Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre jemmini.. Nå starter Corey igjen!

 

Ang. bevis, jeg tar et bilde av meg i morgen etter treninga!

 

 

Jeg som starter ja. Latterkick.no.

 

Hvorfor svarer du ikke på det som du selv tar opp? Når jeg først diskuterer med deg så avfeier du alt. Du henger jo ikke her for å diskutere!

 

@Doof: Skal vedde på jeg er lenger nord enn deg nå :!:

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt et ønske om å lese krangling, useriøse diskusjoner og tåpelige innlegg hadde jeg vanket på Treningsforum. Om man ikke klarer å ignorer idioter og diskutere på en skikkelig måte ser jeg lite poeng med denne tråden. Det var ikke lenge siden denne tråden holdt et relativt høyt nivå. Tror jeg holder meg borte til graden av seriøsitet stiger, eller folk i det minste klarer å trykke på "ignorer bruker- knappen". Takk for meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Da ser det ut som om det blir en (nesten) treningsfri periode.. Presterte å kjøre et skrujern inn i håndflaten min på jobb i dag. Traff sikkert en nerve elns, ettersom 3 av fingrene er ubruklige..

 

Så da blir det knebøy 3 ganger i uka :thumbup:

Endret av LasH
Lenke til kommentar

Føler at jeg poster litt i hytt og pine, og at om noen husker hva jeg har skrevet, kan føle det bare er rot med meg og trening. Men det er nå hvertfall ikke så rotete som jeg føler jeg har gitt uttrykk for på diskusjon.no :p

 

Byttet program for omtrent en måned siden. Trente to uker, så ble det to uker i Thailand. Nå blir det å kjøre dette programmet hvertfall til jeg har fylt 17, som er tidlig på nyåret. Men det jeg denne gangen skal spørre om, er hvorfor jeg øker gradvis i alt, bortsett fra benk (som jeg sikkert tidligere har nevnt også). Maksen har økt, men det driter jeg egentlig i. Det er seriene som interesserer meg, og de forblir på samme stadiet. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Fokuserer hovedsakelig på volum nå for tiden, mulig det spiller en liten rolle, men jeg øker jo greit i seriene på alle andre øvelser allikevel. Programmet er:

 

2x10 på samtlige øvelser. Fullkropp, annenhver dag. En forholdsvis godt trent kjenning som kjører dette programmet nå også, og det er han jeg har fått det fra. Mulig det er noe jeg har misset, så dere finner noe å lure på her, men har ikke fått snakket med ham i det siste.

 

1. Knebøy

2. Benk

3. Barbell Row (vet ikke hva dette kalles på norsk)

4. Markløft

5. Skulderpress (Arnold Press? Bruker manualer her, der jeg vender dem ved brystet på vei ned igjen)

6. Chins

7. Dips

8. Div. mageøvelser, litt ettersom energien på slutten av treninga

 

Også putter jeg inn skråbenk, i håp om å styrke brystpartiet ytterligere, om det er her benkproblemet ligger. Ikke fungert så fordømt godt hittil.

 

Programmet er "nytt" for meg, selv om jeg har kjørt flere av disse øvelsene tidligere, om dere forstår. Bl.a bøy, mark, arnold, chins og dips er noe jeg helst ikke vil legge fra meg, om jeg ikke er tvunget til det. Og økningene er, som nevnt, gode. Tidligere har jeg kjørt andre div. øvelser som har kompensert for barbell row og benk. Altså andre rygg-, bryst- og tricepsøvelser. Føler ikke at jeg kan legge til så veldig mange flere øvelser på programmet.

 

Så please prøv å hjelp meg, hva skal jeg gjøre med benken? Og finner dere noe åpenbart idiotisk med programmet? Har gode mål som skal nås før neste bursdag, og da er det jo dumt om programmet er skeivt.

Lenke til kommentar

Herregud til de som stemmer for at Zlatan ikke skal skrive her mer. Uansett hvor mye man er uenig kan man diskutere saklig.

 

Selv om jeg er uenig i det meste Zlatan har skrevet ang. trening, er de som har sklidd mest ut de som har svart. Så ikke sitt på deres høye hest og ønsk andre ut av diskusjonen, dere var minst like ille selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud til de som stemmer for at Zlatan ikke skal skrive her mer. Uansett hvor mye man er uenig kan man diskutere saklig.

