Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. proteinshakes. Jeg har siden jeg begynte med det i mai tatt en hver dag jeg trener. Har nå begynt å ta en hver dag. Gjorde litt research på sider der det ble anbefalt en om morgen, en etter trening og en før du legger deg? Dette kan vel ikke stemme?

Proteinshakes er enda bare et tilskudd ;)

Men: det er enkelt å ta en shake rett før trening og rett etter siden det som regel er vanskelig å få til noen skikkelige måltider umidellbart etter trening...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du si at en progresjon på benkpress med hantlers fra 20 kg x 6-8 rep til 68 kg x 3-4 rep er ålreit på omtrent et år?

Fra 10+10 til 34+34? Enklere om du bare sier vekten på én hantel, så slipper man å spekulere :)

 

Riktig. Ålreit fremgang?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvor viktig er det å trene på en deload? Det har bare blitt en "deload" trening på en uke grunnet diverse, og det har snart gått en og en halv uke uten at jeg har hatt en tung økt. Lurer på om jeg skal gunne på nytt program i dag eller ta en lett økt til, før jeg begynner på en ny runde med myo-reps på onsdag. Noen innspill?

Kroppen har godt av ei veke utan trening og i blant, men det kan gjerne gå eit halvt år mellom kvar gong, avhengig av treningsintensitet.

 

No har ikkje eg all verdens med erfaring, men etter min erfaring det er litt tyngre å starta opp igjen om du har tatt ei veke utan trening enn om du tok ei med færre sett og lettare vekter.

Lenke til kommentar

Vil du si at en progresjon på benkpress med hantlers fra 20 kg x 6-8 rep til 68 kg x 3-4 rep er ålreit på omtrent et år?

Fra 10+10 til 34+34? Enklere om du bare sier vekten på én hantel, så slipper man å spekulere :)

 

Riktig. Ålreit fremgang?

Tipp topp! Veldig bra!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hadde en fin en på trening i dag. Jeg holdt på med bøyen min og denne typen holdt på med benk på 80kg. Da jeg var ferdig med bøy spurte jeg om han hadde mye igjen. "Nei, bare et sett. Du er ferdig der (les bøy) eller? For jeg skal kjøre knebøy etter dette". Så begynte ¨han å bøye med 50kg og kjørte på med hva som ikke en gang kan kalles kvartbøy...

Lenke til kommentar

Kvartbøy er teit. Nedtrekk bak hodet er teit.

Noen ganger lurer jeg rett og slett på om du er i slekt med meg. Bra svart og jeg er enig denne gangen!

 

En bra øvelse for rygg er roing:

 

Det jeg ikke synes han mannen gjør bra, er når han slipper stanga nedover. Stanga må ned sakte og rolig og da kjenner du stølheten og fremgangen ;)

 

Dog deilig å få jogget i nesten 1 time. Fotballtrening senere i kveld der jeg skal satse på å trene litt ben osv. Dette blir bra ;)

Endret av Zlatan92
Lenke til kommentar

Har nå meldt meg inn i et trenigssenter, og tenker jeg skal begynne i morgen. Men er litt usikker, og litt ukomfortabel.

Er liksom ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre oppvarming, hvor lenge jeg skal hvile etter en øvelse, osv. osv.

Skal begynne på RYP-programmet.

Tips?

Hvis du sitter helt fast anbefaler jeg deg å bestille personlig trener!

Lenke til kommentar

RYP grunnprogram med ett måltid mer en du pleier er vel perfekt å starte med.

Kan jo legge til at du kan trene teknikk kun med stanga i markløft i samme periode så du har litt peil når vektene kommer i fremtidige 5x5 ol.

 

 

Jeg vil med begge henda på hjertet si at 99,999% av PT du finner i kjedene ikke vet hva de snakker om.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvor viktig er det å trene på en deload? Det har bare blitt en "deload" trening på en uke grunnet diverse, og det har snart gått en og en halv uke uten at jeg har hatt en tung økt. Lurer på om jeg skal gunne på nytt program i dag eller ta en lett økt til, før jeg begynner på en ny runde med myo-reps på onsdag. Noen innspill?

Kroppen har godt av ei veke utan trening og i blant, men det kan gjerne gå eit halvt år mellom kvar gong, avhengig av treningsintensitet.

 

No har ikkje eg all verdens med erfaring, men etter min erfaring det er litt tyngre å starta opp igjen om du har tatt ei veke utan trening enn om du tok ei med færre sett og lettare vekter.

Fikk tatt en deloade-økt, og med en og en halv uke pause tror jeg at jeg er klar for å begynne på nytt. Kjører igang med en ny runde i dag, jeg.

 

Bicepscurl gjøres mest effektivt med EZ-bar!

Hva er galt med bicepscurl med EZ-bar?

Lenke til kommentar

Eg har rydda opp litt i trolldiskutering og krangling. Så vidt eg har erfart er det enkelte her inne som absolutt ikkje går godt i lag. Det beste alternativet er kanskje å ignorere brukarar du er fundamentalt uenig i, eller ikkje har noko til overs for.

 

Det er ikkje ulovleg å ta feil, ei heller å tru på noko som er feil. At noko er "feil" betyr ikkje anna enn at det motsatte er bevist ofte nok til å kalla det ein regel. Innan styrketrening og kosthald er det like mange meiningar som måtar å gjere ting på.

 

Eg er skuffa over at enkelte her inne ikkje er i stand til å diskutera på sakleg vis utan å bli useriøse. Om det blir posta noko som du meiner er fullstendig feil, legg fram di side av saken og la publikum sjølv finna ut kva som er riktig. Ikkje la diskusjonen gå så langt at den går over til barnslig krangling. Det er ikkje noko problem å ha mykje god diskusjon i tråden sjølv om det tidvis blir posta noko du meiner er fullstendig feil. Om motparten ikkje er interessert i å diskutere, ignorer innlegga og gå vidare med livet. Det er som sagt ikkje ulovleg å ha ein anna meining enn deg eller fleirtalet.

 

For framtida ser eg helst at det dykk meiner er brot på retningslinjene, i form av trolling eller anna, blir rapportert. Ikkje svar med same mynt, då er du kun ein del av problemet, ikkje løysinga.

Endret av Zeph
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...