Jeg spurte da hva melk gjorde på samme liste som Pizza, burger og brus.

 

 

-Hva er så bra med melk? Er det hvitfargen? Mennesket er den eneste dyrearten på planeten som drikker melk etter fyllte 3mns(ca).. og Skandinaviere er værst! Og enda ligger Nordmenn på toppen av benskjørhetslista i verden.. Fordi melk er så bra??

 

Var da svaret jeg fikk.

 

Svaret jeg da ga var :

 

"Hva er så dårlig med det? Det er jo naturens egen proteinshake. 34g protein og 334kcal pr.liter kan da ikke være så dårlig!

Melkeproteiner er jo også noe av de bedre.

Benskjørhet kommer vel av mangel på D-vitamin, noe vi får lite av her i mørke Norge.

Men at du sammenligner det med brus, burger og pizza er litt rart. Såvidt jeg vet så er det ingen negative effekter ved å drikke melk, om man ikke har melkeallergi eller er laktoseintolerant da, såklart."

 

Driter jeg meg ut her? eller er det han som er på bærtur? :) Isåfall, hvorfor er melk så "farlig" ?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Er det noko samanheng mellom dei to, eller er det korrelasjon og kausalitet igjen?

 

Om du leste hele innlegget stod det noe om mangel på d-vitamin og benskjørhet.

 

Ettersom D-vitaminmangel kan føre til benskjørhet, muskelsvakhet, brudd, kreft, autoimmune sykdommer, infeksjoner og hjerte- og karsykdommer, er det svært viktig at vi opprettholder tilstrekkelige nivåer av dette vitaminet. F.Lindberg
Lenke til kommentar

Om du leste hele innlegget stod det noe om mangel på d-vitamin og benskjørhet.

Eg tar litt atterhald om setningar som inneheld "vel". Takk for Lindberg-sitatet, sjølv om eg ikkje er noko fan av typen. :p

Benskjørhet kommer vel av mangel på D-vitamin, noe vi får lite av her i mørke Norge.
Lenke til kommentar

D-vitaminmangel kan føre til hypokalsemi, som gjør at kroppen vil måtte hente kalsium fra skjelettet, la dette pågå en stund, voila - beinskjørhet.

 

Eg har osteoporose, som det heter på pent.

 

Edit; la til et kan, må ikke være så bastant i disse brosciencetider.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Ignorer det, du kan ikke vinne en sånn diskusjon fordi dem slår deg på ren idioti, og han går under en av gruppen som mener at alt vi vet er feil, innenfor vitenskap har vi metoder; metoder som skal sikre at vår viten skal gå framover, og vi har en gruppe fanatiker som jeg har havnet i altfor mange diskusjoner med - men husk dette er religjon og jeg er ganske så sikker på at han er superfood/raw-food-entiuast".

 

I bunn og grunn mener denne gruppen at f.eks melkeprotein har en såpass sur PH (kasein) er verstingen at dette bryter ned benmarg; det morsome er at teori er noe helt annet i praksis og vi har jo buffere for å forhindre dette; ikke bare regulerer vi dette selv men vi har også basismat.

Videre så mener dem at blodet blir såpass surt at man må hente kalsium fra ben for å gjøre dette basisk og siden kumelk er mye mer proteinrik enn morsmelk så mangler vi vistnok enzymer for å bryte ned proteinene, mener dem.

Jeg kan slenge ut det ene og det andre men prøver å gjøre dette kort som mulig : 100% bullshit.

 

Mange av denne såkalte "ikke-sponsende" forskningen har blitt avslørt for å bruke en type mus som er disponert for sykdommer, og innenfor vitenskapmiljøet blir ikke denne gruppen tatt seriøst i det hele tatt og eksludert ( Så mye for nøytral vitenskap uten myndighetene, tihi)

 

http://www.efsa.europa.eu/ har gjentatte ganger revidert all viten og dem har eksludert all forskning som vistnok finner kausilitet mellom melk og benskjørhet.

Dem mener ogsdå at kuene blir stappet fullt av østrogener og andre hormoner som viderefører insulinlignende-faktorer 1 (veksthormon) i menneskeceller --> mitose (ukontrollert celledeling) + hyperplasi av celler --> kreft som et resultat, mener dem. (Fordi det er såpass mye mer kreft enn før så må dette være årsaken, og ikke det faktum at vi har blitt globalisert og har ekstremt mye bedre metoder for å diagnosere flere folk over ett større felt)

Men denne gruppen _hater_ Tine med store bokstaver - da Tine tjener penger på å gjøre deg og meg veldig syke - med myndighetenens velvitenhet og velsigne. (*sukke*)

 

Videre mener super-food entiuastene at vi bør blant annet få i oss klorofyll for blant annet "økt o2-transportt" i blodet (klorofyllmolekylet er plantenes hemoglobin). "Klorofyll er vesentlig for alt liv" mener dem, uten å fått med seg at i magesekken ikke driver på med fotosyntese (er jo ikke akkurat lys i magesekk)

Mange av dem fremmer også "O2-rikt" vann og dem ser ut til å glemme at vi mennesker ikke har gjeller, men lunger.