 

Selv om jeg er uenig i det meste Zlatan har skrevet ang. trening, er de som har sklidd mest ut de som har svart. Så ikke sitt på deres høye hest og ønsk andre ut av diskusjonen, dere var minst like ille selv.

 

Jeg har ikke diskutert med zlatan92 et eneste sted, men jeg synes fortsatt at måten han skriver på, hvordan han ytrer meningene sine og hvordan han ikke vil ta til seg annen informasjon er kvalmende. Han hører ingensteds hen på noe som skal være en saklig, informativ og hyggelig topic.

Endret av ryc
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvor seriøst kan man ta diskusjon.no når det kommer til trening og kosthold?

 

Basert på dine nærmere 1500 innlegg, hvor seriøst kan vi ta dine innlegg?

Du skriver VI? Skvriver du for hele forumet eller?

 

Kanskje du misforsto, "Vi" er altså leserne av dine innlegg. Så ja; hele forumet.

Hvorfor har du klippet vekk siste delen av svaret mitt? Det er jo der jeg forklarer meg...

 

Du misforstod totalt. Her er punchlinen som lå under alt jeg skrev: Man kan ta diskusjon.no så mye eller lite seriøst avhengig av folkene som skriver innleggene. Derfor spurte jeg deg om dine innlegg er seriøse. Hvis de er det, da blir i hvert fall dine innlegg her på diskusjon.no seriøse, og ettersom det er "vi" lesere som velger hva vi ønsker å ta til oss, er det også "vi" lesere som bestemmer om forumet kan taes seriøst eller ikke.

 

I dette tilfellet impliserer han at Doofen er en av di som man ikke kan stole på her inne. Noe jeg går god for at han er.. Bro Code!

 

Du misforstod på samme måte som Doofen, og jeg impliserte på ingen måte det du impliserer jeg impliserte :)

 

/EndTopic 1

Lenke til kommentar

Kneet mitt er helt forferdelig i dag. Håper virkelig det bare er en reaksjon på en skikkelig hard trening. Kneet mitt gjør ikke vondt, men lager skikkelig høye knekke lyder når jeg beveger det. Jeg hører det når jeg går, men når jeg tar knebøy tar det helt av. Leddet kjennes ut som om det er rett før det "knekker på plass", hvis du forstår hva jeg mener. Problemet er bare at det ikke "knekker på plass", så det føles rart ut :(.

 

Er det ingenting å bry seg om, ettersom det ikke egentlig gjør vondt, eller bør jeg gjøre noe med det?

 

Så lenge det ikke gjør vondt er det ingen ting og bry seg om :) Kan godt hende det kommer av masken din, siden du fikk noen flotte perser på stevnet!. Uansett etter en full maks, burde du kjøre en uke med lett/medium trening samt rehab øvelser og kjerne. Ellers kan de negative effektene komme opptil 1-2 måner. Siden du har kjørt deg ganske ut på en maks. :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Så please prøv å hjelp meg, hva skal jeg gjøre med benken? Og finner dere noe åpenbart idiotisk med programmet? Har gode mål som skal nås før neste bursdag, og da er det jo dumt om programmet er skeivt.

Syns hvertfall det så ut som et fornuftig program! :) Hva slags progresjon har du planer om å følge?

 

Når man stagnerer fungerer det ofte å ta en liten pause fra øvelsen, og begynne på ny progresjon et stykke under der du holdt på. F.eks sitter du fast på 10x80kg, kan du begynne med arbeidssett 10x60kg og kjøre progresjon derfra.

Lenke til kommentar

 

Nå som forhåpentligvis trollet er borte tror jeg jeg begynner å trekke tilbake til tråden, og fortsetter seriøst.

 

 

Du nevner gang på gang "broscience", hva er egentlig det?

Broscience is the predominant brand of reasoning in bodybuilding circles where the anecdotal reports of jacked dudes are considered more credible than scientific research.

Broscience in action:

 

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=broscience

 

 

Nå som forhåpentligvis trollet er borte tror jeg jeg begynner å trekke tilbake til tråden, og fortsetter seriøst.

 

 

Du nevner gang på gang "broscience", hva er egentlig det?

Broscience is the predominant brand of reasoning in bodybuilding circles where the anecdotal reports of jacked dudes are considered more credible than scientific research.

Broscience in action:

 

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=broscience

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...