Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Og jeg må vel ta selvkritikk i tillegg fordi: Man skal ikke diskutere med idioter, de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med ERFARING (utheva det siden du er så glad i ordet)... :D

QFT.

I andre nyheter: Hvordan går oppkjøringen mot sommer? Nysgjerrig på formen din nå!

Har hatt lungebetennelse i TRE uker nå, men er frisk nok til å trene i morra.

Har klart å holde proteininntaket høyt takket være melk og proteinpulver, men annen mat har vært vanskelig å få i meg. Blitt mye fiberrik, lakseolje og vitaminpiller i tillegg til melka og pulveret. Har heldigvis ikke merka dette i magen :p

 

Har et bilde i bildetråden fra rett før jeg ble sjuk, det gir en liten indikasjon på hvor jeg ligger an...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BB aka kroppsbygging? Bygge muskler, bli sterkare?

Eg snakker ikkje om å konkurer på proff nivå, men når du spela fotball på skulen, så er det fortsatt fotball, selv om du er ikkje i PL-lag.

Om du trener i lokal gym, vil bygge muskler og bli sterkare, så er det fortsatt BB.

All styrketrening er ikke kroppsbygning. Enkelt som det. Trening hvor hovedfokus er å øke styrken, ikke massen, er styrkerettet trening. Ikke kroppsbygning. Idrettsrettet styrketrening er nettopp idrettsrettet styrketrening. Ikke kroppsbygning. Vektløfting og styrkeløft er ikke kroppsbygning. Det er en ganske enkel klassifikasjon. Ikke all styrketrening er isomorfisk lik kroppsbygning selv om alt dreier seg om å løfte vekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kan jeg bryte inn og spør om noen har tips til best mulig fremgang i hang-ups (chins?)?

Målet er egentlig bare å kunne ta flest mulig, foreløpig ikke interessert i å hive på ekstra vekt.

 

Lå på 3-4 reps max for, la oss si, 6 uker siden. Klarte 10 reps i dag. Vet ikke hva som er normal fremgang på så og så lang tid.

'

Uansett, har til nå - grovt sett - trent med 3*Så mange jeg klarer, 3 ganger i uka. Er det en grei metode?

Lenke til kommentar

Avsporing!!!

 

Når man skal trene AAAAAAAAAAAABdominals, hvilke prinsipper er det man bør forholde seg til?

Når jeg var yngre (og hadde skinny-pack) tok jeg 100 situps til dagen.

Men,nå er jeg eldre og vet bittelitte-grann bedre.

 

For å få mest mulig svulmende abz, bør man ikke følge 3 x 10 ?

 

Hvis du vil bygge store svulmende magemuskler må du følge samme prinsipp som med andre muskler, da magemuskelene ikke er noe forskjellige fra en hvilken som helst annen muskel. Altså, hvis du maks klarer 10 reps på 3 sett, så fortsett med det.

 

Hvis du synes det er enkelt og kunne lett klart mye mer, er du nødt til å øke motstanden så du maks klarer rundt 8-10 reps.

 

Måten du kan øke motstanden på er enten ved andre tyngre øvelser, f.eks slyngetrening/ab wheel/dragon flyes eller rett og slett situps med vektskive på brystkassa, poenget er at motstanden må øke, og du må ha hviledag mellom magetreningsdagene så lenge du kjører hardt.

 

Overtrener man magemusklene vil man stagnere på lik linje med alle andre muskelgrupper

 

 

Fysisk%20trening%20-%20hvile%20large.jpg

Endret av Rairai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Avsporing!!!

 

Når man skal trene AAAAAAAAAAAABdominals, hvilke prinsipper er det man bør forholde seg til?

Når jeg var yngre (og hadde skinny-pack) tok jeg 100 situps til dagen.

Men,nå er jeg eldre og vet bittelitte-grann bedre.

 

For å få mest mulig svulmende abz, bør man ikke følge 3 x 10 ?

 

Hvis du vil bygge store svulmende magemuskler må du følge samme prinsipp som med andre muskler, da magemuskelene ikke er noe forskjellige fra en hvilken som helst annen muskel. Altså, hvis du maks klarer 10 reps på 3 sett, så fortsett med det.

 

Hvis du synes det er enkelt og kunne lett klart mye mer, er du nødt til å øke motstanden så du maks klarer rundt 8-10 reps.

 

Måten du kan øke motstanden på er enten ved andre tyngre øvelser, f.eks slyngetrening/ab wheel/dragon flyes eller rett og slett situps med vektskive på brystkassa, poenget er at motstanden må øke, og du må ha hviledag mellom magetreningsdagene så lenge du kjører hardt.

 

Overtrener man magemusklene vil man stagnere på lik linje med alle andre muskelgrupper

 

 

Fysisk%20trening%20-%20hvile%20large.jpg

Kor mye bør ein pushe da? Eg kjører fint noe sett, før eg avslutter med skråbenk 3x15 med 25kg. For min sin del, syns eg det er nokk med volum:) Men eg hører gjerne kva andre synst om dette emnet.

Lenke til kommentar

Kor mye bør ein pushe da? Eg kjører fint noe sett, før eg avslutter med skråbenk 3x15 med 25kg. For min sin del, syns eg det er nokk med volum:) Men eg hører gjerne kva andre synst om dette emnet.

Og hvordan føler du skråbenk fungerer på magemusklene? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nokon som har noko formeining om markløft, krokgrep og diameter på stanga? Det er to forskjellige storleikar på stengene på senteret mitt. Eg har vanlegvis brukt den som er tjukkast på knebøy, benk og liknande sidan eg har store hender. På markløft har eg stort sett brukt ei tynn sidan den vanlegvis ligg klar på golvet.

 

Det vil jo få innverknad på grepet. Har ikkje prøvd den tjukke, men skal gjere eit forsøk.

Lenke til kommentar

cefey: 15 reps burde holde plenty til volum, såfremt du kjører kontrollerte reps og isolerer muskelen(-e) det gjelder. Antar du snakker om generell volumøkning, og ikke nødvendigvis abs slik phax oppfattet det.

 

ps: trenger ikke quote når du svarer innlegget over deg :)

 

Zeph: har også bra store hender, og føler den minste stanga gnager inn mot beina i fingrene, og liker derfor den store mye bedre. Men samtidig kan man fort føle at man mister grepet med den store stangen, om man ikke har god nok grepsstyrke, men det kommer seg etter hvert såklart.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

http://www.side2.no/...icle3363206.ece

 

Kettlebell vs. Vekter.

 

Interessant artikkel, faktisk.

 

Jeg syns det er litt "urettferdig" å sammenligne de to. Hvertfall i mitt hode er vektløftig og kettlebells noe man bruker for forskjellige ting, selv om ja, kettlebells er en vekt (vet de trente med samme sett og reps osv).

 

Meeen så over til det beste med artikkelen, en mann med god knebøy! Åhh det er jo ikke noe bedre å se på :love:

http://www.youtube.com/watch?v=K592eZxX-vg&feature=player_embedded#!

Lenke til kommentar

http://www.side2.no/...icle3363206.ece

 

Kettlebell vs. Vekter.

 

Interessant artikkel, faktisk.

Deilige stangøvelser de hadde tatt med, så er ikke så overrasket over resultatet . (Og er enig i at det ikke trenger å være "enten-eller", men det er jo enkelte kettlebell-entusiaster som mener stang er helt avleggs, kanskje dem denne er rettet mot?)

 

Kettlebell swings med strikk så fette slitsomt ut! Rawr :dribble:

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...