 

"Enzymer er jo også levende, og derfor er supermat bra for deg" ( noe det selvsagt ikke er) og her kommer dette med melk inn - melk blir homogensert eller pastuert og ja ; mye bra enzymer blir brytt ned i prossesen, men dette er nødvendig for å fjerne bakteriene som kan være skadelig for oss - så noe for noe . Jeg vil dog nevne at jeg er skeptisk til sjokolademelk da denne blir ultrapastuert til helvete og tilsatt sukker (mailard reaksjon) og kan skape dårlige aminosyrer eller spontane kjemiske bindinger.

 

Men uansett, han skriver i posten på fjes "at vi mennesker er den eneste rasen som drikker en annens rase morsmelk og det kan ikke være bra" - vel vi er den eneste rasen som også spiser de fleste andre dyr, korn etc så argumentet hans faller bort, vi er tilpasningsdyktige.

 

F.eks laktase-enzymet er et resultat av mutasjon i vår DNA-kode (tilpasning etter miljøet) men det er ikke verre åssen selve sukkeret er bygget opp, (enzymer kan bryte ned i spesifikke possisjoner)

 

Les sjæl hva denne gruppen seriøst mener :

 

MELK GJØR AT TING VOKSER I KROPPEN, som absesser og endometriose, melk kan også gi eksem,ørebetennelse,astma, bronkitt,blærekatarr,nyrebekkenbetennelse. sterke menssmerter og blødninger ser ut til å være kroppens å få melkestoffet ut på .Melk skaper lett stahet, stiv i muskler og ledd/ morgenstivhet. Melk speeder også opp systemet noe som kan være årsaken til vanskelige barn hjemme og på skolen. Uro/ hyperaktivitet. Så melk speeder opp systemet, gluten sløver ned systemet,som regel er kroppen belastet med begge deler så ikke enkelt være speeda og sløva på samme tid.

 

Kasein og Opiate peptider kan føre til ytterlige narkotikamisbruk. ( Hvete og melkeprodukter som er oppvarmet danne hvete- og melk-opioide peptider som binder og ødelegger endorfinreseptorer i hjernen, ikke så ulikt ekte opium. Dermed kan ikke endorfinene bindes til reseptorene sine og det blir vanskeligere å sove, og man kan oppleve søvnløshet. Endorfin- og serotoninmetabolismen er nært relaterte, og opioid peptider kan også direkte hemme serotonin-utskillingen. Opioid peptider kan dermed også føre til depresjoner. I folk med kronisk depresjon er nivået av frie endorfiner tre ganger høyere enn normalt, noe som indikerer ødelagte endorfinreseptorer.Døden begynner i tarmen.

kASEIN -Når melkeproteinet brytes ned får vi noe som heter Kasein. Kasein er ikke vannløselig og brukes ofte som lim i industrien. Det er også slimdannende. Kasein fører til endret oppførsel og avhengighet. I fordøyelseprosessen omdannes kasein til peptider (to aminosyrer sammen) som er svært like molekyler vi finner i både heroin og amfetamin. Mennesker med sykdommer som autisme, ADHD og Aspergerssyndrom er sensitive for kasein.

. Død mat får en konsistens som gjør at den lett festes til slimhinnene i tarmen. Der ligger den gjerne i årevis og forgifter hele kroppen gjennom kontinuerlig forråtning som stadig slipper nye ferske giftstoffer ut i blodbanen. Dette råtne tarmmiljøet er også et paradis for parasitter og candidasopp, ++, som derfra tar seg små ferieutflukter til andre nærliggende organer, eller forårsaker tarmkreft.

Ved autopsier hender det ofte at tarmen er halvveis tettet igjen med opptil flere kilo slimaktig råtten masse.

Og da spør jeg deg igjen: Er det virkelig verdt å diskutere med dem, Kjetil_90?

 

Edit: Kan nevne at Norge ligger på toppen på beinskjørhet, og mange hypoteser har blitt framlagt ( mye glatte veier + lengre vinter, eldrebølge etc) men statistikken viser at f.eks Finland ikke har det samme problemet, her er vi ikke sikre rett og slett.

 

Man skal i utgangspunktet ha tillit til myndighetene, da forskningen som blir presentert der er for å gjøre deg og meg mest mulig friske for at vi kan være "kanonføde" i samfunnet og bidra til et bærekraftig samfunn uten å få mangelsykdommer, kreft og andre ting. Og retningslinjene for å drive forskning blir bare strengere og strengere, dette for å sikre nøytral samt god kvalitet.

Endret av Dukien
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...